Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 C4 polttoaine tankkiin menevän liittimen irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi S6 C4 polttoaine tankkiin menevän liittimen irroitus

    Elikkäs ongelma on että katkes nuo liittimeen menevät johdot. Löysin kyllä ulkomailta uuden liittimen mutta postit ovat 60$ Niin mielummin vedän piuhat vanhaan uudestaan.

    Yritin noin tunnin väkertää vain liittimiä irti tuosta muovi osasta mutta en onnistunut. Onko tätä joku joskus onnistunut tekemään tai jotain muuta järkevää ratkaisua?

    Tällä hetkellä johdot ovat latta mallisilla liittimillä mutta taso tunnistin ja pumppun tulevat hälyttävän lähelle toisiaan.

    Alla kuva liittimestä mistä on kyse
    Click image for larger version

Name:	01020101000595__16903.1485398195.jpg?c=2&imbypass=on.jpg
Views:	343
Size:	73,3 Kt
ID:	1862753



    #2
    Olis varmaan helpompi jostain purkuautosta ottaa liitin ja metri johtoa. Tinakolvilla ja liimakutistesukalla saa ihan luotettavasti jatkettua. Samaa liitintä on todnäk käytetty läpi C4 mallisarjan ja varmaan muissakin saman ikäisissä.

    Comment


      #3
      Kunnollisella liittimenpurkutyökalulla nuo pitäisi lähteä. Saattaa vaatia voimaa. Tietty sitä ennen pitää katsoa onko siellä takapuolella joku lukitus. Minulla voisi olla tuollainen liitin johtoineen jos B5:ssä on samanlainen. Ainakin tuo näyttää samanlaiselta.

      Comment


        #4
        Oikealla työkalulla lähtee tosiaan helposti.

        Comment


          #5
          Motonetistä löytyy semmoinen liittimien irroitus setti enkä sillä ainakaan saanut sitä millään irti.

          Comment


          • #6
            Yleensä noita pitää painaa sellaisella U:n muotoisella työkalulla. Eli metallisessa liittimessä on sellaiset väkäset molemmin puolin, jotka ottavat kiinni liitinrungon muoviin. Väkäset pitää painaa suoraksi, jotta metallinen liitin lähtee irti.

            Biltemassa on sarja, jossa on ainakin yksi sinne päin oleva työkalu: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...kpl-2000031403

            Mielestäni se ei ole VAG liittimiin ainakaan kovin hyvä. Joku tuollainen setti lienee parempi: https://www.ecstuning.com/b-schwaben.../025682sch01a/

            Banggoodista/alista/amazonista saa myös sellaisia "avainnippu"sarjoja, joissa on iso kasa eri kokoisia samaa touhua varten.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Motonetissä on noita samoja "mustarenkuloita" vähän kalliimmalla kuin kiinasta. Niillä olen itse availlut liittimiä, nuo Bilteman avaimet ei ole kovin hyviä vaikka siltä näyttääkin. Liian pehmeää metallia. Mulla on sellaisetkin, mutta käytän mieluummin noita mustapäisiä.

              Comment


                #8
                Juuri tuo setti mullakin on motonetistä mutta ei tulosta. Otin jopa sen suoja kumin irti, jotta näkisin liittimen myös toiselta puolelta mutta joko siinä ei oikea koko sovi sinne tai teen jotain hyvin hyvin väärin. Kun ei tuntunut edes yhdeltä puolen väkänen aueta.

                Comment


                • #9
                  Jos siinä liitinkotelossa on tommonen pinkki osa, niin se on myös lukituspalikka. Sitä pitää johonkin suuntaan saada siirrettyä, että saa liittimen pesästä pois.

                  Comment


                    #10
                    Tuo pinkki osa lähtee kokonaan pois. Sen tarkoitus on ilmeisesti pitää vain kumitiiviste tuossa johtojen päässä paikallaan.

                    Comment


                      #11
                      Jos joltain tähän löytyy liitin tai tiedätte jonkun jolla on varaosa auto purussa niin saa ilmoittaa mulle. Edelleenkään en saanut liittimiä irti hajottamatta omia työkaluja.

                      Comment


                        #12
                        Löytyi liitin. Kiitokset kaikille yrittäneille!

                        Comment

                        Working...
                        X