Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 äkilliset sähköviat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 äkilliset sähköviat

    Potilas on Audi A6 C5, vuosimallia 2002.

    Eli oli tarkoitus lähettää emäntä töihin suoraan lämpimästä tallista. Auton käynnistin peruuttaakseni tallista ulos, havaitsin samalla hienoista savua ja käryä tulevan jostain. Tässä on ollut tyypillistä öljyvuotoa ja kirosin että nyt tietysti taas nesteitä vuotaa jostain pakosarjan päälle, mutta kummastelin kyllä ettei käry haissut öljykärylle. Peruutin auton ulos ja mittaristossa paloi öljyntason merkkivalo. Pikainen tarkastus, öljyä on joten lähetin emännän töihin. Hetken päästä hän kurvaa takaisin kertoen jotta puhallin ei toimi, itse en sitä hoksannut kun tuo ei muutenkaan ala puhaltamaan ennen kuin lämpenee. Ilmastoinnin ohjainpaneeli pimeä nappien taustavaloja lukuunottamatta. Sulakkeet ehjät.

    VCDS minulla on, mutta kaapelia en löytänyt tähän hätään joten jouduin tyytymään delphiin vikakoodin lukuun. Vikoja on useita, eivät poistu kuittaamalla joten ovat pysyviä.

    Mittariston puolelta löytyy koodit
    00667 (outside temp sensor short circuit to positive or open circuit)
    00562 (oil sensor short circuit to positive or open circuit)
    01336(can bus faulty)

    Ilmastoinnin puolelta löytyy koodit
    01273 (inlet air fan regulation difference)
    00819 (A/C pressure sensor short circuit to positive or open circuit)
    01592 (air quality sensor circuit failure)

    Haiskahtaa että jotain kärähti ihan kunnolla, mutta mistä lähteä syyllistä etsimään? Eilen viimeksi ajettu ja auto toimi moitteettomasti, talliin ajettu yöksi kovien pakkasten vuoksi. Yritän vielä löytää VCDS:n kaapelin jos sillä saisi enemmän irti.

  • #2
    Onko mukavuusboksi maton alla kuskin jalkatilassa vettä täynnä? Itsellä johtui siitä oudot sähköviat.

    Comment


    • #3
      Pitää tämä tarkastaa kyllä. On sinne joskus päässyt vettä vuotavan sisäilmasuotimen kotelon kautta mutta tästä on jo pari vuotta aikaa.
      Sen verran ehdin tarkastella sulakkeita lisää että sieltä löytyi vielä yksi asiaan vaikuttava sulake (nro 5, 10a) joka oli kuin olikin palanut. Virrat sain hetkeksi uudella sulakkeella mutta napsahtaa heti rikki, jokin on oikosulussa.

      Netistä löytyi listaa mitä tämän takana on https://fuse-box.info/audi/audi-a6-s...ses-and-relays

      Kyseisen sulakkeen takana vuosimallien mukaan eri toimintoja mutta tuo 2003-2004 nappaa lähimmäksi. Nyt on ainakin jotain suuntaa-antavaa mistä lähteä vikaa etsimään :)
      Viimeksi muokannut Killeri; 3.1.2024, 10:35. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


      • #4
        Tämä taisi selvitä, vika löytyi ilmanlaatusensorista. Se oli sulanut ja sulakkeen polttaminen loppui kun sen nappasi liittimestä irti. Ei kyllä ollut päässyt kastumaan tai muutakaan, mutta lienee vain ikä tullut täyteen.. Uusi tilaukseen ja kohta matka jatkuu :)

        Comment


          #5
          Se anturi on Suomessa täysin turha. Jätä vain pistoke irti.

          Comment

          Working...
          X