Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi akku?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi akku?

    Alkuperäisasenteinen akku sanoi sopimuksensa irti ja nyt tarvittas uusi. Akku on mielestäni liian alitehoinen Suomen ilmastoon (Saksassa ollut), joten minkä tehoinen ampeeritunneiltaan kannattaisi autoon ostaa? Nykyisessä lukee tehona 300A. Onko perinteinen 65Ah sopiva 2.0 ACE koneelle?

    Kiitän!

  • #2
    300A lienee käynnistysvirran arvo jossain tietyssä olosuhteissa. Yleensäottaen akuksi kannattanee valita suurin malli joka paikalleen menee. Audissahan ei ole yleensä liian ruhtinaallisesti tilaa akulle.

    Varta, Bosch yms. lienevät hyviä valintoja

    Comment


      #3
      Minä vaihdatin alkuperäsen tilalle Exiden jonku Ultra mallin. 90 tai 95A tais olla kooltaan.

      Maksoi noin 90 euroa ilman alennuksia. Malli on sellainen umpinainen, jolloin ei pitäisi purkauskaasujen tulla sisälle autoon millään.

      Comment


      • #4
        Varta=Bosch=Varta siis samoja kaluja eri kuorissa.

        Comment


        • #5
          Exiden akun ostin. Mahtui jopa kivuttomasti paikoilleen ahtaaseen paikkaan.

          Comment


          • #6
            Minulla on akku takapenkin alla. Kysymys: Onko niin, että nykyisissä akuissa ei voi/ei tarvitse tarkastaa "akkuveden" määrää?

            Comment


            • #7
              Yleensä niissä on korkit näkyvissä,jos akkuveden määrää on tarkoitus tarkkailla.
              Umpinaisilla "kansilla" olevat ovat ns. huoltovapaita, eli nestettä ei pysty lisäämään. Itse ostin jonkun Exiden Ultran matalan mallin,65A.(takapenkin alle siis) Mutta sekin oli niin korkea tai leveä (muistelen) ettei oma alkuperäinen kiinnitysrauta enää mahtunut.

              Comment


              • #8
                Muistaakseni minulla on "ristipää" korkit akussa=tarvitseeko tarkastaa nestepintaa? Taitaa jo mennä "naisen logiikan" puolelle:)

                Comment


                  #9
                  Jos korkit vain auki saa niin eihän se pinnan korkeuden tarkastus milloinkaan pahaksi ole.

                  Comment


                    #10
                    Vaihtaa tilalle huoltovapaan akun, niin ei tarvitse murehtia tuollaisista asioista. Akut kun ei paljoa maksa. Muistaakseni vanha akku oli sellainen jossa oli tuollaiset ristipääkorkit, mutta sekin oli ns huoltovapaa. Eli ei tarvinnut tarkistella.

                    Kunhan muistaa, että takapenkin alle pitää olla sellainen akku joka ei sisätiloihin kaasujaan päästä.

                    Comment


                    • #11
                      Itse vaihdoin marraskuussa viisi vuotta vanhan Vartan uuteen samanlaiseen.

                      Ovh. tuolle patterille taitaa olla jotakin 90?. Toki jonkinlaisen Hankookin tjsp. olisi saanut halvemmalla.

                      Comment


                        #12
                        Omaanikin pitäisi vaihtaa isompi akku, niin kuinka iso tuonne C4:n takapenkin alle sopii?

                        Comment


                        • #13
                          En tiedä c4 mut 44 takapenkin alle Exide Ultra 65 Ah matala versio oli aika maksimi. Joku Exidehän voitti TM:n testin, tuskin nuo ihan huonoja on. Hintaa oli 75 euroa, halvemmallakin varmaan lähtee.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla on Exiden Ultra 65Ah ja ainakin siinä on avattavat korkit. Vaihdoin akun keväällä ja talvihuoltoa tehdessä sinne meni vajaa litra vettä (täyttö suoritettu tarkoitukseen suunnitellulla kannulla). Kyseessähän on käsittääkseni huoltovapaa akku, mutta kummasti sieltäkin oli vain nesteet kadonneet.

                            Comment


                            • #15
                              Itsellä on kaikki exiden akut ainakin tähän asti toiminut moitteetta, tähän asti neljässä eri autossa niitä ollut, ilman ongelmia.

                              Comment


                                #16
                                Olen käyttänyt Bilteman ja Hankookin 60Ah akkuja viime vuosina autoissani, jos uusi akku on ollut tarvetta hankkia. Ongelmia ei ole ollut noiden halpisakkujen kanssa ja akkujen hintakaan ei ole päätä huimannut (~35e/kpl). En ihan heti keksi järkevää syytä, miksi ostaisin paljon kalliimman "merkkiakun"?

                                Comment


                                  #17
                                  Nostetaanpa tätä ylös, ja kysymys kuuluu että onko kokemuksia Boschilaisesta Silver-akusta?
                                  Toinen vaihtoehto on hyväksi todettu Exiden Ultra.
                                  Ja kapasiteettia tuohon riittänee 65 Ah?
                                  Akku on siis tulossa tuohon bensavehkeeseen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Exide ultran kanssa ei mulla ainakaan mahtunut se alkuperäinen kiinnitys/suojarauta enää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      silver akku

                                      Hei
                                      Tommonen varta 74Ah silver tuli tuonne audiin vuosi sitten. Webaston kans sitä ylimääräistä amppeerituntireserviä kai tarvii, muuten se vakiompikin akku käy ihan samoin.

                                      Entinen oli kai 68Ah ja vartan silver joka tuohon B4.ään mahtui oli 74Ah eli hieman lisää kapasiteettia tuli samalla.

                                      Mielestäni tuo on ihan käyttöympäristöstä kiinni, jos ajaa lyhyttä pätkää niin hopeateknologia antaa kai jonkin verran paremmin virtaa, pitemmässä ajossa normaali NiCd akku käy aivan hyvin, se pari kymppiä hinnassa ? tuskin tuota hankintaa kaataa. Enempi itse pistin painoarvoa lisääntyneelle kapasiteetille ja todennäköisesti hieman pidemmälle käyttöiälle.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X