Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keskuslukituksen kauko-ohjainongelma..

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Keskuslukituksen kauko-ohjainongelma..

Keskuslukitus ei toimi avaimen napista vaikka pattereita on vaihdettu.Onko avain rikki vai voisiko olla jotain muuta vikaa mitä lähteä hakemaan?

Mun B6:ssa joutuu avaimen aina koodaamaan uudestaan jos patteri loppuu ja/tai se on vaihdettu uuteen.

edit: niin, taitaa tossa satkussa olla kauko-ohjaus IR:llä... Joten sitä ei varmaan tarvitse synkata virtalukon kanssa.
    Viimeksi muokannut Merza; 11.5.2008, 11:17.

Comment

Jos tuo on infrapuna-avain, niin helppo konstti testata toimiiko avain on katsoa valoa digi kameran optiikan läpi. Eli testaat vaikka jollain toimivalla kaukosäätimellä näkyykö ledin vilkkuminen kameran ruudussa ja sen jälkeen avimella sama, pitäisi vilkkua.

Jos vilkkuu, vaatinee koodaamaan ohjekirjan mukaan. Jos ei vilku, niin 90% juotoksissa vika. Loppu 10% päätetransistorille, etuvastukselle tai itse ledille.

Itsellä oli se isoin lutikka irronnut juotoksistaan. Piirilevy taittuu aina vähän kun painaa nappia, joka irroittaa tuon piirin jalat foliosta. Tarvitset hommaan mikroskoopin/suurennuslasin ja pintaliitos komponentin juotttamis taidon omaavan henkilön.

Comment

Vaatii digikamerasta tosin yökuvaustoiminnon, Sonyllä NightShot.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
          Vaatii digikamerasta tosin yökuvaustoiminnon, Sonyllä NightShot.
          Minä en ole ainakaan ikinä laittanut tuollaisia toimintoja päälle. Joskus olen miettinyt, että voisiko kalleimissa kameroissa olla jotain suodatuksia, ettei näkysi ollenkaan

EDIT: Ja en tiedä näkyykö mitenkään järkkärissä, missä katsotaan pelkästään etsimen läpi, eikä lcd-näytöltä. Vilkkuminen näkyy siis lcd-näytöltä, mitä itse olen testaillut.
          Viimeksi muokannut teemu; 11.5.2008, 13:34.

Comment

Kännykän kamera käy tuohon testiin yhtä hyvin, ihan normaali modessa.

Comment

Ei toki näy etsimen läpi, ellei etsimen kuva tule näytöltä. Digikenno "näkee" sen infrapunan ja näyttää sen sitten näytöllä ihmisen silmän havaittavissa olevin värein. Suoraan sitä ei siis minkään linssin läpi voi nähdä.

Kokeilin katsoa ilman yökuvausta ja näkyyhän se sittenkin. Yökuvaus vain vahvistaa infrapuna-aluetta niin, että se näkyy voimakkaammin. Käsittääkseni kamerassa on yökuvauksessa päällä myös vastaava infrapunaledi valaisemassa, joka aiheuttaa kuvattaessa aavemaiset silmät, kun silmä peilaa infrapunan takaisin.

Comment

Avain on koodattava. Voi tehdä itse helposti. Ohessa hyvät ohjeet. Tarvitset jonkin vara-avaimen hommaan. Jos avainta ei ole käytetty johonkin aikaan tai paristo vaihdetaan niin oheinen koodaus on välttämätön tehdä.

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=46129

Comment

Kuinka kaukaa muilla ottaa ovien aukaisun kun avaimen nappeja painelee? Melko lähellä täytyy olla että ottaa, varsinkin takaa päin. Varsinaisella-, sekä vara-avaimella sama kantomatka.
                  Uutta paristoa en ole kokeillut vielä, mutta tuskin kumpikin avain on yhtä finaalissa...

Comment

Eipä ole pahemmin tullut testailtua mutta sellainen lähemmäs 20m kantaa ja siinä on seinä sekä Transporter aina välissä kun terassilta lyön ovet lukkoon.

Kaverilla on Passatissa sellainen "vanhanmallinen" avain, jossa napit itse avaimessa. Ei siis mikään linkkuavain.
                    Kantomatka lyheni hänellä pikku hiljaa siihen malliin, että ei ottanut kuin ikkunan vierestä.

Kaveri kun tietää RF-tekniikasta noin 500% enemmän kuin minä, niin oli pöydällä mittaillut avainta ja sen lähetystehoja.

Oli päätynyt sitten tilaamaan jenkeistä kasan kiteitä, vaihtanut avaimeen ja taas lentää radioaallot pitkältä.

Eli tuollainenkin vaihtoehto voisi olla tuhottoman kalliin avaimen oston sijaan, jos paristoissa tai auton antennissa ei ole vikaa.

Comment

Sanoisin että lähelle 100 metriä mennään...

Comment

Tietenkin se lähetin on sieltä menny, toisen merkkisestä VAG-kulkineesta meni takuuaikana. Hinta olis ollu jotain satasen luokkaa muistaakseni.

A6tonen, millainen se antenni on ja missäpäin lie?

Comment

Ei mitään havaintoa missä suunnassa se sijaitsee.
                          Muistan jonkun automallin antennin sijainnista olleen juttua foorumilla, joten sitkeää hakua vaan foorumilta.

Comment

Mitenköhän tapahtuu coupen avaimen koodaaminen? Oma ohjekirja on saksan kielellä, niin siitä ei saa mitään selvää :)

Comment

Tarinalle jatkoa...eli aikaisemmin ihmettelin kaken lyhyttä kantomatkaa. Uudet patterit sisään ja avot, alkoi ottamaan niin kuin pitääkin! Mutta, mikä noita pattereita oikein syö?? Taas on patteri finaalissa, koska ei ota enää kuin ihan läheltä. 3-4kk on näköjään Philips merkkisen pariston elinikä. Tiedän yhden a6 omistajan, jolla sama ongelma, joutuu pattereita ostelemaan parin kk välein kakeensa.

Comment

Voisko tässä olla ongelman syy se mikä mahdollisesti mullakin -03 A6:ssa, eli kuskin oven lukko ja sen mikrokytkimet?

Comment

Kuulostaa siltä, että kohta taitaa Hannulla myytävä auto vaihtua ;)

Comment

Ei vielä, mutta toiveissa on notta Ässä vaihtaisi pikaisesti omistajaa, että on kukkarossa vastinetta kutosen varaosille ja tarvikkeille. :-p

Comment

Working...
                                    X