Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT Roadster rättikaton ponneton moottori.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT Roadster rättikaton ponneton moottori.

    Roadsterin 25 vuotta ansiokkaasti palvellut rättikaton moottori alkaa olla melko ponneton. Saako jostain tilattua uuden / mikä neuvoksi?

  • #2
    Pitää ensin tarkistaa vuotaako se öljyä jostain liitoksesta. Öljyvuoto on yleisin syy sille miksi katto on hidas.
    Se järjestelmä vuotaa joko nostosylintereistä tai sieltä moottorilta, muita liitoksia tuossa järjestelmässä ei ole. Molemmat on vain ison purkamisen takana saada esiin.
    Ja uusia osia ei ole enää merkkiliikkeen tiskillä saatavilla kun 1.4.25 on loppunut viimeisenkin tiivistesarjan saatavuus.
    Tiettyjä osia on traditionista saatavilla, mutta onko juuri niitä mitä tarvitaan.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Kiitos! Seuraavaksi täytyy etsiä joku joka osaa tuon homman tarkistaa.

      Comment


      • #4
        Nyt on asia kunnossa, eikä lompakko keventynyt kuin 185€. Kyseessä oli (onneksi) vain hydrauliöljyn vajaus mekanismin pumpussa. Homman hoiti Holstinmäen autohuollossa Mika Haimakainen.

        Comment


        • #5
          Eli se siis vuotaa jostain, se öljy ei itsekseen sieltä katoa mihinkään, kun suljettu järjestelmä kyseessä. Tuo öljyn lisäys auttaa tiettyy pisteeseen asti ja voi toimi pari vuotta kuten omassa teki.

          Comment


          • #6
            Jos / kun heittää lopullisesti toimimasta, niin voisko sen koko systeemin irrottaa ja muuttaa katon ihan käsikäyttöiseksi? Menisihän nuo lyhyet kesät niinkin.
            Viimeksi muokannut Killeri; 15.6.2025, 12:16. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


            • #7
              Samalla vaivalla sen korjaa, hydraulijärjestelmä ei ole mikään järin monimutkainen. Jos siellä joku liitos tai vaikka toinen hydraulisylintereistä vuotaa, niin nesteet voi päätyä korirakenteisiin tai ehkä jopa maton alle. Penkkien takana olevat verhoilumuovit irrottamalla saa hydraulisylinterit ja niitä linjoja näkyviin. Muovit on sitten aika tiukassa kiinni, youtubesta löytyy varmaan joku video miten ne irrotetaan, itse en enää muista.

              Toki jos osien saatavuus on olematon, niin sitten asia on hankalampi. Mutta yleensä joku ratkaisu kyllä löytyy, riippuu vaan kuinka paljon vaivaa jaksaa asian eteen nähdä. Itse kuitenkin pitäisin sähköhydraulisen katon toiminnassa.

              Kai periaatteessa voisi vaan irrottaa pumpulta pistokkeen ja irrottaa hydaulisylinterit kattomekanismista ja varmistaisi ettei niiden irrotetut päät tule liikkuvan mekanismin tielle. Mutta se että vaikuttaako se systeemin toimintaan muuten, en tiedä. Eli vikavalo, ikkuna-automatiikka jne.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut Heksi; 15.6.2025, 14:46.

              Comment

              Working...
              X