Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä laajakaista lambda-mittari Audiin ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mikä laajakaista lambda-mittari Audiin ?

    http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php
    Tämmöistä olisin ostamassa.

    http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/fmi.html
    Nämähän saattais ajaa saman asian, mutta ilmeisesti tuo laajakaista olis paljon parempi.

    Sitten muutamia kysymyksiä:
    Tarvitsee ilmeisesti sarjaportillisen läppärin vai toimiiko usb-sarjaportti adapterilla?

    Onko markkinoilla joku parempi/halvempi laitos seoksien tutkailuun?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 22.6.2011, 16:22.

  • #2
    Millaiseen käyttöön oikein on tulossa, tarviiko olla loggausta?

    Comment


      #3
      Eipä tuo loggaus ole vättämätöntä, mutta eduksi.

      Comment


        #4
        ehkä en ole kaikkein objektiivisin kommentoija mutta kapeekaistat unohtaisin heti alkuunsa, ne kun näyttää vain että onko seos rikas tai laiha, ei muuta. Laajakaista kertoo koko totuuden.

        Innovaten sijaan suosittelisin ao. linkin tuotetta, siinä kun tulee mittari samaan hintaan eikä näin ollen välttämättä vaadi läppäriä. (Saa yhteyden usb-sarjaportti-adapterilla)
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=50329

        Comment


        • #5
          [COLOR=#ff4400]katsoppa mitä tuolla olisi tarjolla[/COLOR]
          [COLOR=#ff4400]http://www.hevosvoima.com/site/tuott...0cee8b28f94eae[/COLOR]

          Comment


            #6
            Eli tuosta vemsistä voi logata tarvittaessa läppärillekkin? Boschin anturiko tuohon pakettiin kuuluu?

            Comment


              #7
              Kyllä ja kyllä.

              Comment


                #8
                Päädyin sitten tuohon Vemssin lambdaan.
                Tuota voi kyllä suositella muillekkin laajakaistan ostoa harkitseville.

                Comment


                  #9
                  Onko olemassa V-koneille olevia dual-systeemejä? Tekisi mieli laittaa tuollainen mutta vierastan vähän ajatusta että mittaisin vain toista puolta.

                  Comment


                    #10
                    Vemsin ecuun saa tuplat laajakaista-anturit

                    Comment


                      #11
                      jos rohkeus riittää niin voihan sitä laittaa pakosarjaan joka pytylle oman anturin. Mulle on riittänyt hyvin toisen puolen lokitus. Voihan sille anturille tehdä molemmille puolille paikan ja vaihtaa joskus jos epäilyttää. Tulee aika paljon lisäkustannuksia yhtäaikaisesta molemman puolen lokituksesta ( ainakin LM-X perheen kanssa)

                      Mun LM-3:lla saa kiihtyvyydet, ahdot ja muutaman muukin suuren samalla.

                      Comment


                      • #12
                        Tuommonen
                        http://www.vpv-motorracing.com/logger.htm

                        Comment


                          #13
                          Ainut vaan että tuo on perinteinen kapeakaistalambda jolla säätämisessä tee juuri mitään.

                          Comment


                          • #14
                            vems

                            No niipäs olikin.
                            Käviskö nämä hinta tosin pompsahtaa.
                            http://wbo2.com/3h1/default.htm
                            http://www.performancetrends.com/wide_band_uego.htm

                            Comment


                              #15
                              Miten asennuksen kanssa, meneekö toi tyyliin vanha lamda pois laajakaista tilalle, johdot hyttiin, mittari kiinni.

                              Miten toi kapeekaista signaali saadaan motronicille ? Vedetäänkö uusi piuha mittarilta takas lamdan luo vai onko siinä johtosarjassa jo valmiina piuha joka vaan yhdistetään auton omaan lamda signaali piuhaan.

                              Vai ajattelenko jotenkin vaikeasti tän homman?

                              Comment


                                #16
                                Yhteen mittarin johtosarjan liittimeen joutuu kolvaamaan piuhan joka vedetään orig. lambdan liittimelle. Ihan oikeilla jäljillä siis olet.

                                Comment


                                  #17
                                  Lisäksi referenssimaa koneen kylkeen tms.

                                  Comment


                                    #18
                                    Porkkis, meinasitko siis että vetää koneen kyljestä maan sisään ja yhdistää sen mittariin maiden kanssa samaan maa pisteeseen?

                                    Teppo mitä softaa läppärin kanssa tarvii?

                                    Comment


                                      #19
                                      Läppärille tulee megatune ja siihen tuohon mittariin liittyvä ini-file.
                                      Sillä konfataan ulostulo ja otetaan logia jos halutaan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Meinaan että mittarin referenssimaa koneen kylkeen tai vastaavaan paikkaan. Sen narrow band simuloidun annon referenssimaa siis.

                                        Comment


                                          #21


                                          Joo nyt tajusin ton referenssi maan. Eli kaksi ylimääräistä piuhaa hyttiin (1&9).

                                          edit. Mistä saisin helpoiten vedettyä johdon tohon rpm inputtiin? Mittaristosta? tietäiskö joku vielä johdon värin.
                                          Viimeksi muokannut quattro20v; 6.8.2007, 21:46.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mites tuommonen LC-1 (tai yleensä samanmoinen värkki) kytketään antamaan kapeakaistaa 1.8t:n ECU:lle? Ohjeet käskevät maadottaa ECU:lta tulevan lambdan maan samaan paikkaan kuin LC-1:en maadoitus ja sitten signaalijohdot yhteen mutta olen ymmärtänyt että ECU puskee 0.5V tuohon lambdan maa piuhaan diagnostikkaa varten. Onko siis turvallista kytkeä tuo ECU:lta tuleva lambdamaa maihin?

                                            Lisäksi olen ymmärtänyt että LC-1 pitää ohjelmoida antamaan tuota 0.5V signaalijohtoon silloin kun lambda ei ole vielä valmis jolloin ECU luulee kaiken olevan hyvin. Onko kokemuksia tai ajatuksia?

                                            Comment


                                              #23
                                              Siellä lepää:
                                              http://web.maxinetti.fi/maxi.saau/ahto&vems.jpg

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hieman päivitystä linkkeihin (hakusanoja lambdamittari , seosmittari lambda, laihalla , seos hoikalla , rikkaalla, nakuttaa , nykii , silikoni haitallista lambdalle ):

                                                Innovate Lambdamittaus:
                                                http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php


                                                Accurate Lambda nopealla ja tarkalla LSU 4.9 sensor-tekniikalla
                                                [COLOR=#800080]http://www.ecotrons.com/Accurate_Lambda_Meter.html[/COLOR]

                                                LSU 4.9 sensor-tekniikan kehittäjän mittaustekniikkaa (Bosch Motorsport):
                                                http://www.bosch-motorsport.com/cont.../html/2886.htm
                                                - mittausnopeus parantunut
                                                - parempi tarkkuus

                                                WBO Lambda (Australia):
                                                [COLOR=#800080]http://wbo2.com/home/products.htm[/COLOR]
                                                - saa myös LSU 4.9 tekniikkatuella
                                                - datalogger
                                                http://wbo2.com/lsu/sensors.htm

                                                VEMS:
                                                http://www.vems.hu/products.html
                                                - lambda, EGT,

                                                Zeitronix
                                                http://www.zeitronix.com/
                                                - lambda, EGT, Boost


                                                Laittakapas lisää linkkejä muista tuotteista


                                                ps.
                                                modaus voisi muuttaa alkuperäistä otsikkoa hieman laajemmaksi:
                                                Mikä laajakaista lambda-mittari Audiin ?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mites hei te jotka olette laittanu tuon vemsin laajakaistan autoonne niin tarvitseeko sitä calibroida parin kuukauden välein kuten joitakin innovaten ja aem:n tarvitsee ? Vai osaako itse calibroida itsensä ?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei tarvitse kalibroida.

                                                    www.vems.hu:
                                                    The RCal resistor in the sensor is supported, so calibration is not necessary. The optimal PID parameters are different in the exhaust stream and free air, so don't worry if free air reading is slightly off or even floating somewhat.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Nostellaan ylös vanhaa viestiä. Kumpaa suosittelette S4 bitukkaan plx vai aem laajakaistaa vai onko jotain muita hyviä?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Itsellä on plx-dm6 kiinni ja ei kyllä oo valittamista

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          AEM\\\

                                                          Itellä ollu useammassa turbo laitteessa aem kiinni ja aina toimineet todellahyvin ja luotettavasti, myöskin selkeä ja asiallisen näköinen mun mielestä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Laitoitko Okkim dual systeemin itsellesi, kun tosiaan vähän turhaa jos lukee vaan toiselta puolelta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X