Miten keskikonsolin saa irti ? Yksi mutteri näyttäisi olevan takatuhkakupin alla, toinen löytyy käsijarrun edestä "läpän" alta. Kolmas lienee etummaisen tuhkakupin paikkeilla, mutta miten siihen pääsee ?
Niin, ja tuohon edelliseen piti lisätä että konsoli näyttäisi olevan samanlainen 80 Avant / quatro isompimoottorisissa automaateissa.
Lisäksi mittariston keskellä ajotietokoneen näytön alapuolella merkkivalojen alalaidassa näyttäisi olevan myös automaattivaihteen P-R-N-D-3-2-1 näyttö joka sekin on pimeänä. Voisiko viat johtua samasta syystä ?
Kun vaihtaa sen vaihteen valitsimen valo-ledi-merkkisässäkän niin selviää mittariston irroituksella. (Cabriossahan on se valitsimen osoitin siinä nopeus/kierrosmittarien välissä, aivan alhaalla?) Siis ei tarvi ottaa kojelautaa ulos. En muista oliko peräti liittimillä, ettei tarvis edes juotella.
Siinä samassa paikassahan se on t89:ssä ja b4:ssä kuin ulkolämpötilanäyttökin eli keskellä alhaalla. Mittaristo lähtee 4 ruuvia irroittamalla pois eli nopea homma. Ensin rattiakselin ylämuovi ja sen jälkeen selvää pässinlihaa.
Jos vaihdenäyttö on valaistu kuten ulkolämpötilanäyttö, on siinä 1 pieni hehkulamppu. Helppo homma, jos tietää mikä kolvi on.
Tulipa selvät ohjeet ja kommentit. Vielä kun joku kertoisi minkälaisia polttimoja siellä on niin voisi hankkia etukäteen. Kolvi on toki pysynyt hyppysissä pennusta asti.
Hei
Oulusta mittariston lamppuja on ainakin AD varaosissa limingantullissa ja pörhöllä. Muualla ei oikein ole. Se lämpömittarin / automaattivaihteen polttimo on kai enempi elektroniikkakaupasta haettavaa eli http://www.spelektroniikka.fi/ tuirassa tai kalevan takana SHP.
Aivan ulkomuistista heittäen noin 60mA / 12V 6mm pienoislamppu sp-elektroniikan web sivulta pitäis löytää.
Jos otat sen mittariston auki niin kolvaa kaikki juotokset elektroniikkakolvilla samantien uudestaan ja laita kokoonpanovaiheessa kontact spray ainetta sähköliittimiin.
Lamput vaihdettu. Ei mennyt meikäläiseltä aivan vasemmalla kädellä koska vehkeet ja taidot taitavat olla turhan vanhaa perua. Lisäksi en viitsinyt irroittaa rattia ja airbagia. Napsautin kaikki 4 johtoa poikki ja juottelin lamput pöydällä piirilevylle ja sitten liitin johdot takaisin ja eristyssukat liitoksiin. Lamput maksoivat 0,50 ? kappale + 2 h työ + hyvä mieli. Pörhöllä olisivat varmaan vaihtaneet koko mokkulan. Paljonkohan maksanee ? Lamput ovat 12v, 60mA, 6 mm pituus ja 3 mm halkaisija, kannattomat. Nekin sattuivat kerralla oikean kokoiset.
Comment