Heip,
Nyt otti ohrakyrsä. Profiilin vanhempi menopeli lopetti starttaamisen.
On tehnyt samaa jo pitkin syksyä erittäin satunnaisesti, mutta nyt loppui kokonaan.
Vika liittyy jollain tavalla automaattilaatikon antureihin tjms., koska kojetaulussa oleva näyttö kertoo "D"-vaihteen olevan päällä riippumatta siitä mikä vaihde vaihteistosta on valittu. Ja koska sähköäly luulee vaihteen olevan päällä, estää se starttaamisen. (Tämä siis oma tulkintani aiheesta).
Olen hieman analysoinut vikaa ja löytänyt kolme ehkä mielenkiintoista asiaa:
- Em. näytössä ei vaihde vaihdu, teki mitä vaan
- Avaimet eivät lähde virtlukosta jos vaihde on muussa kuin "P" asennossa
- "P" asennosta vaihdevipua ei saa liikutettua jollei paina jarrua
Eli oletettavasti "P" asennolle oleva tunnistin toimii jotenkin (tai sitten ei :-).
Onko kellään vastaavia kokemuksia, ja mistä vikaa kannattaa lähteä hakemaan?
Itse itselleni vastaten.
Vika paikantui loppujen lopuksi vaihdelaatikon kyljessä olevaan anturiin, joka haistelee vaihteenvaihtajan asentoa.
Anturiin menevän johdon kuori oli katkennut/haljennut ja anturiin oli päässyt vettä. Vesi oli hapettanut anturin sisällä olevan kontaktipinnan ja tämä aiheutti vian. Postaan kuvia anturista jahka menen vaihtamaan sen, nyt ei sattunut kameraa mukaan.
Ja jatkoa seuraa.
Menin sitten marmorille kyselemään uuden anturin hintaa. 120 Euroa. Jäi ostamatta.
Ajattelinpa kysyäkkin, että osaako kukaan antaa hyviä vinkkejä mistä moista anturia voisi kysellä hieman edullisempaan hintaan?
Sinänsä ko. anturi on kyllä kiitollinen korjauskohde, että se on purettavissa ja puhdistettavissa. Niinpä meinaan pärjätä tuolla vanhalla anturilla jos en uutta löydä mistää "sopuhintaan".
Nyt otti ohrakyrsä. Profiilin vanhempi menopeli lopetti starttaamisen.
On tehnyt samaa jo pitkin syksyä erittäin satunnaisesti, mutta nyt loppui kokonaan.
Vika liittyy jollain tavalla automaattilaatikon antureihin tjms., koska kojetaulussa oleva näyttö kertoo "D"-vaihteen olevan päällä riippumatta siitä mikä vaihde vaihteistosta on valittu. Ja koska sähköäly luulee vaihteen olevan päällä, estää se starttaamisen. (Tämä siis oma tulkintani aiheesta).
Olen hieman analysoinut vikaa ja löytänyt kolme ehkä mielenkiintoista asiaa:
- Em. näytössä ei vaihde vaihdu, teki mitä vaan
- Avaimet eivät lähde virtlukosta jos vaihde on muussa kuin "P" asennossa
- "P" asennosta vaihdevipua ei saa liikutettua jollei paina jarrua
Eli oletettavasti "P" asennolle oleva tunnistin toimii jotenkin (tai sitten ei :-).
Onko kellään vastaavia kokemuksia, ja mistä vikaa kannattaa lähteä hakemaan?
Itse itselleni vastaten.
Vika paikantui loppujen lopuksi vaihdelaatikon kyljessä olevaan anturiin, joka haistelee vaihteenvaihtajan asentoa.
Anturiin menevän johdon kuori oli katkennut/haljennut ja anturiin oli päässyt vettä. Vesi oli hapettanut anturin sisällä olevan kontaktipinnan ja tämä aiheutti vian. Postaan kuvia anturista jahka menen vaihtamaan sen, nyt ei sattunut kameraa mukaan.
Ja jatkoa seuraa.
Menin sitten marmorille kyselemään uuden anturin hintaa. 120 Euroa. Jäi ostamatta.
Ajattelinpa kysyäkkin, että osaako kukaan antaa hyviä vinkkejä mistä moista anturia voisi kysellä hieman edullisempaan hintaan?
Sinänsä ko. anturi on kyllä kiitollinen korjauskohde, että se on purettavissa ja puhdistettavissa. Niinpä meinaan pärjätä tuolla vanhalla anturilla jos en uutta löydä mistää "sopuhintaan".
Comment