Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varoitus piippi, oikealle kääntäessä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Varoitus piippi, oikealle kääntäessä

Isommin oikealle kääntyessä, ohjauspyörää kääntämällä, kuuluu joku järjestelmän tuottama varoitus piippaus. Tätä on jatkunut jonkin aikaa. Tuntuu että varoitusääni on nyt tullut esille aikaisempaa herkemmin. + puoliso sanoo "Eikö tuota ääntä saa loppumaan ?"

Muistan aiemmilta vuosilta että joskus oli ongelmana ohjaustehostimen nesteiden vuotaminen. Olen tarkastanut sekä ohjaustehostimen että jarrujen nesteiden määrän eikä niissä ole huomauttamista.

Löytyisikö vinkkiä vai vienkö tohtoriin jossa en varmaankaan saa demottua asiaa.

Jarrupalojen kulumisesta varoittavan anturin johto poikki/lähes poikki...

Comment

Melko varmasti. Sinänsä turha ominaisuus. Pitää juottaa kunnolla kuristesukilla, jos aikoo saada korjauksen pysymään. Mikäli on johdot ollut nirhautuneet jo pidempään, saattaa johtimen säikeet olla aika hapettuneita, jolloin juottaessa pitää sulattaa pitkä pätkä tinaa johtoon ennen kuin alkaa tarttumaan.

Mutta kuten sanottua, turha laite. Jos ei ehostaminen onnistu millään, pistä johdot ylhäältä poikki ja yhteen.

Comment

Noita johtimia on varmaankin jokaisen pyörän yhteydessä ?

Tosin voihan ne jarrupalat ollakin kuluneet.
        Sen lisäksi takalevyt ovat hyvin ruosteiset.

Comment

Vain edessä on kulumisvaroittimet. Langat menee poikki kun palaa on jäljellä joku pari-kolme milliä. Ainakin näin mulla meni. (Olenko ainoa jolla tuo järjestelmä toimii oikein??).

Comment

Kyllä se mulla tuntui toimivan aika hyvin. Varoitteli satunnaisesti ja kun kävin huollossa, vaihdettiin palat. Sen jälkeen on ollut hiljaista.

Comment

Juu toistaiseksi on toiminut suht järkevästi. Ensimmäiset hälytyskohdat vain osuivat jostain syystä Pertunmaan penkkaanajojuhlaan.

Comment

Working...
              X