Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lasinpyyhkijän moottori

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Lasinpyyhkijän moottori

Antaisiko joku minulle vinkin missä sijaitsee tuulilasin (eteen) pyyhkijän moottori. Oletan, että löydän sen, mutta en viitsisi purkaa turhan takia (jos ei välttämätöntä) moottoritilan/ pesunestesäiliön ympäristöä. Takana pesuri toimii. Vika voi olla myös liitoksissa, mutta kun en niitäkään osaa paikallistaa. Sulake on ok. Auto on a6 avant 2.5 tdi 97. Mistä muualta voisi kiikastaa ?

Onko siis pyyhkimet vai nesteruikka mykkänä? Pyyhkijän moottori sijaitsee pyyhinmekanismin tuntumassa jossain vesikaukalossa (vai mikä nyt onkaan). Pesurin pumppu on nestesäiliön yhteydessä.

Comment

Ainakin satkussa se pesurin pumppu on nestesäiliön siinä kyljessä mikä on renkaaseen päin, eli sitä ei näy ennen kuin irroittaa säiliön. Ja pyyhkijöiden moottorin saa esille kun irrottaa tuulilasin edessä konepellin alla olevasta kaukalosta muovisen suojalevyn joka on pelkästään klipsuilla kiinni. Nämä ohjeet olettaen, että kyseinen A6 on C4 korimallia.

Comment

Kiitos noista vinkeistä; tarkennan vielä, että pyyhkimet toimii, mutta pesurin moottori ei tunnu olevan elossa eli vettä ei tule.

Comment

Mulla lähtee aika helposti se pesurin letku liitoksestaan irti, kun nostelee konepeltiä, silloin ei tule vettä lasiin asti. Ja on kerran loppunut pumpunkin toiminta, mutta pumppu heräsi eloon, kun sen kytki suoraan akkuun.

Comment

minäkin luulin että pesurin moottori oli rikki, kun ei nestettä tullut...mutta syynä olikin tukos letkussa. Oli jäätynyt ilmeisesti umpeen....

Comment

itse tuon pumpun juuri tänään purin pois, kun ei toiminu.. hyvän näköisessä kunnossa oli: klik

Kannattaa myös katsoa jos on mittari käytössä, tuleeko jännite pumpulle asti kuva muistaakseni värit meni oudosti, ruskea taisi olla + ja tuo violettimusta oli -

Comment

Kiitos kaikille asiantuntevista, hyvistä ja jopa kuvan kera tulevista vastauksista. En ole vielä hommaa ehtinyt tehdä, mutta jos ei näillä neuvoilla työ onnistu, niin ei millään.

Comment

Working...
                X