Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämppärinkennon vaihto ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämppärinkennon vaihto ?

    Kenno taitaa olla syyllinen kun apparin matolle valuu jäähdytinnestettä. Vaatiiko isoakin purkamista -89 satkussa tuo vaihto operaatio vai pääseekö vaihtamaan esim ulkopuolelta? En ole vielä katsonut että saako ulkoapäin helpolla vesiletkut irroitettua ja toisiinsa liitettyä enemmän veden sisälle valumisen estämiseksi? Kaikki vinkit tervetulleita.

    Meniköhän väärään osioon koko Threadi.

  • #2
    Samainen asia kiinnostaisi minuakin.

    Comment


    • #3
      Itse vaihdoin omaani aikoinaan.
      Olisiko apua:http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=32584 sivustosta?

      Comment


      • #4
        Kiitosta linkistä. Auttaisikohan joku korjausmömmö jota nesteen sekaan laitetaan mahdollisesti sen aikaa että pääsee purkamaan tuota kennoa kun auto on liikenteessä päivittäin ja lomilla Elokuussa sitä vasta kerkeisi värkkäämään.

        Comment


        • #5
          Olisikohan "syylärisementistä" mitään apua? Itselläni haisee jäähdytinneste, muttei sitä litratolkulla tule kuitenkaan matolle...

          Comment


          • #6
            Itse sain pikkuvuodon C4:ssa loppumaan ostamalla LAADUKKAAN syylärinkorjausmömmön 2.8 AAH koneessa. Loppui veden tulo kabiiniin. Siihen sisältyy omat riskinsä koska lämmityskanavat on muutenkin ahtaat kennostossa. Lämmöntulo huononi mutta vuoto loppui. Elin asian kanssa pari vuotta kunnes möin auton.

            Omalla vastuulla...

            Comment


            • #7
              Thurmoa ajattelin kokeilla vai tuleeko mieleen jotai muuta vaihtoehtoa? http://www.thurmo.fi/indexfi.html

              Comment


              • #8
                Itse ohitin kennon ottamalla irti molemmat letkut ja yhdistin ne laittamalla niiden väliin klemmareilla kiinni u- muotoisen putkenpätkän.

                Näin sitten ajelin aikani eli kennon vaihtoon asti. Näin keväällä kennon ohittaminen on mahdollista, koska lämmitystä ei tarvita.

                En suosittele paikka-aineita- voi levitä lopullisesti kesken ajon?

                Comment


                • #9
                  Muistatko minkä kokoista putkea siihen laitoit?

                  Comment


                  • #10
                    Jos kennon ohittaa, niin silloin ei tietenkään saa _yhtään_ lämmintä ilmaa kabiiniin?

                    Comment


                    • #11
                      Tässä muuten Typ 43:sen lämppärinpuolikas uusi kenno paikoillaan, ilmansuuntausläpät puuttuu. 44:ssa taitaa olla käytännössä sama mokkula.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viesti
                        Jos kennon ohittaa, niin silloin ei tietenkään saa _yhtään_ lämmintä ilmaa kabiiniin?
                        Niinhän siinä käy.

                        Comment


                        • #13
                          Ei muistoa, mutta taisi olla tutulta putkimieheltä otettu pieni U-pätkä. Näkee koon, kun ottaa letkusta mitan ( vaikka ulko) ja siitä päättelee. Ei nökönuukaa, koska klemmari kiristää.

                          Comment


                          • #14
                            Taitaa olla melkee helpompi laitella sinne koneen päähän gummiletkun pätkä tai siltä se ainakin minusta näyttäsi.

                            Comment


                            • #15
                              Kennon lähtö/tulo C4:ssa 19mm.

                              Comment


                              • #16
                                TYP44 ('91) tein kerran maantienpäällä lämpöletkujen yhteenkytkennän käyttämällä hylsysarjan kapean tulpan tulppahylsyä. Sopivan pitkä ja oikea paksuus.

                                Comment


                                • #17
                                  Vielä hieman lisää u- putkesta.

                                  Laittelin sen kiinni klemmareilla. En huomannut, että kumiletkut jäi jyrkälle mutkalle.

                                  Alkoi vuotaa nestettä. Jouduin vaihtamaan molemmat letkut, koska oli tullut murtumia.Syynä liian jyrkkä u- kappale.

                                  Letkujen vaihto on eri tarina, eli hankala V-6 koneessa läpivientikumin takia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Rupeaisi olemaan ajankohtaista itselläni tuo kennon vaihto, nyt taitaa nimittäin kummankin puolen lattiamatolle tiputtaa nestettä juuri kennosta. Ei kai siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin vuotava kenno? Jäähdytinnestettä ei kuitenkaan kauheasti hukkaannu vielä ajossa...

                                    Onko porukka laittanut kiinni noita motonetin kennoja? Ei olisi hinnalla pilattuja (42.50€). Mietinkin, että on tuosta kennosta mihinkään?

                                    Haulla löytyi yksi melko hyvä "ohje" vaihtoon , mutta siinä taas mielipidettä vaihdosta oli niin monta kuin kirjoittajaakin. vm88 100 olisi kyseessä, manuaali-ilmastoinnilla. Miten vaihto tapahtuu helpoiten?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Motonetin kenno ei ainakaan mahtunut C4:n koteloon sisälle ilman että otti letku tulosta ja lähdöstä rautasahalla ns. huulet pois.
                                      Letku liitoksesta ei tule niin hyvä kun huulet puuttuu, mutta kyllä ne näyttäis pitävän ilman huuliakin nesteet sisällä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niin onko tuosta vaihtohommasta minulta jäänyt jotain huomaamatta?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Siellä kennon ympärillä taitaa olla jonkinlaista massaa. Siitä joku mainitsi, että kennon teho laskee, jos massan jättää laittamatta tai lähinnä ne raot tilkkimättä.
                                          Itse olen pari kennoa vaihtanut ja en enää muista, miten sen massahomman ratkaisin, mutta lämmintä tulee, tosin liian kuumaa harvoin.
                                          Toiseen taisin lyödä pakkasmattoa tilkkeeksi.
                                          Taitaa se massa vielä hillitä kennon nitkumista kotelossaan, ettei hierry kenno puhki. Sekin seikka kannattaa huomioida, kun kennoa koteloon asettelee.

                                          Sen muistan, että kumpaakin uutta kennoa tungettiin voimalla paikoilleen. Vanha tuli helpommin pois. Mitään ei tarvinnut kuitenkaan sahailla tai hioa, mutta voimaa se vaatii sen verran, että kalliimpi osa olisi jäänyt tunkematta sillä voimalla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Siihen väliin kuuluu sellaista itsekiinnittyvää vaahtomuovi nauhaa, vanhasta kennosta pystyy katsomaan mihin kaikkialle kannattaa laittaa.

                                            Massaa tulee sitten siihen letku lähtöjen ja kotelon väliin täytteeksi, marmorilla taisi olla jotain kamaa siihen. Joku kuumakesto silikoni varmaankävisi.

                                            Ainakin motonetin kennossa oli pidemmät letkulähdöt verrattuna alkuperäiseen osaan jonka seurauksena en uskaltanut alkaa koteloa vääntämään ja pakolla sitä kennoa sinne vääntää.

                                            Näköjään sekin on sitten mahdollista. :)

                                            Kannattaa harkita myös sisätilan puhallin moottorin vaihtoa samalla jos on vielä alkuperäinen ja välillä vikisee inhottavasti, ei tarvitse sitten viikon päästä repiä uudestaan koteloa autosta irti kun se moottori hajoaa. :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              "Siihen väliin kuuluu sellaista itsekiinnittyvää vaahtomuovi nauhaa, vanhasta kennosta pystyy katsomaan mihin kaikkialle kannattaa laittaa.

                                              Massaa tulee sitten siihen letku lähtöjen ja kotelon väliin täytteeksi, marmorilla taisi olla jotain kamaa siihen. Joku kuumakesto silikoni varmaankävisi."

                                              Juuri näin. Lähimmästä "kumikaupasta" saa kaikenlaista itseliimautuvaa kumia. Itse laiton Etolasta ostettua tavallista itseliimautuvaa "kuminauhaa", koska vaahtomuovia ei ollut

                                              Minä painoin letkujen lähdön ja kotelon väliin varovasti hieman uretaanimassaa, koska sitä sattui olemaan takakontissa ja muuta vaihtoehtoa ei silloin ollut ajallisesti. Sen kuivuttua leikkasin liiat pois ulkopuolelta. Varottava liikaruiskutusta! koska massa turpoaa myös kennon päälle sisäpuolelle. Minun aineeni oli ns "vähäturpoavaa".

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo tuli viime yönä vaihdettua ko. kenno uuteen, motonetistä ostettuun malliin. Hyvin asettui tarvike kenno siihen puhallinkoteloon. Nauhat tein vaahtomuovista/superloonin tapaisesta tavarasta katsoen vanhasta mallia. Samaa tavaraa tungin sitten letkulähtöjen päätyyn, ettei kenno hankaa siihen koteloon.

                                                Letkulähdöt olivat liian pitkät, mutta sivuleikkurit ja viila auttoivat asiaa. Huom, koko huulia ei tarvinnut ottaa pois.

                                                Rupesi muuten puskemaan haaleata ilmaa hyvin, vaikka vajaan neulan verran lämpömittari noussut. Normaalilämmöillä ei sitten pitkään viitsi kättä pitää ilmakanavan päällä, niin kuumaa sieltä rupesi tulemaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hyvä juttu, että onnistui.

                                                  Varaudu muutaman viikon ajan hajuun, joka tulee uudesta kennosta.

                                                  Ainakin minun "Nissens" kennosta irtosi hyvät hajut. Motonetistä en tiedä.

                                                  Ps paljonko meni aikaa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei se ainakaan kauhean pahasti ole vielä haissut, pe/la-yöstä asti kiinni ollut. Välillä kylläkin jokin tuoksahtaa, mutta ei se haittaa...

                                                    Aikaa meni about 7h (aloitettiin klo 21, lopetettiin klo 4 aamulla) mukaanlukien oluenjuonti -ja tupakkatauot. Tunti meni edellisenä päivänä, kun purin kaikki roippeet sisätilasta pois.

                                                    Mistä ostit nissenin kennon ja mitä maksoi? Vanha kenno oli paskana toisen letkulähdön kohdalta, oli nääs kokonaan poikki.

                                                    Harmittelen vaan, kun ei tajunnut ottaa purkaessa ja kasatessa kuvia projektista. Olisi saanut hyvät ohjeet tuonne faq:iin ;)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mulla on paljon kuvia ja pitäis se ohje kirjoittaa. Ei vaan ole saanut aikaiseksi.

                                                      Ainiin, motonet kenno haisee myös, vaikka pesin fairylla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        "Mistä ostit nissenin kennon ja mitä maksoi"

                                                        Sain sen ilmaiseksi kaverilta ( hoviasentajalta). Meiltä meni C4:n kennon vaihtoon 5 h ilman taukoja pl pieni kahvihetki.

                                                        Hyvin selvisitte:)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Menihän tuota aikaa siihenkin sitten :) En ole aikaisempia kirjoituksia sen tarkemmin lukenut, mutta oliko mitään kummempia ongelmia tuossa korimallissa?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Onko kukaan vaihdattanut ilmastoituun Urssiin lämppärinpuhallinta/kennoa pirkanmaalla ja mihin hintaan?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X