Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolme piippausta ja punainen (!) -merkkivalo, =>update

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Täytyy kokeillla tota seuraavaks.. Mikä se pommin oikea nimi on ja missä päin autoa se sijaitsee? Olis helpomi tilailla kun tietäis oikean nimen :)

    Comment


      mun piippailuun löytyi potentiaalinen vikakohde. Talvipyöriä vaihtaessa räpläsin noita kulutusanturien johtoja ja se joka ennemmin oli irronnut liittimestä jäi nyt kokonaan käteen. Toisen johdon tynkä oli ihan vihree, joten se on voinu olla poikki.en vielä testannu muuten, mut pinnit jos laitto yhteen niin pitäs lähtee häly veke? Ihan uudet palat ja nyt tarttis muuten sit yhden uuden palan vain.

      Comment


        Mikä se pommin oikea nimi on ja missä päin autoa se sijaitsee?
        Taitaa olla tässäkin ketjussa mainittu, eli hydraulinen painevaraaja.

        Sijaitsee s2 3b:ssä etuapurungon kohdalla / päällä kuskin puolella kiinnitettynä runkoaisaan (ja sen vieressä). Ylhäältäpäin katsottuna ABS purkin alla.

        Comment


        • Mulla ainaki sammu huutomerkki pommin vaihdolla..

          Comment


          • Nyt menee hermo tuohon huutomerkkiin. Poljin on täristänyt melkein aina minulla ollessa, ennen lähti kun piti poljinta pohjassa aikansa(jarru), jonka jälkeen saattoi toimiakin sen reissun.
            Nyt vaihdettua:takajarruvaijerit(molemmat ihan syystä), viimeisimpänä satulat taakse, pommi uuteen, pumppu käytettyyn toiseen. Edelleen tilanne on täysin sama. Poljinta pohjassa pitämällä saa hetkeksi jarrut toimimaan, muuten vain piippailee ja täristää poljinta.
            Onko kellään ideaa, mikä muu tuohon voi edes vaikuttaa? Polkimen läheltä kuuluu pientä suhinaa, mikäli poljin ei ole täysin pohjassa, voiko tuo vaikuttaa? Sen verta kypsä olo, että jos joku vannoo johtuvan jostain osasta, käyn välittömästi hakemassa sen :)

            Comment


              Jarrutehostin. Oletko siitä muuten kokeillut napata johdot irti, että lakkaako valon vilkkuminen? Oletan, että tärinä ei muutu oli ABS päällä tai pois.

              Comment


              • Samaa tuossa itsekin aloin järkeillä. Pitää ottaa piuhat irti ja testata. ABS ei vaikuta asiaan. Eipä tuolla paljon muita liikkuvia osia enää olekaan. Osanumero nähtävästi 441612101B, pitää alkaa metsästää huomenissa viimestään.

                Comment


                  Voishan ne X-tulppien alla olevat männänjouset tarkistaa.

                  Comment


                  • Tarkoitatko pumpun x-tulppien? Pumppu kertaalleen vaihdettu, eikä vaikutusta. Tuolta jarrutehostimelta otin piuhat irti ja häly hävisi.

                    Pommia vaihtaessa sattu kyllä savolaisittain munnaus. Laitoin lukkopihdit siihen paluuletkuun, ettei tyhjentäs koko säiliötä syliin->tottakai unohtu ja auto käyntiin->heikoin lenkki aukesi, eli keulassa oleva "cooleri", tai sen liitos. Eihän tuo voinut särkeä uutta pommia? Järjestelmässä varmasti kävi melkoinen ylipaine hetken aikaa.

                    Comment


                      Pumpussa on kyllä ohiventtiilit ylipaineelle, joten sinänsä ei pitäisi.

                      Comment


                      • Onkohan itsellä kyseiseen pommiin voinut tulla vikaa? Elikkäs s2 avant kyseessä.
                        Pääsi palat loppumaan täysin takaa ja vaihdon uudet jarrupalat. Noh kas kas pommin valo alkoi välkkymään tuon remontin jälkeen? Palaa välillä ja välillä ei. Jarruttaessa syttyy joskus. Jarrupoljin tuntuu hieman löysemmältä kuin ennen remonttia.

                        Comment


                          Jarrunesteen pinnan taso on ainoa varoitukseen liittyvä juttu mikä voisi liittyä palojenvaihtoon. Pehmeämpi poljin voi johtua herkistyneistä paikoista palojen vaihdon yhteydessä. Likutapit ja männät.

                          Teitkö remontin itse ?

                          Comment


                          • Laitetaan nyt muillekin tiedoksi. Omaa urssia pitkään vaivannut häly ja jarrujen tehostuksen himmeneminen meni viimein siihen asteeseen, jotta tehostusta ei ollut lainkaan. Onneksi samalla viikolla viimein arpaonni osui ja jarrutehostin/pääsylinteri hässäkkä saapui (käytetty) ja jarrut ovat kuin uudet :)
                            Syytäkin olla, vaihdettu nimittäin pommi, pumppu, takasatulat ja jarruvaijerit :) Silti tyytyväinen kun ei enää hälyttele ja toimii kuten pitää. Nyt on myös sitten varatavaraa joka hätään ;P

                            Comment


                            • Juu tein remontin itse. Mielestäni jarrunestettä on tarpeaksi, mutta voihan sinne lirun vielä laskea sitä. Kun valo välkkyy ajaessa sillon tällöin eikä aina. Onko s2 sama juttu, että jos vetää käsijarrua ja painaa jarrupoljinta niin alkaa tuo valo välkkymään kun sekoaa anturit tai jotain vastaavaa?

                              Comment


                                Ei sekoa mitkään anturit tuommoisesta. Sen hälyn systyttää siis vain paineanturi, jarrunesteen pinta tai hydraulinesteen pinta.

                                Comment


                                • Mulla A4 B5(-96) farkku on piippaillut nyt kun lunta on tullut paljon, isomman töyssyn yli kun ajaa syttyy varotusvalo(alustasarjakin saattaa vaikuttaa?) Muuten jarrut toimii moitteettomasti
                                  Viimeksi muokannut jimppa; 26.1.2012, 11:48.

                                  Comment


                                    Vuosimalli ois hyvä ilmottaa, niin vois sanoa varmuudella, mutta jos osuu 97-01 välille ja EI ole ESP:tä niin ABS boksi rikki. Vikakakooien luku varmistaa asian. Sähköpostilla voi olla yhteydessä jos haluaa tuon korjattavaksi.

                                    Comment


                                    • ABS-anturin vaihto

                                      Anturin poistamisesta kun ollut taannoin puhetta :
                                      En tiedä miten sen sieltä saa ulospäin ehjänä ilman, että vetarin ottaa irti tolpasta, jos se on tiukassa. Lähtee vain johto yms irti jos siitä vetää.
                                      Voin tasan yhden pulikan vaihtaneen (C5) vahvasti allekirjoitta tuon lainauksen.

                                      Onneksi vag-kommarin vikakoodi oli oikeassa, eikä menny 200 e marmorille ns. harakoille. Kai tuon tosiaan sisältäpäin tuurnaamalla saisi ehjänä pois.

                                      Anturin kuori oli kuin yhtä puuta rungon kanssa ja varmaan aikaa olisi mennyt vähemmän purkamalla enemmän..
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Siellä ei tarvi isookaan vuotoa olla että merkkivalo alkaa piippaan, koska se huutaa myös jos paineet laskee / nousee. Itellä löyty noin 3mm halkeema ja ennen ku sain letkut teetettyä se ruikki siin parin pv aikana pari litraa paskaa pihalle. Hienoin juttu oli että suoraan pakosarjan päälle josta tuliki sit kiva kätky sisää. Pari aivosolua saatto kuolla, mutta onpahan nyt taas kunnossa.

                                        Comment


                                        • kolme piippausta ja punainen huutomerkki johtui meitsin vm-96 2.2t ässässä ohjaustehostajan säiliön korkista, siinä jumitti se pikkunen nappula mikä on siinä korkin keskellä..

                                          Comment


                                          • täällä sama ongelmaa että tuli piippaukset ja huutomerkki.Ongelma alkoi alkutalvesta ja aina kun pakkasta oli yli kymmenen astetta niin se toistui mutta muuten ei ollenkaan. vikaa koitettiin etsi ja korjata vaikka millä konstilla mutta se löytyi vahingossa kun mielestäni akku jouti jo eläkkeelle ja vaihdoin uuden niin piippaukset loppuivat siihen. eli virta oli olevinaan niin vähissä että se sotki järjestelmää mutta auto kyllä lähti ihan hyvin käyntiin.

                                            Comment


                                            • terve, eli taas sama tämä saakelin punanen merkkivalo... eli auto on vm. 92 Coupe 2,8 koneella absien kera. Autocheck löytyy

                                              Pitääkö tämä paikkansa kyseisessä autossa?
                                              Punaisen jarruvian valon sytyttävät:
                                              1.Hydraulinesteen pinta-anturi löytyy siitä säiliön korkista.
                                              2.Jarrunesteen pinta-anturi löytyy jarrnestesäiliöstä
                                              3.Paine anturi ja se löytyy jarrutehostimesta.


                                              Hydraulinesteen pintanturi ei ole säiliönkorkissa ainakaan?
                                              Jarrunesteet, ok.
                                              Missäs kohassa tuo paineanturi on tässä kyseisessä vehkeessä? Ja lähteekö vikavalo hyppypiuhalla?
                                              Voiko muita vikoja olla joka aiheuttais tuon Punaisen merkkivalon?



                                              Ja anteeksi, yritin lukea koko threadin, mutta kaikki vastaukset on niin epäselviä ja hajallaan.

                                              Comment


                                              • kertoisko joku :)

                                                Comment


                                                • Ja tuossa Coupe 2,8:sissa ei vissiin ole tätä ''pommia'' ?

                                                  Comment


                                                  • eikö täällä harrasteta vastauksia?



                                                    Tein muuten sillälailla tuossa coupessa että otin jarrunesteen anturin pois paikoiltaan, nyt kestää vähän pitempään ennen ku rupee huutamaan, noin 400-500m. Jänniä ''vikoja'' nämä

                                                    Comment


                                                      Foorumille kirjottelevat alan harrastajat. Joihinkin asioihin vain osa foorumilaisista osaa auttaa, eivätkä kaikki todellakaan lue tätä päivittäin. Harrastukseen löytyy joskus enemmän aikaa ja joskus vähemmän. Tämä on kohteliasta muistaa kysyessään jotain.

                                                      Comment


                                                        Alipainetehosteisessa ainoa syy valolle taitaa olla tuo jarrunesteen anturi.

                                                        Comment


                                                        • eli pitäskö sitä sitten oikosulkee sitä jarrunesteanturin pistoketta?

                                                          Comment


                                                          • ei auttanut oikosulkeminen. Voiskohan johtua jos laturi lataa liian vähän?

                                                            Comment


                                                            • ei auttanut laturinkaan kunnostaminen mitään.. neuvot rupee olemaan vähissä, eikä testerilläkään pääse katsomaan koska ei oo sitä uudempaa obdtä vaan vanhemmat pistokkeet joista ei voi lukea jarruja?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X