Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takalasin lämmitin ei taida oikein toimia...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Takalasin lämmitin ei taida oikein toimia...

    Tänään huomasin ettei toimi, tai sitten toimii kyllä pirun hitaasti :)

    Eli mistä etsiä vikaa?

    Audi 90 -88 2.0.

  • #2
    Sama juttu mulla, lämpiää hitaasti ja saa aikaan vain pienet viirut lankojen kohille, kovemmilla pakkasilla ei juuri edes sitäkään.

    Comment


      #3
      Kytkimillä on ollut tapana sulaa.

      Comment


      • #4
        Jos meinaat keskikonsolin kytkintä, niin vaihdoin sen kesällä, mutta en uuteen, eli vika olisi siinä?

        Comment


          #5
          Syynä hitauteen en sitä jaksa uskoa. Mikäli siellä ois huono liitos ja sikäli rajoittaisi virtaa, lämpenisi kytkin vimmatusti ja sulaisi lopulta toimimattomaksi.

          Comment


          • #6
            Meneekö tuosakin kaikki virta sen kojelaudan kytkimen läpi? Auttaisiko relettäminen takalasinlämmityksessä (vrt. ajovalot)?

            Comment


              #7
              No minäkin vähän kärsin alitehoisesta sähkökitarasta, joten otanpa viikonloppuna mittarin ja katson paljonko lasille tulee voltteja. Pannaan rele väliin, jos tuntuu tarpeelliselta ja kestäähän sitten ainakin kytkin pitempään.

              Comment


                #8
                Ilmastoiduissa malleissa lienee rele, muissa ei.

                Comment


                  #9
                  Witsit.. noh, pitänee ittekki mittailla tuleeko takalasin sähköskittalle mitään..

                  Perskeles ku ovat tehneet surkeat audin käsijarrusta ja takalasin lämmittimestä. Naapurin tojota corollassa molemmat ovat esimerkillisen hyvin toteutettu. Käsijarru vetää renkaat kevyesti asfaltilla lukkoon 40 vauhdissa ja lasin lämmitin sulattaa lasin varmasti alle 10min ihan kokonaan :)

                  Mutta ajettavuus onkin sitten ihan arsesta verrattuna omaan audiin.. :>

                  Comment


                  • #10
                    Audissa ei tarvi vauhdissa kässäriä, kun auton saa sladiin voimalla. =)

                    Comment


                      #11
                      Itse takalasin paiston kytkin ei kärähdä, vaan yleensä kytkimelle tulevasta liittimestä löytyy heikoin lenkki -> puh pah pelistä pois pahalta haisevana. Olen monta nähnyt joissa on originaali pistoke korvattu kasalla ampi-liittimiä jotka nekin kestävät vain jonkun vuoden. Suosittelen Lötköissä ja kasikympeissä relettämistä valveutuneille auton käyttäjille ;)

                      Comment


                        #12
                        Mitä ihmettä tuo ilmastointi vaikuttaa siihen et onko rele vai ei? Eipä omakaa mikää tehokas oo mut kyllä sillä ny jäät silti lähtee.

                        Comment


                        • #13
                          Eikös ainakin a. ilmastoinnilla olevissa laukea takalasin yms. lämmitys automaattisesti pois päältä jonkun ajan kuluttua oisko 10min.

                          Comment


                            #14
                            Mulla ei ainakaa sitä tee. Tuleeko sitte vasta seenelosiin kyseinen katkasu?

                            Comment


                            • #15
                              Jep minulla ainakin laukeaa pois päältä, mut se on kyl enemmän ku 10min.

                              Comment


                                #16
                                Mittasinpa vihdoin tuon jännitteen takalasinlämppäriltä ja siinä 12 V nurkilla se oli, joten innostuin releen asennukseen. Ensin mietin sitä jonnekin keskikonsolin uumeniin, mutta sitten muistin, että tavaratilaan tulee akulta joutilas syöttökaapeli, joka aiemmin meni vetokoukulle.
                                Siispä etsimään lämppärille menevää piuhaa, ja sieltähän se kuskin puolelta löytyy, tuo valkoinen tuossa keskellä:
                                http://www.ag.fimug.fi/~timo.nurmi/audi/johto.jpg
                                Ja kun hattuhyllyssä oli valmis reikäkin 6,5 mm peltiruuville, oli tämä oivalllinen paikka releelle:
                                http://www.ag.fimug.fi/~timo.nurmi/audi/rele.jpg
                                Niinpä homma oli valmis ja jännite nousi n. 10%. Enää puuttuu pakkanen, että pääsen näkemään vaikutuksen tehoissa. Ainakin lämppärin kytkin pääsee nyt helpommalla kun ruokkii vain peilejä ja relettä.
                                Siinä samalla sitten innostuin selvittämään, mikä vaivaa tavaratilan valoa. Kytkin ja lamppu oli jo aiemmin tsekattu toimiviksi, joten saranaputkesta tuleva piuhanippu auki ja sieltähän se vika löytyi:
                                http://www.ag.fimug.fi/~timo.nurmi/audi/piuhat.jpg
                                Seuraava projekti onkin sitten tavaratilan valon tehon parannus.

                                Comment

                                Working...
                                X