Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Punainen huutomerkki ja jarruvalokytkin

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Punainen huutomerkki ja jarruvalokytkin

    Moro
    en tiedä mille osastolle tää kuuluis mutta tässä se nyt on:
    Punainen huutomerkki vaanii minua - se katalasti hyökkää siihen naamatauluun välitömästi kun käännän virrat päälle, sain viimein obd2-piuhan ja ulos seuraavan litanian:
    ___


    Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4
    Scan: 01,02,03,08,15,17,25

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 4A0 907 551 B
    Component: 2,2l R5 MOTR.RHV AT D02
    Coding: PMC 1
    No fault code found.

    Address 02 -------------------------------------------------------
    Controller: 4A0 927 156 L
    Component: AG4 GETRIEBE 01F D74
    Coding: PMC 0
    Shop #: 0260002201
    1 Fault Found:
    00526 - Brake Light Switch-F
    29-00 - Short to Ground

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 4A0 907 379 D
    Component: Bremsen-Elektronik
    Coding: 0265103061
    Shop #: BB 23836
    No fault code found.

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 4A0 820 043 B
    Component: Klima-Vollautomat D05
    Coding: 00050
    Shop #: WSC 23193
    1 Fault Found:
    01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

    Skipping Address 15-Airbags

    End -------------------------------------------------------
    ___


    Jarruvalot toimii - vaihde ei lähde Peestä ennenkuin painaa jarrua, siis ok - olen koittanut nollata koodeja parhaani mukaan mutta ne palautuu aina - huutomerkki vaanii kulmantakana edelleen..!;-)
    Joku perusjuttu?

  • #2
    Auto on vissiin käymässä kun luet koodit, oletkos polkassu jarrupoljinta kerran ennen kuin lukaset koodit?

    Sitten tuosta punaisesta huutomerkistä löytyy aika paljon jutskaa foorumilta.
    Koita hakua ja tutkiskele josko sinulla olis joku haun tuottamista ongelmista.

    Comment


    • #3
      Onhan nesteitä kaikissa säiliöissä tarpeeksi? Auton vuosimalli auttaisi myös.

      Comment


      • #4
        sorry

        Juu sori -piti kirjoittaa loppuun - S4 -93 2.2t aut q
        olen mie niitä antureita koittanut jompatakkin - mikä se "oikee" koodinlukutyyli on sitten?

        siis säiliönpinta-antureita

        Comment


        • #5
          käyn ulkomailla

          Kiitos nopeista vastauksista - lähden nyt kuitenkin käymään ulkomailla - Ruotsissa Haaparannalla, 25km...;-) - palaan tuntertoisen päästä niin pannaan tuo tötterö kuntoon..?

          Comment


          • #6
            Auto käyntiin, ajat 10-15min mahdollisimman vaihtelevan ajotyylin testilenkin, jonka aikana kierrokset käy ainakin yli 3000rpm. Sitten auto seis ja moottoria sammuttamatta vikakoodien luku.

            Onko jarrusylinteri kiinni pallon vai putken muotoisessa tehostajassa eli onko jarrutehostin alipaine- vai hydraulikäyttöinen?

            Comment


            • #7
              Ohjeiden mukaan (kiitos) vikakoodit luettuna: jarruvalovikaa nöy.
              Enää tuo kummitus:
              Controller: 4A0 820 043 B
              Component: Klima-Vollautomat D05
              Coding: 00050
              Shop #: WSC 23193
              1 Fault Found:
              01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
              41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
              _

              Joka ei kiinnosta.
              - Mutta - huutomerkki vaanii;-P

              Ja pumpullahan tuo ompi.
              Olenko antanut itselleni ymmärtää oikein, kun olen antanut itselleni ymmärtää että tuo vois olla joku hehkuvikakin - no, sitä se ei oo ainakaan näkyvästi, mutta mutta...

              Comment


              • #8
                Toi jäljelle jääny vikakoodi on ilmastoinnista, ilmeisesti sulla ei tule ilmaa kojelaudan "naamasuuttimista" missään vaiheessa.
                Tai sitten aina...
                Läppämoottorin huolto, siihen löytyy hyvät ohjeet foorumin faq:sta.

                Ja sit se huutomerkki.
                Jos sekä jarrunesteen että hydrauliikkanesteen pinnat ok, siis kunnolla ylämerkissä, niin pommitesti olis ainakin sellainen äärimmäisen nopsa ja helppo.
                Hae foorumia siis sanalla pommitesti tai pommi, niin löydät ohjeet.

                En oikein ymmärtänyt mitä hehkuvialla tarkoitat?

                Edit: pilknus, mutta eikös quattro kahdella t-kirjaimella näyttäis paremmalta tossa profiilissa ;)

                Comment


                • #9
                  Nappaa jarrutehostimesta irti johto siitä ainoasta anturista. Lakkaako piipitys?

                  Comment


                  • #10
                    nöyp
                    Otin piuhat irti - ja laitoin virrat päälle tuut tuut tuut - ja huutomerkki vaanii.
                    (en tosin käyttänyt autoa käynnissä (-14 eikä oo ollut roikassa - en raatsinut - ja kylmäkinhän siellä hytässä oli...;)
                    Miten se legendaarinen "pommi" vois tuota tehdä että se virrat kytkettyään alkais huutamaan? -Eikös se ole vaan paine-akku ajon-aikaista mahdollista moottorin sammumista varten? -Keskimäärin kait aika turha värkki? No joo, onhan e tosin kaupungissa tehostajalle apuna kait?

                    Comment


                    • #11
                      Mahdollisuudet on sit vissiin enää hydraulisäiliön määräanturi, jarrupalatunnistimen johto poikki/irti tai mittaristovika.

                      Comment


                      • #12
                        Se pommi varaa painetta ainoastaan jarrutehostinta varten eikä siis liity ohjaukseen. On erittäin tarpeellinen osa. Ilman sitä kun survaiset jarrupolkimen pohjaan, ensimmäiset sentit on tehostettua, mutta lopun menee hitaasti painuen pohjaan. Viimeistään kun nostat polkimen ylös ja painat uudestaan, on kaikki tehostus kadoksissa, ja tulee pikkuhiljaa. Kokonaan ilman sitä pommia ei olisi käytännössä lainkaan jarrutehostusta.

                        Comment


                        • #13
                          nomiten se aiheuttaa tuon vian heti kun virrat panee päälle ja muutenkin mistä se vika tulee?

                          Comment


                          • #14
                            Ei mitenkään. Juurihan sanoit, että valo ei sammunut. Silloin vika ei ole jarrutehostajan paineissa.

                            Comment


                            • #15
                              niin siis se paineanturin testi kertoi että vika ei ole siinä räjähteessä?

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä. Ei kuitenkaan kerro pommin kuntoa sen tarkemmin, mutta ei ainakaan liity valon syttymiseen.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                                  Toi jäljelle jääny vikakoodi on ilmastoinnista, ilmeisesti sulla ei tule ilmaa kojelaudan "naamasuuttimista" missään vaiheessa.
                                  Tai sitten aina...
                                  Läppämoottorin huolto, siihen löytyy hyvät ohjeet foorumin faq:sta.

                                  Ja sit se huutomerkki.
                                  Jos sekä jarrunesteen että hydrauliikkanesteen pinnat ok, siis kunnolla ylämerkissä, niin pommitesti olis ainakin sellainen äärimmäisen nopsa ja helppo.
                                  Hae foorumia siis sanalla pommitesti tai pommi, niin löydät ohjeet.

                                  En oikein ymmärtänyt mitä hehkuvialla tarkoitat?

                                  Edit: pilknus, mutta eikös quattro kahdella t-kirjaimella näyttäis paremmalta tossa profiilissa ;)
                                  joo pilknus, kiitos tiedosta - enhän mie tuota olis tiennyt, korjaan erheeni... ("kuitti"?;-)
                                  Viimeksi muokannut Hannu; 6.1.2008, 18:11.

                                  Comment


                                  • #18
                                    noni

                                    Nyt huutomarkki poistui ihan itsekseen?!?
                                    Mutta ei siinä näytössä näy kyllä enää mitään muutakaan - vai pitäisikö siinä näkyäkkään muuten kuin häiriötilanteessa?


                                    Ja ei se minusta vieläkään niitä ahtoja nosta kuin sinne 1.6teen sen oman "mittarin" mukaan. - mihinasti sen pitäis vakiona nousta?


                                    Sit kai muita perusjuttuja - ahtovuotoja ja sen semmosia...
                                    (mutta pitääkö siinä näytössä näkyä mitää jos ei ole häiriötä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä siinä startin jälkeen pitäis näkyä jarruvalojen polttimoherja, kunnes olet polkassu kerran jarrua.

                                      Testin symboleille saat ajettua laittamalla virrat päälle ja painamalla hetken vasemmanpuoleista nappia mittaristossa.
                                      Symbolit pitäis tuon jälkeen rullata mittaristossa, mikäli autocheckin näyttö toimii.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                                        Kyllä siinä startin jälkeen pitäis näkyä jarruvalojen polttimoherja, kunnes olet polkassu kerran jarrua.

                                        Testin symboleille saat ajettua laittamalla virrat päälle ja painamalla hetken vasemmanpuoleista nappia mittaristossa.
                                        Symbolit pitäis tuon jälkeen rullata mittaristossa, mikäli autocheckin näyttö toimii.
                                        Ei tule missäänvaiheessa mitään kuvakkeita millään konstilla ei siis tiedä mitään sen namiskan painamisestakaan...?
                                        Mulla on kyllä vagcom jos sillä vaikka jotain sais irti? Mutta nyt ei kehtaa mennä kun siellä sataa vettä ja talli on täys...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sitten taitaa olla mittariston irroitusta tiedossa ja juotosten korjaamista.
                                          Mittaristovika on todennäköinen syy myös tuolle aikaisemmin ilmenneelle huutomerkkiherjalle.

                                          VAG-COMilla tuosta ei taida saada mitään irti.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Anteeksi jos hukkasin ajatuksen, mutta alkuperäisten vikakoodien joukossa:

                                            00526 - Brake Light Switch-F
                                            29-00 - Short to Ground

                                            ...kertoo, että jarrupolkimen alla oleva mikrokytkin on oikosessa. Oletko siis vaihtanut sen?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Se tulee nimenomaan siitä kun ei ole jarrua polkastu ennen koodien lukua.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                                                Sitten taitaa olla mittariston irroitusta tiedossa ja juotosten korjaamista.
                                                Mittaristovika on todennäköinen syy myös tuolle aikaisemmin ilmenneelle huutomerkkiherjalle.

                                                VAG-COMilla tuosta ei taida saada mitään irti.
                                                Joo mie mittariston jo tuossa pariviikkoa sitten käytinkin pois ja yritin pienillä silmilläni kylmäjuotosta sieltä löytää - mutta en ainakaan yhtäkkiä...
                                                -Missä teillä se vika on niissä mittaristoissa yleensä piileksinyt?

                                                (sitä minäkin olen arvaillut jo alusta alkain kun silloin se väliin sekoili jo vaikka mitä..?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mä olen ainakin viidesti juottanut urssin mittaristoa uudestaan mutta aina joku vika palaa, juota siis suosiolla vaikka kaikki juotokset uusiksi.
                                                  Ja pura mittaristo mahdollisimman moneen osaan, niin pääset kaikkialle yhdellä kertaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                                                    Mä olen ainakin viidesti juottanut urssin mittaristoa uudestaan mutta aina joku vika palaa, juota siis suosiolla vaikka kaikki juotokset uusiksi.
                                                    Ja pura mittaristo mahdollisimman moneen osaan, niin pääset kaikkialle yhdellä kertaa.
                                                    mutta siis aina on uudelleenjuottaminen auttanut vaikka se ei kylmäjuotokselta olisi näyttänytkäänkö?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ei niitä silmillä näe, mikroskooppi pitää olla jos sen haluaa nähdä.

                                                      Skoopin alla sitten näkyy kun se juotos on oikeasti irronnu tai haljennu.

                                                      Eli jos ei ole mikroskooppia käytettävissä, niin sitten kannattaa käydä kaikki vaan läpi.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        En siis ole samoja nastoja viiteen kertaan juottanut, vaan kun ei ole ollut tarpeeksi uskallusta purkaa mittaristoa kunnolla heti osiin.

                                                        No, mulla oli kyllä vähän enemmän noita vikakohteita kun vain autocheck.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                                                          En siis ole samoja nastoja viiteen kertaan juottanut, vaan kun ei ole ollut tarpeeksi uskallusta purkaa mittaristoa kunnolla heti osiin.

                                                          No, mulla oli kyllä vähän enemmän noita vikakohteita kun vain autocheck.
                                                          -oikeesti käytin sen jo ihan säpäleinä että ei mulla se pelota - juotokset näytti vaan päällisin puolin niin hyviltä etten halunnut alkaa sotkeen... ...mutta jos te kerran sanotte että se auto siitä kerran tykkää, niin häätyy alkaa purkaan uudelleen kikkareiksi se...
                                                          -Mikä osa mittarista on ollut sitten yleisin vikakohde?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Näytön liitännät on kait yleensä kenkkuilleet, mutta varoittelevat kyllä jo pitkän aikaa puuttuvilla juovilla tms..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X