Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vettä kuskin jaloille

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vettä kuskin jaloille

    Vaimo lähti sadekelillä autoilemaan (Audi A4 avant -04) ja valitti, että vettä oli tullut jaloille. Matto sekä lattiaverhoilu oli kohtuullisen märkiä. Otin irti ratin alla olevan muoviosan ja se oli paikoin myös märkä, mutten löytänyt kosteutta mistään muualta ratin takaa jossa on aikalailla sähköosia.

    Käytin akkua pois ja laskin vettä kaukaloon ja se virtasi normaalisti kanavia pitkin ulos auton alle, eli tukosta ei ainakaan ollut siellä.

    Mistähän tuo vesi tuli?

    #2
    Ilmeisesti liittyy johonkin kondenssivesiputkeen esim. ilmastoinnin.
    Haulla olisit löytänyt:

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...Vett%E4+jal%2A
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sea...earchid=947435

    Comment


    • #3
      Veden tuloaukko löydetty

      Aukko, mistä vesi pääsi kuljettajan jalkatilaan löytyi. Se oli ajotietokoneen muovisen boxin tiiviste. Läpivienti mistä kulkee johtosarja ohjamoon ratin alle, sen tiiviste fuskasi. Silloin kun auto seisoi, vesi valui tuulilasia pitkin kaukaloon ja pääsi läpi tästä tiivisteestä ja ajaesa aerodynanmiikka vei sen veden pois.

      Ohjauspyörän takana/alla on johtosarjaa ja elektroniikkaa johon vesi pääsi, muttei mitään suurempää vahinkoa päässyt tapahtumaan.
      Sisätilalämmittimellä 2-3h puhallusta niin eiköhän kuiva.

      Uutta tiivistettä en osaa laittaa, koska ajotietikoneen piuhat pitäis irroittaa ennen tiivisteen asennusta. Sikamassaa vai alkuperäinen tiiviste Laakkoselta sikahintaan?

      Comment


      • #4
        ei niin yksinkertaista

        OK. Se ECU lähtee helposti pois, mutta se johtonippu joka kulkee muovirasian läpi jalkatilaan ei purkaannutkaan ihan yksinkeratisesti.

        Ne liittimillä olevat ja yhden virtapiuhan vielä saisi irroitettua, mutta yhden kaapelin päätä ei löydy (katoaa monen muun piuhan sekaan).

        Tiivistettä ei saa paikoilleen ilman että muovirasia on kokonaan irti autosta. Asian ymmärettäväksi vert. kondomin asentaminen kun kalu on jo tavarassa.

        Comment


        • #5
          Mitäs tälle kuuluu?

          Omassa 1.9 tdi b6 2003 avantissa vettä lattialla. Boxi 47 ei vastaa joten kuskin penkki pois ja lattiamatto.

          Vettä muutama litra ja lattialla kotelossa oleva boxi 47 hapettunut risaksi.

          Akun kaukalo + toinen reikä vasemmalla puhtaat ku tehtaalta.

          Onkohan ilmastoinnin letku jumissa?

          Mitenköhän sen saa puhtaaksi? Mistäpäin?

          Auto pidetty vimpanpäälle ja täydellinen audin huoltohistoria, eipä lämmitä?

          Juu ja numero nykyään BD loppunen


          Boxi 47

          Central Komfort Elektronic

          8E0959433BC
          Temic 00002731B5
          00928135

          Hapettunut, varmasti halpa:)?

          -ikkunat ei avaudu
          -lukot ei toimi kaukarilla
          -takaluukun lukko naksuu kiinni auki
          -sisävalot ei toimi
          -hälyytin huutelee

          Ihanaa, täällä, tänään, tähän!

          Mitäköhän jos siihen pohjaproppuun josta vedet laskin tekisi reiän kaiken varuiksi?

          Sen alla on muovipleksi, ettei siitä siis maa näy:)

          Kiitos kiitos uusi boxi tilattu. Rapiat kaksi sataa. Kohtuullista:). ja sitten niitä tulipellin tiivisteitä tutkimaan.

          Tietokone yksikön läpivienti, sulakerasian läpivienti yms.

          Reikä pohjaan ja siitä letku takaviistoon.

          Sitten kun pysähtyy lätäkön kohdalle ni sieltä imasee letkua pitkin taas sisään:). Luulen näin
          Viimeksi muokannut roadster; 17.9.2008, 16:48.

          Comment


            #6
            Eipä tuohon ylläolevaan muuta kommenttia kuin että tuon boksin nro on 46 central convenience module, 47 muistaakseni vastasi sun autossa.

            Varaosanumero nykyään 8E0959433BD

            Laitetaan muutama hakusana: boksi matto vettä keskuslukitus sähkölasit hälytin

            Comment


            • #7
              Kunnossa taas!

              Vesi tuli korin ja tietokoneen kotelon välistä. Tiiviste oli pois paikaltaan. Ollutko joskus irti?

              Putsaus, smörjä ja kiinni. Ei vuoda enää.

              Uusi boxi paikalleen ja kaikki toimii.

              Kiitos kiitos

              Comment


                #8
                Eilen huomasin omistavani jonkin sortin sukellusveneen. Ropleema on siis kuten otsikossakin, kuskin jalkatilassa reilusti vettä. Auto imaisi vettä ilmeisesti edellisviikonlopun sateista seisoessaan pihassa.
                Tuli selattua jo nuo "vettä lattialle" haulla löytyneet ketjut.
                Irroittelin tänään aamulla verhoilut kuskin lattian alueelta, puristelin foamit suht kuivaksi ja jätin sisätilapuhaltimen kuivaamaan vahinkoa päiväksi.

                Etsin tuota veden sisäänmenopaikkaa sitä kuitenkaan vielä paikallistamatta.
                Akkukaukalo näytti aivan kuivalta, samoin ecun ympäristö. Myöskään Konepellin avausvaijerin maasto oli kuiva.
                Tuntuu aika hurjalta, että parin yön aikana jostain pienestä reijästä jalkotilaan tulee jopa puoli sangollista vettä?

                Mistäs alettaisiin seuraavaksi tutkia?

                Aiheeseen liittyy muuten toinenkin kysymys.

                Oikean puolen etuvaloumpio kerää toisinaan pesun jälkeen hieman kosteutta.
                Tästä syystä olin jättänyt polttimoiden kotelot auki, jotta kosteus pääsee haihtumaan.
                No, nyt nuo sateet tietysti kasteli auki olleen valaisimen eikä oikean puolen xenon suostu toimimaan. Menikö sieltä jotain pysyvästi p*skaksi, vai heräisköhän tuo yksikkö vielä henkiin kuivattelun kautta?

                Comment


                  #9
                  Eikö penkkienkin pitäisi olla märät jos vesi tulisi kattoluukun kautta? Täytyy tsekata tuokin ja testata vielä veden kanssa.
                  Tuntuu vaan oudolta tuo vedenpaisumus, koska pesen kuitenkin "suht usein" autoni, eikä tuo ole koskaan pesun jäljiltä tulvinut saati kastunut sisältä.

                  Comment


                  • #10
                    Kannattanee tarkistaa onko se konepellin avausvaijerin läpiviennissä oleva kumitiiviste ehjä. Tosin sanoit tarkistaneesi, että kuiva on.. omassa tuo tulppa oli lähtenyt liikenteeseen ja ECU:n ympäristöstä valui vedet sisään. Jossain vaiheessa tuo tulppa on myös muuttunut ja ainakin oman 95 mallin tulpan varsi oli lyhyempi kuin uudessa (eli sallii enemmän vettä ennekuin pääsee vaijeria pitkin sisään).

                    Veden määrästä voisi epäillä sitä, että vesi on pikkuhiljaa kertynyt ja nyt tullut täyteen määrä, että jalkotilan yläpintakin kostunut. Eri asia tietysti, jos sulla ollut tuo pohja auki joku aika sitten ja tiedät että oli kuiva..

                    Omassa akkukaukalokin oli ihan kuiva, mutta aika tukkoiselta se näytti ja putsasin sen silloin varmuuden vuoksi. Akku ja sen pidikkeet vain irti.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla oli joku edelinen omistaja rikkonut sen muovikannen mikä tulee siihen raitisilmakotelon päälle, vedet tietysti tuli suoraan suodattimen päälle ja sieltä sisälle.

                      Sen verran elämää myös nähnyt tuo muoviräppänä siinä tuulilasin edessä, ettei mene enää tiiviisti lasiin kiinni ja saattaa vuotaa välistä..

                      Comment


                      • #12
                        Omassa on kanssa rikki se raitisilmasuodattimen päällä oleva lipake, mutta paikkasin sen väliaikaisesti teipillä. Mietin kanssa, että se ruuvin kohta on vähän huonosti tiivistetty, siinä pitäisi melkein olla joku tiiviste välissä (ja estäisi vähän ylikiristystä, minkä takia omassa ilmeisesti lohennut alunperinkin). Raitisilmasuodattimellahan on lisäksi vielä se vesiohjauskaukalokin.

                        Tuulilasin reunan alla on pieni ohjauskaukalo (rungossa kiinni), sillä ne vesiohjaimet ei ole tarkoitettukaan, että olisi täysin tiiviit. Tietysti paras, jos ikkunan pinnassa kiinni niin ei liikaa pääse ohi vettä.

                        Comment


                          #13
                          Noniin, päivä kuivattelua ja askartelua takana.
                          Aamulla purin verhoilut kuskinpuolelta, aivan litimärkä jalkotila. Puoli sangollista sain kuivattua vettä säämiskällä. Nopeasti se tulee sisään.
                          Sit verhoilu pönkillä pystyyn ja sisätilapuhallin seittemäksi tunniksi hönkimään lämmintä lattian ja verhoilun väliin, tuli kuiva.

                          Vesi oli mennyt sisään hyvin todennäköisesti konepellin avausvaijerin välistä. (jälkiasennus ahtopainemittarin letku oli samassa) Laitoin mönjää, toivottavasti pitää.
                          Auton asentokin parkissa saattoi olla osasyyllinen tulvimiseen. Keula oli yläviistoon, jolloin vesi pääsi helpommin kertymään tuonne veikattuun sisäänmenopaikkaan.

                          Illalla ähräsin vielä tuon kostean ballastin kimpussa, joka oli todella märkä. Koko umpio oli suht kostea sisältä, ja ballasti oli ottanut vettä keuhkoon.
                          Purku-kuivaus-putsaus-suihkaus ainetta-kasaus tyylinen elvytys riitti kokonaista parin minuutin verran toimivia ajovaloja. Ballastin ostoksi meni =(

                          Comment


                          • #14
                            Se ballastikin kun on niin ihanan halpa :)

                            Itellä auto on suurimmaksi osaksi katoksessa, parkkihallissa tai tallissa niin ei pahemmin pääse edes kastumaan. Vielä ei ole onneksi mistään tullut vettä sisän *koputtaa puuta*

                            Comment


                            • #15
                              Nostellaas....

                              Eli tuli sitten veet sisälle jalkatiloihin. Käytin tuon komfort modulen vai mikä se on viralliselta nimeltään pois paikoiltaa, näytti sen verran rankalta se sisältö, että tilasin uuden käytetyn.

                              Samalla osanumerolla löysin uuden kapistuksen, mutta pitääkö se jotenkin sitten VCDS avulla koodata toimimaan ? Vai lähteekö pelittämään pelkästään vaihdolla ?

                              Comment

                              Working...
                              X