Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin läppien ohjaamisesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastoinnin läppien ohjaamisesta

    Eli millasen käskyn lämmönsäätömoottori saa jos esim. nostan lämpötilan 20 asteesta 24:ään? Eli saako moottori käskyn "et pyöri niin ja niin monta kierrosta" vai mitä tuolloin tapahtuu? Onko läppien liike vain moottorien tiedos vai onko läpis joku anturi että ohjainlaite katteloo siitä missä kohdas läppä menee? Toivottavasti oli mahdollisimman epäselvästi sanottu :)

  • #2
    Kyllä ohjainyksikkö tietää missä asennossa läpät on. Siellä on potikat sisällä josta se tietää asennon.

    En tiedä onko siinä minkälainen logikka, mutta luulis että ensin vedetään läpät selälleen, jonka jälkeen aletaan pikkuhiljaa korjaamaan kun tullaan halutulle alueelle.

    Comment


    • #3
      Oon useesti täälä koittanu kysyä että mikä ihme voi aiheuttaa sen ku jalkatilaanhan ainakin kuskin puolella puhaltaa kolme suutinta mutta kuskia lähimpänä oleva puhalta aina muita kahta kylmempää. Eikö kaikki kolme reikää pitäs olla yhteydes toisiinsa? Osaakko sanoa mikä moisen voi tehdä? Ero on siis aiva selvästi kädellä huomattavis.

      Comment


      • #4
        Vikakoodeja? Onko vanhan mallin ilmastointi vai kaksi-alueinen (kuski ja repsikka erikseen)?

        Comment


        • #5
          Ei mitään vikakoodia anna. Vanhan mallinen. Tuntuu lähinnä mahdottomalta tuo että vois puhaltaa viileempää yhdestä suuttimesta.

          e: ja sit on toinen et ku puhaltaa suurimman osan ilmasta jaloille ku suuntaus on "auto"lla. Kun autolta siirtää pelkille jaloille (eli siis nuoli alas) niin puhallus ei juurikaan kovene siitä. Onko tuolle tehtävis yhtään mitään? Autolla suuntaus on varmaan 15% lasille ja loput jaloille. Ei ihme ettei jäät tahdo lähtee.

          Viittiskö joku ystävällisesti kattoa omastansa jossa on vanhan mallin ilmastointi että mitä kanava 60 näyttää ku suuntaus on "auto" ja lämpö "hi", moottori kuumana, maantiellä ajaes.
          Viimeksi muokannut horch; 10.12.2008, 20:56.

          Comment


          • #6
            Minua kiinnostaa myös, että saako noita puhallussuuntien suhteita muutettua vaikka VAG-COMilla? Autoasento lammittää kyllä jalat ja ehkä tuulilasin, mutta sivulasit kaipaisi lisää hönkää. Voihan sitä toki säätää käsinkin mutta mikäs automaatti se sellainen on...

            Comment


            • #7
              Mä olisin kanssa kiitollinen jos suhteita saisi muutettua B6:ssa. Nyt jos pakkasella pitää auto asennossa niin pidemmällä matkalla sukat on hiestä märät mutta päähän tekesi mieli laittaa pipo. Tämä hieman liioteltuna... Saahan lämmön jakautumaan ihan ok kun säätää käsin mutta...
              Jos auto asento ei ole päällä eikä ylös, keskelle tai alas puhallusta ole valittuna niin pitäisikö silloin kaikista suuttimista tulla sama määrä ilmaa?

              Comment


              • #8
                En usko. Jos on säädetty ylös, keskelle ja alas päälle, sitten pitäisi tulla läppien mukaan tasaisesti. Tosin ei niihin koskaan ihan tasaisesti tule, sillä toisissa on vähemmän pidemmät putket jne..

                Comment


                • #9
                  Osaako joku kertoa missä sijaitsee profiilini autossa lämmönsäätömoottori?

                  Comment


                  • #10
                    Kuvan osa numero 12. Sitä en tiedä mennäänkö sinne konehuoneen vai keskikonsolin puolelta..
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Oon useesti täälä koittanu kysyä että mikä ihme voi aiheuttaa sen ku jalkatilaanhan ainakin kuskin puolella puhaltaa kolme suutinta mutta kuskia lähimpänä oleva puhalta aina muita kahta kylmempää. Eikö kaikki kolme reikää pitäs olla yhteydes toisiinsa?
                      Kyllähän ne on, mutta silti siellä voi ilma vähän hassusti kiertää. t89:ssä (ei ilmastointia) tulee keskisuuttimista reilusti kylmempää mitä sivuilta, jos pitää lämmönsäätönupin puolivälissä. Täyskuumalla kaikista tulee samaa tavaraa. Pyörittelin pöydällä B4:n automaatti-ilmastoinnin koteloa ja kääntelin läppiä ja huomasin sen, että osa läpistä on niin lähellä tuota lämmönsäätöläppää, että sopivassa asennossa viileää ilmaa pääsee hieman "vuotamaan" toiseen paikkaan.

                      Mä olisin kanssa kiitollinen jos suhteita saisi muutettua B6:ssa.
                      Tuo B6:n jalkatilan lämmittäminen on kyllä kieltämättä vähän tyhmää, mutta ei sille vissiin mitään mahda. Jos jollain on keinoja tuohon, niin saa kertoa. Lisäksi jos laitat manuaalisesti puhaltamaan kojelaudasta pelkästään, niin sieltä tulee kyllä hyvin ilmaa, mutta jos laitat lisäksi jalkatilaan niin kojelaudasta ei enää tulekaa juuri mitään.

                      Comment


                      • #12
                        Luulis että jotenki olis muutettavissa ku onhan nytkin ohjainlaitteelle kerrottuna mihin se asettaa läpät ku rupiaa lämmittään/viilentään. Ois kyllä mukava tietää miten sais muutettua.

                        Comment


                        • #13
                          Minuakin kiinnostaisi tuon ilmastoinnin "lastutus". Mielestäni puhallinopeudet ovat turhan
                          suuria, ja lähtötasoja AUTO-asennossa olisi kiva vähentää.

                          Comment

                          Working...
                          X