Roadsterin 25 vuotta ansiokkaasti palvellut rättikaton moottori alkaa olla melko ponneton. Saako jostain tilattua uuden / mikä neuvoksi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT Roadster rättikaton ponneton moottori.
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Pitää ensin tarkistaa vuotaako se öljyä jostain liitoksesta. Öljyvuoto on yleisin syy sille miksi katto on hidas.
Se järjestelmä vuotaa joko nostosylintereistä tai sieltä moottorilta, muita liitoksia tuossa järjestelmässä ei ole. Molemmat on vain ison purkamisen takana saada esiin.
Ja uusia osia ei ole enää merkkiliikkeen tiskillä saatavilla kun 1.4.25 on loppunut viimeisenkin tiivistesarjan saatavuus.
Tiettyjä osia on traditionista saatavilla, mutta onko juuri niitä mitä tarvitaan.
- Likes 1
-
-
Nyt on asia kunnossa, eikä lompakko keventynyt kuin 185€. Kyseessä oli (onneksi) vain hydrauliöljyn vajaus mekanismin pumpussa. Homman hoiti Holstinmäen autohuollossa Mika Haimakainen.
Comment
-
-
Samalla vaivalla sen korjaa, hydraulijärjestelmä ei ole mikään järin monimutkainen. Jos siellä joku liitos tai vaikka toinen hydraulisylintereistä vuotaa, niin nesteet voi päätyä korirakenteisiin tai ehkä jopa maton alle. Penkkien takana olevat verhoilumuovit irrottamalla saa hydraulisylinterit ja niitä linjoja näkyviin. Muovit on sitten aika tiukassa kiinni, youtubesta löytyy varmaan joku video miten ne irrotetaan, itse en enää muista.
Toki jos osien saatavuus on olematon, niin sitten asia on hankalampi. Mutta yleensä joku ratkaisu kyllä löytyy, riippuu vaan kuinka paljon vaivaa jaksaa asian eteen nähdä. Itse kuitenkin pitäisin sähköhydraulisen katon toiminnassa.
Kai periaatteessa voisi vaan irrottaa pumpulta pistokkeen ja irrottaa hydaulisylinterit kattomekanismista ja varmistaisi ettei niiden irrotetut päät tule liikkuvan mekanismin tielle. Mutta se että vaikuttaako se systeemin toimintaan muuten, en tiedä. Eli vikavalo, ikkuna-automatiikka jne.Attached FilesViimeksi muokannut Heksi; 15.6.2025, 14:46.
- Likes 1
Comment
Comment