Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 b8 penkkien vaihto/sähköt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 b8 penkkien vaihto/sähköt

    Dodii. Tuli ostettua audi a4 b8 2.0 allroad (2010) jossa nahkapenkit sähköisellä ristiselän tuella ja penkinlämmittimet, mutta nämä eivät toimi. Eli jälkikäteen joku nämä asentanut karvalakkimalliin josta puuttuu johdotukset ja näille sopiva center control module (ccm). Johtosarja minulla on valmiina jo. Ilmastointi paneeleitakin joissa on tuo istuinlämmittimen napit saa edullisesti purkaamoilta/ebaystä ja käsittääkseni sen voi vain vaihtaa ja napata vcds ruksit istuimenlämmittimille.

    Suurin ongelma näyttää olevan tuo ohjainlaitteen vaihto sopivaan malliin joka tukee penkinlämmittimiä ja ristiselän tukea. Ebaystä ja purkaamoilta näyttää saavan sopivia ohjainlaitteita mutta kuinka ohjain laite koodataan tähän minun autooni sopivaksi? Vai voinko vain vaihtaa fyysisesti ohjainlaitteen(epäilen)? Onko joku teistä vaihtanut kyseistä ohjainlaitetta? Minun ohjainlaitteen numero:8K0 907 063 N ja mielestäni tuolla https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae...-8K0907063DF/# voisi saada sähköt toimimaan penkissäni.

    Ohjainlaite sijaitsee ratin alla ja juuri tämä liitin johon istuinlämppäri liitetään on tyhjänä minun mallissa joten siksi sen joutuisi vaihtamaan.

    Minulla on kufatecin ohje josta selviää kaikki muut kytkennät johdoille mutta siinä kytkennät tehdään sopivaan ohjainlaitteeseen...

    Kyllähän nämä penkin sähkölaitteet on mahdollista rakennella kytkimillä/releillä toimimaan mutta yritetään nyt ensiksi oikea oppisesti audin omilla kytkennöillä :)

  • #2
    Omassa otsikon mukaisessa audissa on ihan perusmallin penkit ilman mitään sähkösäätöjä, itse tulee ajettua matka-ajoa reilusti joten kaipaisi hieman mukavuutta penkkeihin.

    Onko tuohon mahdollista vaihtaa nuo reisituelliset kangas sportti penkit?

    Comment


      #3
      On mahdollista, mutta jattaa CP:n (component protection) paalle. Eli sielta nakyy vikakoodit. Kun vaihdat penkkeja, niin autossa olevista penkeista pohjasta loytyy modulit, jotka pitaa vaihtaa niihin autoon tuleviin penkkeihin, niin toimii airbagit, lampparit ja mahdollinen sahkosaato. Itse vaihtoa varten tarttee 10mm 12-kulma-avaimen, eli ns. triple-square. Ei ole siis torx-avain.

      Comment

      Working...
      X