laitampa lämmittimen mihin asentoon tahansa niin tulee lämmintä sisään onko jotain venttiiliä yms.mistä vois vikaa etsiä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
s2 liian lämmin
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Mitään venttiiliähän S2:ssa ei ole, vaan ilmastoinnin kotelossa läppä, joka ohjaa sisään kylmää, kuumaa tai sekoitusta läpän asennon mukaan. Automaatissa toimii sähkömoottorilla ja manuaalissa vaijerilla. Pitäisi sijaita muistaakseni siinä heti ilmastoinnin ohjauspaneelin takamaastossa se läppä, mutta voin muistaa väärinkin.
Comment
-
s2
joo automaatti ilmastointi on rupes puhaltamaan viileää mutta vain ylhäältä ja alhaalta vaikka mitä teki ja nyt puhaltaa vaan keskeltä outo vehje mistä sinne taakse pääsee parhaiten käsiksi tuntuu niinkuin ois joku johto löysä kun tolleen itsekseen vaihtelee
Joo, automaatti-ilmastointi on. Rupes puhaltamaan viileää, mutta vain ylhäältä ja alhaalta vaikka mitä teki. Ja nyt puhaltaa vaan keskeltä. Outo vehje, mistä sinne taakse pääsee parhaiten käsiksi? Tuntuu niin kuin ois joku johto löysä, kun tolleen itsekseen vaihtelee.Viimeksi muokannut A6tonen; 4.6.2008, 21:56. Perustelu: Kopioin tekstisi, lisäsin isot kirjaimet, pisteet, ja vähän pilkkuja. Kokeile joskus.
Comment
-
Laitetaanpas tähän jatkoa.
Mulla ei liian hiki näillä keleillä ole. Hyvin ihan lämpeää, mutta jaksaako muilla lämmittää niin, että se puhallusnopeus alkaa tippua? Itellä tuntuu, että se kyllä hönkii täysillä vaikka maailman tappiin näillä keleillä, jos ei manuaalisesti tiputa puhaltimen nopeutta.
Tuntuu myös, että puhaltaisi lämpimämpää, kun pyytää kuumempaa. Eikös sen kuitenkin pitäisi alussa pyrkiä kuumentamaan koppi kaikin keinoin, riippumatta lämpötilasta mitä pyydetään(poislukien lo)? Kun sisälämpötila autossa on alussa -20.
Nyt ajelenkin HI asennolla ja manuaalisesti pienentelen puhallusta, kun tuntuisi antavan hieman kuumempaa siten.
Liekkö termostaatti väärän lämpöinen, kuin kliman näytön mukaan lämmöt noin 80. On kyllä ollut sitä samaa jo kolme vuotta, kun sen sillon vaihdoin. Ennen sitä ei noussut kun johonkin hieman alle 70C.Viimeksi muokannut Hasa; 8.1.2009, 15:03.
Comment
-
Ihan hyvin mulla automaatti-ilmastointi pelaa. Toki luonnollisesti pakkasilla puhaltaa normaalia kovemmin pitkään, kun koko auton sisätila hohkaa kylmää. Samalla kun rupeaa puhallinnopeutta pienentämään, niin pienentää myöskin lämmitysilman lämpöä. Eli nopeiten saisi lämpeemään kun manuaalisesti pakottaa HI-asetuksella aina maksimikuuman ilman, ja säätää myös puhallinnopeutta.
Yksi vika tietenkin voi olla että lämpötila-anturi on paskainen/rikki, tai sen puhallinmoottori ei toimi. Silloin reagoi todella hitaasti kabiinin lämpötilanvaihteluun, koska tuo anturi on kojetaulun sisällä.
Comment
-
Niin tuo on se hanskalokeron yläpuolella oleva pikkuritilän takana oleva anturi. Semmoista pilliä pitkin imee ilmaa kabiinista. Kyllä se ainakin sillon toimi kun vaihdoin lämppärin kennon.
Voisi kait sen kurkistaa, että onko miten töhkäinen. Vikakoodeja ei anna.
Toi termostaatti toisaalta on alusta asti minua hieman ihmetyttänyt. Saisi minusta nostaa lämmöt ylemmäskin.
Se 20 kun on pakkasta, niin ei mikään ihme varmaan, että vartin kotimatkalla töistä ei puhallus ala rauhoittua. Se vaan, kun se ei rauhoitu vaikka melkein tunninkin ajelee.
Comment
Comment