Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 takapenkit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B4 takapenkit

    Audi 80 B4:ää olen etsimässä itselleni muuttoautoksi Saksasta Suomeen, joten olisi erittäin tärkeä tietää kääntyykö sedanin takapenkin selkänojat alas?

    Searchilla löytyi 1,9tdi:n tyyppivioista jotain, mutten löytänyt tästä nelisylinterisestä 2.0 bensakoneesta mitään. Liittyykö koneeseen jotain erityistä huomioitavaa mitkä ostohetkellä kannattaisi tarkistaa?

    #2
    Kääntyy ne.

    Comment


    • #3
      Ei kai käänny kuitenkaan, eikös B4:ssä ole bensatankki edelleen takapenkin selkänojan takana?

      Comment


      • #4
        Kyllä B4 takapenkit kääntyy... tankki on siellä taka-akseliston tienoilla.

        Comment


        • #5
          Jep, niinhän ne kyllä tekevätkin. Siitähän kun tuli se Avanttikin jossain vaiheessa.
          Muistelin taas ammoisen typ89:n tilavaa peräkonttia ja tavarankuljetuskykyä...

          Comment


            #6
            Oman B4 sedanin penkit kääntyy ainakin takana. Vanhemmassa typ89 sedanissa ei mulla kääntynyt.

            Comment


              #7
              Joissain karvalakki B4:ssa ei muuten ole kääntyvää selkänojaa. Varmaan jos on joku halvin mahdollinen 1.6:nen. Suurimmassa osassa kääntynee. Itseäni yllätti se että selkänojat ovat keskuslukituksen piirissä.

              Comment


                #8
                Joissain karvalakki B4:ssa ei muuten ole kääntyvää selkänojaa. Varmaan jos on joku halvin mahdollinen 1.6:nen.
                B4:n pienin Suomeen tuotu kone 2.0. B5:stä oli jossain vaiheessa business-malli, jossa kiinteät nojat ja sai myös 1.6:lla. Albumista en ainakaan löytänyt B4:lle kuin jaettua mallia, B5:lle molemmat.

                Comment


                  #9
                  Searchilla löytyi 1,9tdi:n tyyppivioista jotain, mutten löytänyt tästä nelisylinterisestä 2.0 bensakoneesta mitään. Liittyykö koneeseen jotain erityistä huomioitavaa mitkä ostohetkellä kannattaisi tarkistaa?
                  B4-kopassahan tuo lienee ABK. Ainakaan täällä kuultuna tai omista kokemuksista (3 vuotta, 50 tkm) ei ole tullut vastaan mitään erityistä tyyppivikaa, perusluotettava kone (edit: koputtaa puuta ;). Iän ja kilometrien myötä lähinnä mahd. öljyvuodot sekä ISV:n, ilmamäärämittarin, kaasuläppäpotikan yms. likaantuminen/kuluminen voivat tehdä pikkuharmia.

                  Muistelin taas ammoisen typ89:n tilavaa peräkonttia ja tavarankuljetuskykyä...
                  No ei se huippuhyvä ole B4:ssäkään, vaikka selkänojat kaatuukin. Lastausaukon muoto, lyhyt kontin aukko (takalasi tulee "liian taakse") ja tilan mataluus pitävät huolen siitä, ettei tuolla pesukoneita kuskailla. Itselle suurin hyöty ko. ominaisuudesta oli pääsy avaamaan luukku sisäpuolelta, kun pakkasella hiukan vivusto kettuili :)

                  edit: Niinjuu, onhan niitä moottorivariaatioita (ABT ja ACE), mutta peruskone about sama.
                  Viimeksi muokannut taski; 14.3.2007, 08:39.

                  Comment


                    #10
                    B4:n pienin Suomeen tuotu kone 2.0. B5:stä oli jossain vaiheessa business-malli, jossa kiinteät nojat ja sai myös 1.6:lla. Albumista en ainakaan löytänyt B4:lle kuin jaettua mallia, B5:lle molemmat.
                    Totta, Suomeen ei tuotu pienempää. Saksassa on kyllä 1.6:sia ja ainakin brittien 1.6:ssa oli vakiona kiinteä selkänoja. Kaikissa Avanteissa tosin varmaan on kääntyvä selkänoja.

                    Periaatteessa B4:sen tavaratila ei edes ole juurikaan B3:sta suurempi, mutta kyllä se on huomattavasti monikäyttöisempi. Olisi jäänyt sukset, polkupyörä ja pari muuta esinettä B3:sella kuskaamatta.

                    2-litraista nelostakin on kolmea eri versiota, eli 90 hv yksipistesuihkutus, 2.0E 115 hv monipistesuihku ja sitten 2.0 16V, 140 hv. Jos puhutaan Saksan valikoimista, niin kaikkia varmasti löytyy, mikä kannattaa huomioida jos ei automalli ole kovin tuttu.
                    Viimeksi muokannut Heksi; 14.3.2007, 07:50.

                    Comment


                      #11
                      Sattui eilen sopiva tilaisuus koeajaa 2.0 66kw versiolla ja siihen olin kieltämättä pettynyt. Kierrosten laskiessa tarpeeksi alas kone ei suostunut enää nöyrästi käymään pintakaasulla. Viisimukisen jälkeen tuntui todella ikävältä ajettavalta, kun esim. 60km/h nopeudesta hidasti 40km/h tietämille, ja yritti erittäin ohuella kaasulla kiihdyttää 3. vaihteella niin rykiminen alkoi. Kun kaasua antoi enemmän, niin kyllä se jotenkin väänti alhaaltakin mutta aika laihasti.

                      Kyseisessä mallissa tosiaankin takapenkit kääntyi, joka on ehdoton edellytys. Onko teillä tarkempaa tietoa tuosta moottorista, onko kuvailemani käytös vika vai ominaisuus? Vai oliko vain jotain tukkoisuutta tai vastv.? Ensi viikolla käyn koeajamassa luultavasti tuon 85kw version, odotukset siitä ovat korkeammalla.

                      Comment


                        #12
                        Ei terveen moottorin pitäisi rykiä normaaleissa tilanteissa vaikka kuinka vedättää. Yksi hyvä vaihtoehto olisi varmasti myös 2.3E viisisylinterinen jossa on tuhdimpi alavääntö. Bensaa se tosin vie hieman enemmän.

                        Comment


                        • #13
                          takapenkin selkänoja jumissa

                          Aiheeseen liittyen sedanin takapenkin selkänoja(t) on molemmat jumiutunut sillä tavoin, että en saa niitä naksahtamaan kiinni, enkä vedettyä alas.

                          Onko muille sattunut kohdalle, vai onko mulla vain huonoa tuuria?

                          Comment


                          • #14
                            Lainaan vanhaa ketjua.

                            Varmasti tyhmä kysymys mutta mitä virkaa on takapenkin selkänojiin menevillä ilmaputkilla (olisko alipaineputki, halk. n. 3 mm)? Putket menevät molempiin puoliin, koska kahdessa osassa kaatuvat penkit.

                            Comment


                              #15
                              Selkänojatkin menee keskuslukolla lukkoon.

                              Comment


                              • #16
                                Kiitos, hyvin looginen asia, ei vain tullut mieleenikään.

                                Comment


                                  #17
                                  No tuo oli kyllä sellanen asia ettei kyllä olisi ikinä tullut mieleen :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X