Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8p SB 2.0TDI sähköt katosi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8p SB 2.0TDI sähköt katosi

    Pahoittelu heti alkuun, jos tästä on jo ketju, en sitä kyllä itse heti löytänyt. Joten: , nyt 1v. 3kk. hyvin palvellut A3 SB 8p 2006 2.0TDI automaatti lopetti perjantaina yhteistyön totaalisesti. Olin normaalisti ajossa, parilla pysähdyksellä ja sitten jätin auton varjoon ikkunat puolillaan auki. Kun koetin lähteä, niin moottori hörähti ja sitten sammui. Väänsin virta-avaimesta ja silloin huomasin, että kaikki muu kabiinin sähköinen toiminta on kaput, paitsi lämppäri/ilmastoinissa sähköt toimii. Moottori kyllä starttasi, mutta ajonestohan se dumppasi käynnistys-yrityksen aina. Siis mitään reagointia ei ollut, vain kuulemma ajovalot välkähti, kun virta-avaimesta käänsi "virrat-päällä" asentoon. Klasitkin jäi puolilleen auki. Radio mykkä.
    Sen verran ollaan ehditty jo tutkimaan, että ilmeisesti "mukavuus-CAN väylässä" on jotain vikaa. Olisi hyvä kuulla, jos joillain on ollut vastaavaa vikaa A3:sessa. Virtalukon pohja on kunnossa. Sulakkeet ehjät. Ohjainlaitteista ovilasinnostimet on irroitettu väylästä. Ei vaikutusta. Jokin päävirtarele on kuulemma ehjä. (Itse en osaa, enkä kajoa tuohon. Tulisi vain lisää tuhoa : ) t. antti

  • #2
    Toi tarvii ihan kunnon tutkimista

    Comment


    • #3
      Oikeastaan suora arvaus ennen kuin asentajakaverini edes näki autoa, oli että sähkökeskuksesta jalkatilassa on suurvirtarele rikki. Saatiin tänään koputtelemalla virrat päälle ja vikakoodit luettua. Rele antoi vikakoodin.

      Comment


      • #4
        Et puhunu mitää ettei tietokoneella päässy autoon sisään ja sanoit että päävirtarele ehjä:)

        Comment


        • #5
          Koko auton sähköt olivat pimeänä, vain lämppäri/ilmastointi heräsi henkiin. VCDS ei antanut muuta tietoa, kuin mukavuusväylässä jokin vika. Relevikaa epäiltiin, mutta ensimäinen kerta sähkökeskuksen irrotuksen yhteydessä releet "vaikuttivat" kuulemma olevan kunnossa. Kuitenkaan sitä ei poissuljettu vikamahdolisuutena, kun pääepäily oli kuitenkin jonkin ohjainlaitteen tai niiden päätevastusten kajahtamisesta. Nämä asiat kun ei ole isoihin kirjoihin etukäteen täydellisenä faktana kirjoitettu, vaan aina tulee yllätyksiä. Ainakin on minun osaltani käynyt ja olen sen huomannut ja hyväksynytkin asian, vaikka ketutus iskee välillä. Mutta tällaista tämä "harrastus" aina on, kun ei ole valuttaa viedä autoa "oikeaan korjaamoon" : )

          Comment

          Working...
          X