Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ44 ja ikkunoiden huurtuminen kelillä kuin kelillä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Typ44 ja ikkunoiden huurtuminen kelillä kuin kelillä.

    Otsikossa olenainen. Loppukesästä huurtui, pienellä pakkasella huurtuu ja nollassa huurtuu.

    Raitisilmasuodatinta ei ole, manuaali-ilmastointi on. Ilmastointi ei toimi, kylmäaineet kai finitto.
    Ei ole vähään aikaan hukannut yhtään jäähdytinnestettä, joskus olen kyllä lisännyt. Syksyllä vaihdettu tehdasuusi syyläri, liekkö jäänyt ilmaus pois järjestelmästä...

    Moottori käy normaalilämmöillä, lämpenee ihmisten aikaan jopa :) Autossa tarkenee kylläkin, mutta huurtuminen ei ole kivaa.

    Ideoita, vinkkejä mistä etsiä vikaa?

  • #2
    Sama vika itsellä.
    Voisiko olla lämppärin kenno, vaikka nestettä ei paljoa häviäkkään?
    Minun autoon vaihdettiin lämppärin kenno viime talvena, koska puhalsi todella paljon höyryä sisään ja vuosi nestettä myös lattialle. Pitäisi ottaa lattia matto pois kuivumaan ja kuivata myös lattia kunnolla.
    Itse laitoin lämppärin kennon vaihdon jälkeen sanomalehtiä kumimattojen alle imemään kosteutta ja vaihdoin ne päivittäin niin kauan, että kosteutta ei enää imeytynyt paperiin, mutta matto on varmaan vieläkin sen verran kostea, että lasit huurtuu!
    On varmaan vaan aika työläs repiä koko matto irti!

    Ja voihan sitä kosteutta tulla muualtakin esim. lasien tiivisteet vuotaa. Entä onko rintapellissä jotain reikiä missä ei ole tulppaa ja akkukotelon suojamuovi repaleinen joka päästää vedet sinne ja avonaisen reiän kautta jalkatilaan?

    Comment


      #3
      Pitäskin itekin laittaa noita sanomalehtiä sinne kumimattojen alle ja kokeilla. Rintapellin reikien kohtalosta en tiedä. Syksyllä puhdistin sen kaukalon ja sieltä löytyikin 10 kourallista lehtiä/puunroskaa. Se auttoi vähän. Sen mustan suojamuovin korjasin ilmastointiteipillä. Oli vähän hapero nimittäin.

      Comment


        #4
        Kun ilmastointi kuitenkin on ainakin joskus ollut, sieltä pitäisi jostain löytyä myös kondenssiveden poistoreikä. Kannattaa tökkiä auki, jos vain ensin löytyy.

        Comment


        • #5
          Sitten kannattaa kokeilla,että puhaltaako alas ilmaa,vaikka suuntaa puhalluksen ikkunalle.
          Alaläppiin oli minulla tullut välystä,vähän puukolla veistin muovivivusta tavaraa,että meni kunnolla läppä kiinni.
          Jouduin tekemään meidän molempiin lötköihin sen,eikä ole huurua näkynyt sen jälkeen.

          Comment


          • #6
            Lasit huurtuu, missä vika? auto on Audi 100 typ44 vm 1989.
            Viimeksi muokannut Killeri; 29.11.2022, 09:30. Perustelu: Otsikko ei ole viestiä.

            Comment


              #7
              Onko auto ilmastoitu? Jos on, niin sisäilmakierron läppä jumissa tai ohjausmekanismi sökö. En muista, että onko alipaineella vai millä noissa ohjattu

              Comment


                #8
                Sisäilman kierto on alipaineella ja jousella. Ei kyllä kovin helposti hajoa siten, että jää sisäkierron puolelle.

                Ettei olisi kuitenkin perinteisempi, eli vettä lattialla tai kenno vuotaa jäähdytysnestettä sisäilmään?

                Comment


                  #9
                  Tai auto on kuin pullo eikä ilma pääse poistumaan sisältä. Vaikuttaako jos pitää vaikka takaikkunoita raollaan?

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                    Sisäilman kierto on alipaineella ja jousella. Ei kyllä kovin helposti hajoa siten, että jää sisäkierron puolelle.

                    Ettei olisi kuitenkin perinteisempi, eli vettä lattialla tai kenno vuotaa jäähdytysnestettä sisäilmään?
                    Kyllä mun ex-lötkössä oli just läppä jäänyt kii. Mutta kun aikaa on se 20 vuotta, niin en muista, että oliko jousen vaihto millä se tuli kuntoon vai jotain ihan muuta

                    Comment

                    Working...
                    X