Vastus pitää laittaa releen (vetokäämin) rinnalle. Muista huomioida riittävä tehonkesto.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autocheckin (polttimovalvonnan) poiskytkentä
Collapse
X
-
Löysin urssiin myös kuvallisen ohjeen, ja muutin myös oman boxin sen ohjeen mukaiseksi.
http://forums.audiworld.com/s4s6/msgs/102415.phtml
Toi Taavin ohje toimii myös mutta ainakin mulla autocheck ei kysynyt jarru polkimen polkaisua käynnistettäessä enään ollenkaan vaan kelasi suoraan ok ja sen jälkeen tyhjä ruutu.
Audiworldin ohjeen mukaan kun tekee niin kysyy myös jarrupolkasun, taavin modi ei tarkasta jarruvalojakaan ollenkaan.
Comment
-
Nostetaan aihetta "hieman".
Ongelmana siis tämä "bremslicht" joka palaa ruudussa koko ajan. Ennen kuin avasin mittariston, niin tämä reistaili vain satunnaisesti, mutta avasin mittariston ja juotin edes vähän helpoimmat paikat uudelleen. En tosin tiedä ihan tarkalleen missä kylmäjuotos tälle ongelmalle yleensä on sijainnut.
Tämän jälkeen kuitenkin teksti on ollut ruudussa jatkuvasti, että johonkin arkaan paikkaan taisin koskea. Mittari on ollut tämän jälkeen vielä kerran auki, mutta mitään erikoista en kuitenkaan huomannut. Löytyykö keneltään yhtä hyviä ohjeita tähän profiilin ässään kuin aikaisemmin mainittuihin malleihin miten sais vahdit pois, tai vielä paremmin jos itse ongelmaan löytyisi ratkaisu?
Tässä pöydällä on myös releboksista tämä mötikkä, mutta enpä ole keksinyt tapaa saada sopivan oikosulun aikaseks :)
Comment
-
Itsellä samaa ongelmaa, kaikki kokeiltu, paitsi mittaria en ole aukonut, pitäisi sekin ilmeisesti sitten tehdä. Katsotaan löytyisikö jotain ratkaisua. Mittarissa muutenkin jotain feilua.
Tuollasta siis vilkuttelee millon sattuu, ihan sama mitä tekee.
Viimeksi muokannut _jone_; 18.4.2009, 02:59.
Comment
-
Vika voi olla myös itse mittaristossa, ei erillisessä autocheck boxissa.. Eli autocheck-näyttö (ainakin C4:ssä) on lisäpiirilevy joka on liitetty varsinaiseen mittaristoon. Helppo tunnistaa kun ottaa mittarin pois. Se on siinä päällimmäisenä. Ongelma näissä on se että liittimet varsinaiseen mittaristoon tahtoo murtua/niistä löytyy paljon kylmäjuotoksia. Eli kannattaa erityisesti varsinaisen mittarin piirilevyn liitinkohdat (ne joilla autocheck liittyy mittariin, sellaiset painosiili-liittimet) kannattaa juottaa uudelleen. Itselläni oli joskus sitkeä vika kunnes juotin liittimen ja vika häipyi.
Ongelma EI SIIS ole järjestelmässä vaan mittaristossa!!
Ohessa linkki sivuille joilla asiaa kerrotaan. (AAH ja ABC miesten konesivu...)
http://www.12v.org/maintenance/repairs/acdisp.php
Comment
-
Tässä lienee kuitenkin erinlainen mittaristo, sillä ite en löydä mitään kovin selvää kriittistä paikkaa.
Tässä siis oma mittaristo:
Olen kyllä suurennuslasilla ja kaikilla yrittänyt etsiä kylmäjuotosta sekä juottanut edes vähän isommat komponentit uudelleen, mutta eipä ole auttanut. Johonkin olen kuitenkin vissiin osunut kun valo palaa jatkuvasti, eikä satunnaisesti kuten ennen kuin avasin mittariston ekaa kertaa.
Mikä osa tossa mittaristossa on siis se joka luultavimmin reistailee?
Comment
-
Vikahan voi olla myös piirilevyssä, katki joku säe siellä. Eikä ne suurennuslasilla sen paremmin tule esiin ne kylmäjuotokset. Pitäis sulattaa ja lisätä hieman tinaa joka juotokseen, muistaa myös, että monilla piireillä on maksimi juotoslämpötilat, ei taida olla mahdollista välttämättä. Myös sellainen keino on, että virrat mittaristoon. Ja koputtelee pikkasen jokaista piiriä niitä rikkomatta ja kun rupee toimimaan tai reistailemaan niin tietää missä vika.
Ja sulla olis melkein tärkeämpää testata se tuossa paikallaan, eli virrat suoraan tuohon, koska jos sulla palaa kokoajan niin vika voi olla myös muualla. Jos ei lähde palamaan tuossa suoraan niin vika on luultavimmin johtojen päässä?
Comment
-
Sehän tässä nyt ongelma vähän onkin, pitäis periaatteessa olla muuten kiinni, autossa, paitsi se ne pinnit jotka oirelee, eli nuo lamput. Ja sen jälkeen tehdä sinne virhe ja poistaa se. Jonka jälkeen jos se ei toimi niin mittarissa vika. Jos toimii niin mittarin jälkeen vika.
Tää nyt menee vähän teoriaksi, kun ei ole ennen näitä sormeillut. Eikä ole mitään kytkistä mistä kattoa. (ite ainakan vielä löytänyt)
Comment
-
Olen tässä tutkinut lisää, ja alkaa vaikuttaa siltä kuin että mittaristo olisi kunnossa. Lämpötilalla on ainakin enemmän tai vähemmän vaikutusta toimivuuteen, sillä kylmällä ei toimi yhtään, lämpöisellä välillä.
Sitten vähän ihmeelliseempään hommaan. Välillä toimii tosiaan niinkuin pitää, ja kun näyttö on tyhjä ja poistaa yhden jarrupolttimon, niin se ei kuitenkaan valita jarruvaloa!.
Eli voisiko vika olla tässä ratin alla olevassa Autocheck releessä, vai missä?
Comment
-
Huomio myös, että jarrovalopolttimoiden tarkastus toimii ainoastaan siinä vaiheessa kun painat jarrupoljinta->jarruvalojen tulisi syttyä. Polttimovalvonta toimii virtavalvontana, eli auto-check boxissa on virta-anturi (ainakin omassani on toteutettu niin).
Vika ei siis tule päälle heti kun polttimon irroittaa, vaan vasta sen jälkeen kun olet vielä painanut jarrupoljinta.
Comment
-
Tuli todettua sama tässä äsken, luulin vain että se huomaisi sen heti. Mutta nyt taitaa kuitenkin ongelma olla näillä näkymin ratkaistu, eli juuri tässä rele (?) 389:ssä taisi jotatin vikaa olla, sillä brems lichtiä en ole nähnyt sen jälkeen kun tämän vaihdoin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pirrex Näytä viestiTuli todettua sama tässä äsken, luulin vain että se huomaisi sen heti. Mutta nyt taitaa kuitenkin ongelma olla näillä näkymin ratkaistu, eli juuri tässä rele (?) 389:ssä taisi jotatin vikaa olla, sillä brems lichtiä en ole nähnyt sen jälkeen kun tämän vaihdoin.
Comment
-
A4 polttimoiden vikadiagnostiikka
Jou
Auto on A4 (B6), 1.8T Quattro, 2001. Saako VCDS:llä kytkettyä pois viallisten polttimoiden vikailmoitukset mittaritaulusta? Ajatuksena on laittaa lyhyille ja pitkille uudet paksummat johdot releiden kautta suoraan akulta, jännite nousee helposti n.2 volttia polttimoiden (H7 lyhyet ja pitkät) kannalla ja sillä saa paljon parannusta orkkisvaloihin. Releitä ohjataan siis orkkis polttimoille menevillä johdoilla ja kun rele kuluttaa tosi vähän virtaa verrattuna H7-polttimoon, niin alkaa vikailmoitukset ja piipitys kojelaudassa. Kun laittaa polttimoiksi vaikkapa Philipsin tai Osramin "+100%" -malleja, niin tulee ihan kelvolliset valot, toki menee parit polttimot vuoteen. Tein aikoinaan -03 Passatiin saman homman ja valoa tuli varsin mukavasti lisää - ja olivat laillisetkin. Siinä ei ollut polttimoiden vikadiagnostiikkaa.
Comment
-
Ok
Valodiagnostiikan elekroniikan sisältävän yksikön taidan sitten jättää toimintaan ja vetää uudet johdot sen kautta. Sähkökuvat ja ko. yksikön sijainnin autossa tarvitsenkin nyt, eli vinkkejä otetaan vastaan.
Toisena vaihtoehtona myös xenonpolttimot on harkinnassa. Lähivalolla toimii ok linssiumpiossa, pitkillä heijastinumpiossa toimii jotenkin, miten? Miten 35W xenonpolttimolla vikadiagnostiikka alkaa riemuita H7/55W sijaan. Ballisti ottanee käytännössä n. 40W, josta siis 35W polttimolle.Viimeksi muokannut hifijussi; 25.8.2017, 16:14.
Comment
-
Ei nyt varsinainen kytkentäkaavio mutta sähköt tuolla sivu 50 tai 52:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_254.pdf
Ainakin mulla -03:ssa ESP sekosi kun pitkissä oli xenonsarja.
Comment
-
Eli siis ESP (=luistonesto) alkoi sekoilemaan? Oliko lyhyillä valoilla myös xenonit ja niillä ei ongelmaa ESP:n kanssa? Muistatko sarjan merkkiä ja oliko edullisen pään sarjoja? Osa xenoneiden edullisista liitäntäballasteista on aikamoisia radiohäiriölähteitä ja se sotkee sitten muuta elektroniikkaa. Myös edullisien ballastien piuhojen kautta voi edetä häiriöitä ties sun minne.
Mietin tässä, että vikadianostiikan vuoksi voi olla järkevintä heittää xenon muutossarja lyhyille ja laittaa hyvät lisävalot pitkille. Orkkis sumuvalot on aika onnettomat vaikka laittaisi kirkkaammat polttimot - heijastin on pieni ja sille ei voi oikein mitään. Polttimoita (H11) tosin kyllä saa parempina versioina reilusta paristakympistä/kpl alkaen.
Eli vaihtoehto olisi laittaa lisäpitkät kehiin ja alkuperäiset sumarit pois käytöstä ja suurempi-umpioiset tilalle niiden kehysritilöiden eteen. Alkuperäiset sumuvalojen piuhat uusille sumareille. Ja tosiaan lyhyille xenon-polttimot.
Comment
-
Jossain vaiheessa möivät "valonvahvistimia" ainakin Motonetissa. Kyseessä oli hakkurivirtalähde, jota syotettiin orkkis polttimoille tulevilla piuhoilla. Laitteesta sitten uudet piuhat polttimoille hyvällä n. 14V jännitteellä. Vieläköhän niitä saa jostain?
Näkyykin olevan valonvahvistimia taas myynnissä Motonetissa ja ovat ihan järkevän hintaisiakin. Ovat H1 ja H3 -malleja, eli liitännät ovat polttimokohtaisia, joutuu vaihtamaan H7 liittimen.Viimeksi muokannut Killeri; 26.8.2017, 11:30. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.
Comment
-
Joo. Neljä sarjaa oli Rovaniemen myymälässä, tilasin kaikki. Niissä on lisäksi hyvää se, että sähkö polttimolle kytketään pehmeästi, ilman virtapiikkiä. Sehän on se mikä polttimon lopulta yleensä käräyttää. Mielenkiintoista nähdä mitä auton vikadiaknostiikka sanoo kun uudet systeemit on paikoillaan...
Comment
-
Jahas
Biili vaihtui samanlaiseen kuin aiempikin, mutta tässä ei ole mm. ajotietokonetta (jonka totesin nyt itselleni varsin tarpeettomaksi).
Ajovaloina on H7:t pitkissä ja lyhyissä, samoin sumareissa. Toinen lyhyen polttimo on rikki ja nytpä ei biili ilmoitakaan virrat kytkettäessä risoista polttimoista. Polttimoiden eheyden tsekkaus tulee ilmeisesti ajotietokoneen mukana. Hyvä näin. Polttimoiden valvontaa ei käsittääkseni saa erikseen pois päältä, ajotietokoneen kun disabloi niin silloin ei polttimonvalvontakaan ole toiminnassa.Viimeksi muokannut hifijussi; 16.1.2019, 08:44.
Comment
Comment