Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akku tyhjenee.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja knurmela Näytä viesti
    Mullakin on hetken aikaa ollu 4F audi, kohta 16 vuotta. Oireet on ihan tuttuja. Itse vika ei ole, että purkuja jää päälle, vaan se, että auto lataa akkua liian pienellä jännitteellä, etenkin kylmään vuodenaikaan. Jolloin akun varaus laskee pikkuhiljaa käytössä. Sitten kun akun varaus on noin 50% kapasiteetista, niin joku 0,5A purku jää päälle.

    Vanha tarina toisessa ketjussa.
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...usj%C3%A4nnite

    Markkinoille on nyt tullut järkevän hintainen akkulaturi, millä akkua pystyy lataamaan autossa paikallaan.
    https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...5-a-2000045788

    Ensimmäinen millä saa päälle 14V akun napoihin autossa ja akku pystyy latautumaan täyteen.

    Luulen et ongelmat häviää kun lataat akun, noin neljäksi viikoksi..
    Mistä se johtuu, että juuri 50% jälkeen joku syö 500 mA joka on paljon kyllä!

    Comment


    • Yksi mystisen virran kulumisen lähde on tupakan sytyttimeen jäänyt USB-laturi. Ja pahimmillaan se kytkettynä magneettisen laturiin.

      Comment


      • ei USB laturia ja toiselta sytyttimesta poistettu edes toi sulake, kun oli epäilua siihen

        Comment


        • A4 B7 akku tyhjenee ajossa. Latasin eilen älylaturilla kahteen kertaan, aamulla latasi auton laturilla, mutta nyt iltapäivällä ei.

          Exide AGM kolme+ vanha, Eberi käytössä.

          Voiko olla akun syy, ettei lataa, jos akku alkaa olla tiensä päässä. Vai meneekö laturi vaihtoon?

          Comment


          • Mulla on ainakin parissa autossa ollut samaa ongelmaa ja akku vaihtamalla uuteen on ongelma on ratkennut. Voihan sitä kaverin akulla kokeilla, jos ei halua heti uutta akkua ostaa.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja jounito Näytä viesti
              A4 B7 akku tyhjenee ajossa.
              Mittaa auton latausjännite. alle 13.5V on huono. Terve laturi lataa yleensä yli 14V

              Comment


              • Joo, olen syynännyt aika perinpohjaisesti. Helppo seurata latausjännitteitä kun on Eberissä Remuc, joka näyttää jännitettä online.

                Akku alkaa tosiaan varmaankin olla tiensä päässä. Latasin CTEKillä täyteen muutaman kerran, ja laturi taas toimi. Pikkasen vaivalloista on akun elvytys CTEK Recondilla, kun taloyhtiössä kahden tunnin aikakytkin. Pitää laukata tolpalle kahden tunnin välein, ja Recond vaatii yleensä useamman tunnin päällä olon.

                Pitää laittaa huomenna uusi akku kehiin.


                Comment


                • Joskus on tullut sellainenkin tilanne vastaan, että laturin hihna luistaa, ilman että pitää ääntä tai sytyttää latauksen merkkivaloa. Muistaakseni sai diagnosoitua siten, että paljon kuormaa päälle ja jännitteen mittaus akulle. Tyhjäkäynnillä latasi jotakuinkin ok, mutta kun nosti kierroksia, niin latausjännite putosi.

                  Comment

                  Working...
                  X