Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

MMI jumissa päivityksestä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • MMI jumissa päivityksestä

    Päivitin A6 (4F) MMI järjestelmään uutta ohjelmaa jotta saisin 3D/lintunäytön navigaattoriini. Päivitys meni lävitse mutta ilmeisesti bitti jäi poikittain koska nyt MMI yrittää käynnistää itseään, mutta ei onnistu vaan sammuu noin 10 sekunnin kuluttua ja sitten aloittaa käynnistymisen uudestaan. Tätä jatkuu siis niin kauan kuin akku on tyhjä.
    Huollossa selvisi että näyttö/käyttö laite ei vastaa ja sitä ei saa pakko päivitettyä. Ainut vaihtoehto on ostaa uusi boxi joka maksaa noin 1000?. Olisko kellään tähän lääkettä?

    #2
    Merkkihuollon vastaus yleensä on juurikin mainitsemasi kaltainen, koska ohjeistuksena eivät ala varmaankaan korjaamaan "itse päivitettyjä" ja siinä yhteydessä vikaantuneita laitteita. Sikäli kun nyt on edes kiinnostusta tutkia. Toivottavasti selviät halvemmalla, olettaisi että laitteeseen on jokin keino pudottaa softa sisälle "pakolla" käynnistyksen yhteydessä.

    Comment


    • #3
      Up,up. Itse päivitin juuri autostani MMI-High:n softan 1200->5570 audin alkuperäisillä CD.llä. Itse päivitys meni läpi ilman ongelmia, paitsi nyt ei ole enää bluetooth yhteyttä, joka ennen päivitystä oli??? Myös akun lataustilan mittari hävisi myös mutta tämän saa ilmeisesti vag-com.lla takaisin. Enemmän huolestuttaa tuo Bluetoothin katoaminen. Onko kellään tietoa miten saan sen takaisin, ilmeisesti pitää lähestyä marmoritiskiä vai??? Kiitos.

      Comment


        #4
        [OT] Tämä nyt ei taida auttaa tähän hätään mitään, mutta on hyväksi muistutukseksi [/OT]
        Attached Files

        Comment


          #5
          Olen pelleillyt noitten RNS-E:n bluetoothien kanssa. Jos tarvetta, niin tässä Helsingissä voin yrittää elvyttää sitä.

          Comment


          • #6
            Morjens, kiitosta vaan kun tarjoat apuasi!
            Jos tosiaan pystyt jelppimään niin otan sen ilolla vastaan. Vag-comillako pystyt asiaa tutkimaan?
            Pystytkö myös muutamia muita parametrejä muuttamaan, kuten enabloida hidden menun ja yms. Netistä löytyy kasapäin toimintoja mitä vag-comilla saa autoon. Tietenkin vastuu on minun ja kaikki luonnollisesti korvausta vastaan. Milloin voisimme tavata ja missä.Laita privaa..sun priva meili näytti olevan täynnä.

            Comment


              #7
              Eiköhän se VAG-COMilla selviä. Sähköposti toimii paremmin kuin priva.

              Comment


              • #8
                4G 2014 allroadissa on MMI jökkelissä. Kaikki toiminnot jää initializing-tilaan ja nappi-resettikään ei auta. Välillä MMI myös buuttaa itseään. Vikakoodeja ei löytynyt ainakaan perustesterillä. Onkohan kellään tullut tuollaista ongelmaa vastaan?

                Comment


                  #9
                  Alkoiko ongelmat ihan itsestään? Tarkoitit ilmeisesti että kolmen napin MMI reset ei siis auta tilanteeseen? Ensimmäiseksi kannattaa ainakin vikakoodit lukea VCDS:llä tai vastaavalla oikealla testerillä.

                  Comment


                  • #10
                    Juu, tänään alkoi ihan puskista ja juuri tuota kolmen napin resettiä kokeilin. Tuossa on aina ollut sellainen ominaisuus, että jos auto on seissyt yli vuorokauden, niin näyttö tulee esiin vasta noin minuutin päästä käynnistyksestä. Pitääpä käydä vielä VCDS:llä kiinni tuossa.

                    Comment


                      #11
                      Ei pitäisi kyllä olla tuollaista viivettä auton seisonta-ajan jälkeen. Mahtaa olla jotain vikaa ollut jo aikaisemminkin.

                      Comment


                        #12
                        Eihän auton perässä ole ollut peräkärryä jossa sähköissä vikaa? Appiukon peräkärry oli käytössä kesällä vesisateella ja siinä oli joku maadoitus häiriö johdossa. Silloin alkoi näyttö vilkkumaan ja sulkeutui omia aikojaan. Ongelmat tosin hävisi heti, kun otti kärryn pois perästä.

                        Comment


                        • #13
                          Ei, ei ole vetokoukkua. Koukun hankinta ollut kyllä harkinnassa, lie mennyt siinä mönkään :)

                          Auto kävi nyt oikein K-caarassa tutkittavana. Tuliaisina sieltä arvio mahdollisesta viasta ja n.5300€ kustannusarvio. Optisessa väylässä katkoksia, mahdollinen vikapaikka väyläohjain tai 5F-ohjain. Onkos täällä Suomen kamaralla muita paikkoja joista voisi kysellä jeesiä tähän, kuin merkkiliikkeet?
                          Viimeksi muokannut Killeri; 14.9.2020, 12:12. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                          Comment


                          • #14
                            Mitä se VCDS:n full scan antoi vikakoodeiksi? Siis koko auton osalta.

                            Comment


                            • #15
                              Eipä sieltä saanut mukaan kuin tuon työselitteen missä nuo mahdolliset viat on lueteltu. Ymmärsin että vikakoodeissa ei olisi ollut mitään.

                              Comment


                              • #16
                                ...mutta siitä huolimatta pystyivät sitten heittämään tuollaisen "mukavan" 5300 euron kustannusarvion. VCDS-ketjusta kannattaisi nyt katsella joku kuopiolainen, kuka lukee autostasi ne koodit - mikäli optisessa väylässä on katkoksia, kyllä niistä vikakoodit jäävät muistiin. Vian rajaamiseksi sinun autosi soitinta voisi käyttää jossain toisessa 4G:ssä kiinni ja katsoa, että käynnistyykö laite.

                                Ja jos niikseen tulee, niin autoon saa kyllä vaikka tarvittaessa ebaysta tai joltain rommarilta MMI:n (5F) tai väyläohjauslaitteen (oletettavasti CAN-gateway) murto-osalla tuosta K-Caaran hintalapusta ja sitten siihen päälle niiden koodaus ja komponenttisuojausten poisto. Väyläohjauslaitteen vaihto (ainakin A4 B8:ssa) laukaisee komponenttisuojan oikeastaan kaikissa laitteissa, mutta merkkihuollossa on laitteet ja ohjelmistot suojausten poistamiseksi. MMI:n vaihto laukaisee komponenttisuojan vain laitteessa itsessään.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuollaset sieltä löytyi:

                                  4 Faults Found:
                                  6226 - Radio
                                  U1066 00 [008] - No Communication
                                  Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                  Freeze Frame:
                                  Fault Status: 00000001
                                  Fault Priority: 2
                                  Fault Frequency: 1
                                  Reset counter: 232
                                  Mileage: 198191 km
                                  Date: 2020.08.24
                                  Time: 12:13:05

                                  Voltage terminal 30: 12.2 V
                                  Voltage terminal 15: 0.0 V
                                  Control Module temperature: 22 °C
                                  System status: Awake_Timer_active
                                  IN ESP_standstill flag: standstill detected
                                  Engine running: OFF
                                  IN ZAS_Te_X: OFF
                                  Terminal 15 status via CAN: OFF
                                  Terminal 15 status: OFF
                                  Datenfeld: 0

                                  6227 - Digital sound System control module
                                  U106A 00 [008] - No Communication
                                  [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
                                  Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                  Freeze Frame:
                                  Fault Status: 00000001
                                  Fault Priority: 2
                                  Fault Frequency: 1
                                  Reset counter: 226
                                  Mileage: 197474 km
                                  Date: 2020.08.19
                                  Time: 17:55:27

                                  Voltage terminal 30: 12.1 V
                                  Voltage terminal 15: 0.0 V
                                  Control Module temperature: 26 °C
                                  System status: Awake_Timer_active
                                  IN ESP_standstill flag: standstill detected
                                  Engine running: OFF
                                  IN ZAS_Te_X: OFF
                                  Terminal 15 status via CAN: OFF
                                  Terminal 15 status: OFF
                                  Datenfeld: 0

                                  0267 - Optical data bus
                                  U1049 00 [008] - Open circuit
                                  Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                  Freeze Frame:
                                  Fault Status: 00000001
                                  Fault Priority: 2
                                  Fault Frequency: 12
                                  Reset counter: 248
                                  Mileage: 188148 km
                                  Date: 2020.03.23
                                  Time: 16:05:55

                                  Voltage terminal 30: 12.0 V
                                  Voltage terminal 15: 0.0 V
                                  Control Module temperature: 7 °C
                                  System status: Awake_Timer_active
                                  IN ESP_standstill flag: standstill detected
                                  Engine running: OFF
                                  IN ZAS_Te_X: OFF
                                  Terminal 15 status via CAN: OFF
                                  Terminal 15 status: OFF
                                  Datenfeld: 0

                                  0268 - Optical data bus
                                  U1049 00 [008] - Open circuit
                                  Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                  Freeze Frame:
                                  Fault Status: 00000001
                                  Fault Priority: 2
                                  Fault Frequency: 6
                                  Reset counter: 248
                                  Mileage: 196546 km
                                  Date: 2020.08.12
                                  Time: 11:56:42

                                  Voltage terminal 30: 14.5 V
                                  Voltage terminal 15: 14.6 V
                                  Control Module temperature: 22 °C
                                  System status: Terminal 15 on
                                  IN ESP_standstill flag: standstill detected
                                  Engine running: On
                                  IN ZAS_Te_X: On
                                  Terminal 15 status via CAN: On
                                  Terminal 15 status: On
                                  Datenfeld: 0

                                  Edit: Olisikohan nuo ensimmäiset herjat tulleet, kun kokeilin aikaisemmin luupata optisella luupilla takakontin vasemmalla puolella olevat modulit. Siinä oli ainakin Bosen moduli ja olisikohan sen alapuolella radion moduli?
                                  Viimeksi muokannut juseh; 16.9.2020, 14:21. Perustelu: lisäys

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla itsellä 2007 A6 Allroad, siinä takakontissa Bose laatikot myös. Keskimäinen on radio, ylin vahvistin, alin yleensä navigointi boxi jos sellainen on kuten minulla. Minulla taas radio meni mykäksi tänä aamuna. Olen asentanut siihen korvaavan antennin kun sivulasissa oleva antennin kiinnike irtosi tina kolvauksestaan. THR Service täällä Kuopiossa melko hyväå selvittää noiden vikoja ja hyvin perillä audio tms järjestelmistä siis ei mikään "tuurillatero" asentaja. Hyvin saa tilattua varaosia, osaa korjata jonkun verran. Mulla ainakin ollut vuoden ajan radiossa ajoittain jotain häröä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jussille: nuo koodithan vaikuttivat kaikki olevan "intermittent", eli eivät päällä vikakoodien lukemishetkellä. Ensimmäinen (vikamuistiin tallentunut - tosin resetointejahan on voinut jo ennen sitä) "Open circuit" -koodi optical data bussille on ollut näemmä jo maaliskuussa (23.3.2020) - liekö tuolloin jo tapahtunut jotain, jos kerran MMI on juminut jo pidemmän aikaa. Onko autolle tehty tuolloin jotain?

                                      Tämä löytyi Googlen avulla: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/8427/ Sulla on toki paljon enemmän koodeja, mutta vika kuulostaa aika samanlaiselta. Mahdollisesti vesi päässyt takakonttiin ja savut radion konkasta -> sulake palanut, eli käy nyt ainakin jokainen sulake (rasioita lienee pitkin poikin autoa - myös kontissa) läpi. Tokihan se vika voi olla jossain väylään liitetyssä laitteessa niin, että sulakkeetkin ovat ehjät, mutta tällöin toki tuon optisen loopin käyttäminen pitäisi paljastaa vikaantunut laite.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitokset. Sen verran tiedän tuosta 23.3.2020 päivästä, että auto on käynnistetty tuolloin parin päivän seisokin jälkeen. Olisikohan siinä mahdollisesti tullut joku piikki ja jotain sitten rikkoontunut.

                                        Tuota linkkiä tulikin jo aikaisemmin lueskeltua, kun tuli pengottua nettiä tämän ongelman tiimoilta. Sulakkeitakin olen käynyt kojelaudan molemmista päistä yleismittarin kanssa läpi, mutta pitää etsiä vielä loputkin paikat.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ainakin B8:ssa on takakontissa vielä oma "sulaketaulunsa". Luulisi myös isoveljestä löytyvän.

                                          Comment


                                            #22
                                            Juu, A6:ssa on ainakin 4G:ssä oikeassa takaposkessa kontissa paljon sulakkeita ja muuta sähkötilpehööriä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos asuisit uudellamaalla, niin oisin voinu korjata, löytyy paljon bokseja hyllyssä. Ja muutenkin auttanu jo monia. Ainoa tapa selvittää missä on vika, silloin kun on vika päällä! Ja loopin testi, silloin testi sanoo mikä boksi pimeenä. Siinä on vika.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja juseh Näytä viesti
                                                4G 2014 allroadissa on MMI jökkelissä. Kaikki toiminnot jää initializing-tilaan ja nappi-resettikään ei auta. Välillä MMI myös buuttaa itseään. Vikakoodeja ei löytynyt ainakaan perustesterillä. Onkohan kellään tullut tuollaista ongelmaa vastaan?
                                                Tämä vaiva parani MMI-yksikön vaihdolla. Kiitokset Vasselle!

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Hyvä että tuli kuntoon. Ja taisi selvitä vähän halvemmalla, kun mitä oli marmorin arvio.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X