Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötkön alkuperäis-hälytin löytyi..

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Lötkön alkuperäis-hälytin löytyi..

..Partolan S-marketin pihalla. Eli avasin oven avaimella, ja takaa kuului pieni töräys. Olin sen aiemminkin kuullut, ja aavistellut että hälytin kuuluu auton varustukseen. No vasta kun yritin käynnistää alkoi se veret seisauttava mötäkkä, eikä sammunut ennen kuin avasin ja lukitsin oven uudelleen. Sitten se teki samalla tavalla heti perään, ja kun lopulta sain auton hiljaiseksi, se ei suostunutkaan heti käynnistymään. Kotipihaan päästyämme huuto alkoi kun avasimme ovet poistuaksemme, ja taas oven lukolla sen sai hiljaiseksi..

Kuinka tuon hälyyttimen kuuluisi toimia? Pitäisikö jossain olla jotain valoja, vilkkuja tms? Mikähän vehkeessä voisi olla vialla? Keskuslukkohan ei toimi mulla tuossa vielä ollenkaan..

Itse tuoreena lötkön omistajana (auto hankittu n. viikko sitten), sain myös kertaalleen alkuperäishälyttimen laukaistua kun lukitsin ovet kaukosäätimellä ja avasin avaimella. Eipä tuo suostunut vaikenemaan mitenkään vaan piti repiä akku irti että sai hälyn hiljaiseksi. Suosittelen kokeilemaan resettiä eli akku irti, jospa tuo häly tulisi järkiinsä.

Comment

Mulla ei ole tuota kaukosäädintä ollenkaan, pitäisikö olla?

Huomasin muuten, että häly ei lähde päälle jos väännän avainta ovessa vain juuri sen verran että nuppi nousee. Jos kääntää rajummin, takaa kuuluu törähdys, ja häly on päällä. Jotenkin se on sekaisin, toimii tavallaan osittain nurinperin - eiköhän sen pitäisi mennä päälle ovea lukittaessa?

Comment

Siellä on pientä kulumaa hälyn kytkimessä ja se ei reagoi kuin vasta siihen että avainta kääntää tappiin asti, kuten itse jo huomasitkin. Samaa teki minulla vanhalla kytkimellä. Siellä on luultavasti sama kytkin kuin coupenkin lukossa, selkeästi kaksisuuntainen toiminta, toiseen suuntaan häly päälle, toiseen pois päältä, avaus- tai sulkukarva menee maihin.

Kokeile nollata hälytin ovet kiinni ja käännät avainta lukossa tappin saakka sekä kiinni että auki tai auki ja kiinni, niin että saat sen törähdyksen lukot sulkevalla käännöllä. Nuo -tekee mitä sattuu, hälyttää milloin sattuu saa ainakin minun autossani aikaan mm sillä että avaa ovet ensin (siis avaa oven niin että sisävalo syttyy) ja kytkee hälyttimen vasta sitten pois päältä. Tämän jälkeen sitten tööttäillään missä sattuu ja vilkutellaan valoja miten sattuu kunnes lyö ovet kiinni ja käyttää lukot kiinni/auki niin että hälytinkin pääsee tilanteen tasalle.

Kokeile myös toiminta kartturin puolen lukosta, sielläkin pitäisi olla hälyn kytkin.

Ovien vialliset sisävalokytkimet voi kanssa sekoittaa hälyttimen, jos sieltä ei tule oikeaa tietoa mikä luukku on kiinni ja mikä auki.

Comment

Ok, kiitokset, täytyy kurkistaa oven sisään kunhan kelit sallii..

Comment

Working...
          X