Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisää tehoa Symphonyyn

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Lisää tehoa Symphonyyn

Vähän 50/60 että kuuluisko tuonne projektit osiolle, mutta sou not.

Alkuperäinen suunnitelma oli päivittää soitin johonkin laadukkaampaan yksilöön, mutta sovitusongelmien jälkeen päätin jättää (ainakin toistaiseksi) hyvin tyyliin sopivan Symphony-soittimen paikalleen. Tehojen suhteen alkuperäissoitin on suhteellisen vaatimaton, joten ajattelin lähteä hakemaan parannusta asiaan.

Ratkaisuksi löytyi helposti ja huomaamattomasti asennettava I-soamp. Kooltaan vahvistin on varsin asiallinen ja helposti asennettava, sillä vahvistin asennetaan auton alkuperäiseen johtosarjaan.

Valmistaja ilmoittaa vahvistimen tehoiksi 2*85W @ 4 ohm. Huomioitavaa on, että vahvistimen vaimennuskerroin on yli 400! Tämän perusteella voisi olettaa, että äänentoisto paranee huomattavasti. Vahvisitin on tarkoitus asentaa hansikaslokeroon.

Lisää kokemuksia I-soampista parin viikon päästä kun paluu kotosuomeen tapahtuu.

Huomioitavaa on, että vahvistimen vaimennuskerroin on yli 400! Tämän perusteella voisi olettaa, että äänentoisto paranee huomattavasti.
    Miten vaimennuskertoimen perusteella voi päätellä äänen laadun paranemista? Varmasti tässä tapauksessa äänenlaatu paranee, mutta vaimennuskertoimen vaikutuksesta suoranaisesti äänenlaatuun kaipaan perusteluja.

Comment

Yhyy, soitan kohta Eerolle, että iso paha Mika kiusaa :)

Itse olen asiaa miettinyt siltä kantilta, että vaimennuskerroin kuvastaa vahvistinta vähän kuin 0-100-0 tulos autoa. Tietystikkään yksi arvo ei tee vahvistimesta automaattisesti hyvää / huonoa.

Mika, sinulla on ilmeisesti hieman eriävä mielipide asiasta? Kerro toki mielipiteesi, koska sinullahan on noita "kannuaksiakin" autohifin saralta huomattavasti enemmän kuin minulla.

Comment

Working...
      X