Mulla on ainenkin ihan vaan moottorin ja kennon välissä ilman t-haaraa, vaikka kuvissa oli t-haara.. Hyvin on lämpö riittänyt ja ym. toiminut. Kyllä 5kw. En tiedä sitten pienemmällä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Webaston asennus
Collapse
X
-
Mulla on takaiskuventtiili siellä, en edes kokeillut ilman. Syy on se, että <- tuossa ei tuo vesi tahdo sisällä muutenkaan kiertää liian hätäisesti. Haittapuolena hinta, ebaydiilillä noin 40e ja suomesta noin 70e, toinen haitta voisi olla enemmän liitoksia = enemmän vikapaikkoja. Mun takaiskuvenassa on integroituna t-haarat molemmilla puolilla eli ei käytännössä enempää liitoksia.
Comment
-
Nyt on eberi hommattu ja asentaa pitäisi. Paikallinen eberi liike sanoi että 600?, eli itse asennan.
Paisuntasäiliön alapuolella tuntuisi olevan sopiva kolo ja lämppärin letkutkin varmaan löytyy jostain muovien alta, mutta missä sijaitsee tuo ilmastoinnin liitin mihin se ohjaus kytketään? Kuinkas tuo polttoaineliitäntä dieselissä? onko tankin päässä joku liitin mihin saisi letkun kiinni vai joutuuko tekeen reiän ja pujottamaan letkun tankin pohjalle? T-haara alkuperäiseen letkuun varmaan toimisi mutta onko tankissa pumppua --> paine liian iso eberille?
Comment
-
Mihis olette saaneet istutettua B5 korisissa V6-koneellisissa eberin/webaston? Viikonloppuna vähän mallailin ja yritin sijoituspaikkaa keksiä, mutta kovin on tiukkaan sullottu jo tehtaan puolestakin koko keulapää.
Jollakin näin 2.7:ssa akun paikalla, mutta moiseen projektiin ei kuitenkaan huvittaisi lähteä. Webasto tai lähinnä eberi on hankintalistalla jos/kun vaan keksisi sille paikan.
Comment
-
Noita on ilmeisesti asennettu puskurin sisään. Tuossa ylempänä viestiketjussa oli kuva tuollaisesta asennuksesta. Vesiletkuista tulee melko pitkät mutta muuten asennuksessa ei ilmeisesti ole mitään erikoista. Voi olla että vesiletkut kannattaa eristää ettei lämpö mene kovilla pakkasilla harakoille. Pakoputki ja imuputki voi olla jopa helpompi asentaa kun lämppäri on puskurin sisässä. Täytyy vain toivoa että puskuri mahtuu asennuksen jälkeenkin paikalleen.
Comment
-
Tuo Jarin asennuspaikkakin vaikuttaa omassani kovin ahtaalta.
Siihen sitä yritin eniten mallaillakin, mutta tiellä on mm. lasinpesunestesäiliö, ja joku sinisten pallojen muodostama pömpeli.
Comment
-
Tänään pidin eberiä ekaa kertaa päällä ajon aikana ja seurasin samalla jäähdytinnesteen lämpötilaa ilmastoinnin näytöltä (kanava 51). Kun lämpötila nousi yli 50 asteen, niin lämpötila alkoi sen jälkeen sahaamaan ihmeellisesti edestakaisin. Kun pysähtyi valoihin, niin lämmöt nousivat aika nopeasti yli 70 asteen, mutta kun pääsi liikkeelle niin lämmöt laskivat 65 asteen paikkeille ja pysyivät siinä, kunnes kotipihassa tyhjäkäynnillä lämmöt nousivat melko ripeästi 80 asteen paikkeille. Ilman eberiä en ole ajossa moiseen törmännyt. Onko tuo normaalia?
Comment
-
Asensin itse webaston viime syksynä B5:een. Lämppäri tulee tosiaan lämmityslaitteen kennoon menävän letkun väliin. Sähköistä sen verran mitä muistan. Autossani on automaatti ilmastointi. Puhaltimen virtajohto piti muistaakseni kierrättää webaston releen kautta. Sen lisäksi ilmastointilaitteen ohjausyksikköön lisättiin pinni D1, hain sopivan johdon pätkän merkkiliikkeestä. Noin 10cm johdon pätkä joka käy liittimen tyhjään koloon.
Toimii siten että kun webasto lähtee käyntiin ilmastointi laite aktivoituu, mutta puhallin nollassa. Heti kun kennossa on lämmintä vettä alkaa puhallus lasille, puhaltimen asennolla 2 tai 3. Sen korkeammalle puhallin ei mene missään tilanteessa. Puhallus on muistaakseni pelkästään lasille.
Kannattaa kysellä jostain ajoneuvokohtaisia ohjeita niissä on kyllä hyvin tarkkaan selitetty kuinka asennus tapahtuu. Multa saattaisi vielä löytyä B5:sen ohjeet.
Comment
-
Tarkoitus on viikonlopun aikana rakennushommien välissä lykätä Eberi paikoilleen tohon S2 Avanttiin. Ajattelin jättää ilmastoinnin ohjauksen kytkemättä ja laittaa sen myöhemmin.
Onkos tässä jotakin ongelmia tiedossa jos eberi lämmittää vaan moottorin? Tämä ihan ajankäytön takia kun en kuitenkaan kerkee vedellä sähköjä.
Mikäs on tollaisen S2 avantin sopivin asennuspaikka? Kuskin puolen etukulma?
Comment
-
Itsellä on sama homma maannut tekemättä siitä asti kun auton ostin, se webasto on helppo hankkia hyllylle mutta hankala pultata autoon kiinni. Itse meinaan kyllä lykätä sen kiinni tuohon automaagiseen ilmastointiin, mikäli se vain mitenkään onnistuu.
Miinuspuolia siitä että sulla on jäähdytysvesi +90, ja tuulilasi -30 = suuri mahis saada tuulilasi halkeamaan. Tämän takia pienikin puhallus lasille olisi poikaa siinä vaiheessa kun alkaa vesi hiukan lämpeämään.
Kyllä varmaan sinne kuskin etukulmaan sen saisi mahtumaan, voisi sinnekkin sitä kokeilla. Itsellä kun on tuollainen teinituuninghelvettipuskuri niin on vähän enemmän tilaa sen alla.
Comment
-
Ei mahdu avantissa kuskin etukulmaankaan jos et hommaa ennen 92 mallin pissapoikasäiliötä joka tulee umpion taakse ja nakkaa sieltä lokasuojasta säiliötä mäkeen. Itselläni on siellä mutta lokasuojasäiliö poistettu ja torvet siirretty. Lisäksi ilmanohjuri joutaa pois...
Oli poikkeuksellisesti sellainen rojekti, josta ei tullut kuvia otettua. Pitänee koittaa räpsiä, kun seuraavan kerran puskuri on pois ihan mistä tahansa syystä.
Comment
-
Taitaa olla mikä tahansa t89 90/coupe 5syl ennen mallivuotta 92 niin on säiliö lasinpsurille siinä syylärin päädyssä umpion takana ja näissä autoissa lokasuojasäiliö on vain valopesureille. En tiedä sitten jos ei ole valopesureita niin miten on. Uudemmissa lokasuojassa yhteinen säiliö, jossa 2 pumppua.
Jos tuollaista haalit niin huomaa että tarvitset myös autocheckin pinta-anturin.
Kyllä varmaan lauhduttimen eteen mahtuu mutta ei kyllä tee hyvää jäähdytykselle.
Comment
-
SAin oman Eberin kytkettyä loppuun eilen.4 pitkää iltaa siinä meni ja jos sen sais kohta varsinaiseen käyttöön.Kävihän siinä sellainenkin juttu että kun tankkikaluste laitettiin ja seuraavana päivänä tankkasin täyteen niin lyhyen ajon jälkeen oli tuo tankin "korkki"ja tankki ihan bensassa.Vittu että mietin että miten se nyt tolleen mutta kun ihan himpun löysäsin myöhemmin koneen bensalähdön liitosta niin ruikkasi heti sieltä välistä.Oli vissiin jäänyt tuo vähän löysälle.Tuohon lähtöletkuun taitaa jäädä sit painetta kun kone on sammutettu,ainakin vähäksi aikaa?Kelasin ensin että taitaa eberin otto falskata täydellä tankilla hölskyessä mutta olis toi ollut aika iso määrä kuitenkin.Siinä oli saumattuna jotain massaa,että siihenkin nähden olisi ollut paljon vuotoa.
Nyt siinä on jotain muuta kamaa siinä liitoksen ympärillä mutta olisko olemassa jotain hyvää kamaa jota vois siihen liitoksen ympärille laittaa varmistukseksi?
Comment
-
Itse itselleni vastaten,laitoin siihen vielä tankin korjaus massaa,muovailuvahan tapaista.
Pilli oli kyllä tukevasti eli ei heilu mihinkään ja tuskin oli edes vuotanut tuolta kun vanha massa ei tuoksunut kakulle yhtään.Taisi siis selvitä tuo asia.Nyt pitää vaan ruveta kokeilemaan eberiä hälyn kanssa että reagoiko millään lailla sisäpuhallukseen.No se ei ole iso asia enää.
Comment
-
Ei sitten löytynyt sopivaa kohtaa mistään, eberi on ennen ollut ilmansuodatinkotelon kohdaalla.
Joko täytyy ettiä kuten Mika toi pienempi pissasäiliö taikka vaihtaa kartioputsari ja laittaa eberi ilmansuodatinkotelon tilalle.
Hieman kyllä epäilyttää vetää lämmittimen bensa putket läheltä pakosarjaa ja ahdinta.
Kuinkas ahtaaseen väliin eberin voi laittaa?
Comment
-
rompton
Comment
-
Ei se mahottomia kuumene, mutta ohje määrittää asennot. Itsellä tasan ohjeen vastaisessa asennossa ja pelaa :)
Oma kys. koripalkin alapuolella eli torvet siirsin ja heitin mäkeen sen toisen pesunestesäiliön. 91:ssä on vielä lasinpesunestesäiliö syylärin päädyssä, jossa sinulla siis ilmeisesti tila löytyi siitä.
Comment
-
Jaahas, puoli päivää tein tilaa ja kiinnikkeitä että sain sen sinne syylärin viereen ja sitten se on liian korkealla?
Koneelta eberin pumpulle tuleva letku lämpeni mutta pumpulta eteenpäin lähtevä letku ei.
Tämähän ei ole ongelma kun eberin pumppu pyörii. Ratkaisuksi voisi kokeilla vastaventtiiliä
Mistäs Porkkis hommasit sen vastaventtiilin?
Comment
-
Ei mitään. Pitää ottaa tankista. Paluussa on takaisku tankin sisällä ainakin coupessa ja painepuolelta ei voi ottaa. Kolmas on bensahöyryille eli siellä ei kulje nestettä laisinkaan.
Hommasin takaiskuvenan saksasta. Maksavat suomessa sikana eli noin 70e. Saksassakaan ei ilmaista eli reilusti yli puolet tuosta rahtien kanssa.
Kyllä moottorin pitäisi jaksaa puskea lämmittimen läpi ihan sukkana sitä vettä vaikka pumppu ei pyörikään. Onkohan siinä pumpussa joku vika?
Itse ratkaisisin homman varmaan avaamalla eberin ja laittamalla oman sähkösyötön pumpulle. Diodi väliin tietty ettei eberi suutu kun yhtäkkiä ulkoa tarjotaan jännitettä pumpulle. Näin se pyörisi siis aina kun virrat päällä esim. Problem solved.
Comment
-
Nyt on eberi paikoillaan ja toiminnassa. Ilmastoinnin kytkennän jätin vielä väliin eli lämmittää vaan moottorin.
Vastaventtiilin saa n.30? Tampereelta, on kuitenkin tilaustavaraa eli on vielä tulossa.
Eka aamuna ei tietenkään ollut startannut, johtunee siitä että oli bensaputki auki vielä eilen enkä muistanut kokeilla sen jälkeen.
Comment
Comment