Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 ajonesto temppuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 ajonesto temppuilee

    No tänä aamuna kävi sitten niin, että auto jämähti Kaarinassa erään liikkeen pihalle "täysin puun takaa". Eli aamulla töihin lähtiessä kaikki toimi normaalisti, mutta nyt sitten toisella päivän startilla täysin pimeenä. Mitään merkkejä ko. viasta ei aikaisemmin ole ollut.

    Sen ajoneston pulikan kun tyrkkää vastakappaleeseen siinä virtalukon vieressä, niin merkkivalo-ledi sammuu normaalisti, ja virrat saa avaimella päälle normaalisti, mutta startatessa ei sitten tapahdu mitään. Myöskään pensapumppu ei tunnu pyörähtävän niinkuin normaalisti tapahtuu...

    Hyviä arvauksia syystä? Ajonestolaitteen keskusyksikkö vi**uilee?, Virtalukon pohja rikki?

    Itse epäilen sitä 90-luvun alkupuolen elektroniikkaihmettä => asiantuntijalle arvioitavaksi => Vanha pois ja asennetaan uusi kunnollinen ajonesto esim. Cobra tai vastaava?

  • #2
    Vaikka tämä voi olla epätodennäköistä, niin kannattaa varmuuksi tarkistaa akku ja ennen kaikkea se, ettei akun navat ole hapettuneet. Mulla ainakin kerran jymähti auto asiakkaan pihaan ja ihan normaalisti toimi sisävalot, no ehkä hieman himmeänä, ja mittaristovalot toimivat myös ok, mutta kun yritti startata niin ei mittään. Oli navat niin hyvin hapettuneet, ettei jaksanu virtaa puskea läpi. Sinäänsä vielä ihmeellistä, että pienen odottelun jälkeen tuo oma auto käynnistyi ihan normaalisti ja akkuongelman hokosin vasta kun auto hyytyi seuraavan kerran.

    Comment


    • #3
      Ajonesto antaa käynnistää auton, mutta moottorin käynnistyttyä sammuttaa sen välittömästi.
      Näin ainakin orkkis systeemillä.

      Comment


      • #4
        Do-dii...
        Soittivat äsken pajalta, että nyt kyllä käynnistyy, mutta ei sammu!!!

        Eli virtalukon pohja = tunnit täynnä! Varaosaa ei luonnollisestikaan löytynyt tähän hätään.

        Nyt on sitte rakenneltu pikku hyppylankaviritys, jolla saa auton käyntiin (start) ja sitte ku haluaa sammuttaa, niin pohja vaan kylmaästi irti virtalukosta...jeee! No kyllä se tästä kun vika löytyi.

        Montako virtalukkoa palstalaisten autoista on mahdettu vaihtaa ? Kuulinpa vaan, että on aikas yleinen vika konsernin kulkineissa.

        Comment


        • #5
          Kojelaudan sisällä vietetyn tunnin jälkeen ilmeni seuraavaa:
          Mittaristo irti (tuttu juttu), ratti irti. Nyt pääsi irrottamaan itse lukkoa, joka on yhdellä "turva-Torxilla" kiinni, ko. avainta pakissa ei tietenkään ollut, mutta ruuvi uskoi lievää väkivaltaa ja aukesi muilla välineillä. Kokoonpanossa pitänee käyttää jonkun muun järjestelmän vastaavaa M6 ruuvia.
          Lukon sai pois paikoiltaan lievää väkivaltaa käyttäen ehjänä. Ilmeisesti pitäis irrottaa kojetaulu alaosastaakin, että sen sais ilman hikeä pois...lukosta (M3 ???) 2kpl sokkaruuvia pois (olivat muuten jostain syystä sinetöity punaisella maalilla) ja lukonpohja irtosi

          Ei ollu per**leen lukonpohja ainoa joka on rikki. Myös itte virtalukko on rikki, eli lukon pohjassa oleva lätyskä tappi, joka pyörittää virtalukonpohjan mekanismia, kun avaimesta kääntää, ompi jostain ottanut itteensä ja on siis murtunut.

          No nyt kun mulla on siis ehjä virtalukonpohja (= Motonet 24,40eemeliä) käytössä, niin auto on ajokunnossa, mutta siinä ei sitten ole rattilukkoa ja virtalukkoa. Startti toimii edelleen hyppylangalla.

          Päivän kysymys kuuluu: Jos hankin uuden (tai rompparilta ehjän käytetyn) virta/rattilukon, niin saako sen sarjoitettua vanhalle avaimelle, vai meneekö koko kierros ympäri autoa uusixi?

          Comment


          • #6
            Heh..Onneksi muistin tuon Miikan akkuongelman kun auto teki täsmälleen samalla lailla yhden huoltoaseman pihaan 100km päässä kotoa. Napa irti, pieni puhdistus ja takaisin kiinni. Taas toimii. Jos en olisi muistanut tuota mahdollisuutta olisi ollut vaihtoehdot vähissä. Epäilykset olisi kohdistuneet virtalukonpohjaan. Hyvä näin.

            Comment


            • #7
              Lukkopatruunan tapin poikki meneminen on valitettavan yleinen juttu. Lukkopatruunan saa vaihdettua helposti eikä tarvitse koko systeemiä ostaa. Hintaa tuolla pesällä oli muistaakseni 60?, ilman alennuksia vähän enemmän.

              aiheesta on topic jossain... etsivä löytää

              Comment


              • #8
                tuossa tais olla: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...757&highlight=

                Comment


                • #9
                  Saat otettua pelkän uuden tapin siitä uudesta lukkopatruunasta niin ei tarvii sarjoittaa. Pelkkää tappiakin saattaa (muistaakseni) saada erikeen. Mr. Helle kertonee Airiston Soran tiskillä.
                  Lukkosylinterin saa irti kun sen kuoreen poraa n. 3,5mm reiän oikeaan kohtaan, jota en 100-varmaksi valitettavasti muista.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt on taas lukot ja pesät entisellään. Aikas homma, muttei mitenkään mahdoton...
                    Sitä pelkkää tappia ei sitte enää kuulema saa, joten ostin siis uuden lukkopesän ja otin sen siitä. Oli muuten paskamaisen pienellä sokalla kiinni...

                    Reikäkin osui heti kerralla oikeaan kohtaan, kun ensin hiukan tuumaili, miten se patruuna siellä kuoressansa asuu. Otin muutaman digikuvan lukkotoosasta, jos joku joskus tarvii...

                    Kiitokset jälleen kerran asiantuntevista neuvoista!

                    Comment


                    • #11
                      Mitäs tuo tuli maksamaan?

                      Comment


                      • #12
                        Vika-analyysi ja hyppylangan rakentelu oli 25eemeliä...sitten ensin ostin tosiaan sen virtalukon pohjan joka oli Motonetissa about 24,40eemeliä.

                        Sitten kun turman laajuus myöhemmin selvisi, niin sitten vielä VV-autosta se lukkopatruuna, olisko ollut 70eemeliä.

                        Jos (muutamalle) omalle työtunnille ei laske hintaa, niin siis noin 120 yht...ja samalla tuli tutustuttua tähän virtalukon sielunelämään. Jotensakin heikon tuntuinen verme, jos ajattelee, montako kertaa sitä hierotaan avaimella edestakaisin esim. 200tkm:n aikana, jonka se siis mulla kesti. (alkuperäisestä löytyi -91 leimat)

                        Comment

                        Working...
                        X