Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:n lämmitys, vastus, letku vai webasto/eberi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT:n lämmitys, vastus, letku vai webasto/eberi?

    Tervehdys guruille ja miksei itseni kaltaisille räpeltäjillekin.

    Eli miten tt:n omistajat ovat omansa lämmittäneet. Jos nyt hyvin kävi, niin auto olisi periaatteessa myyty ja varmaan saksanmaalta uutta hakemaan, joten lämppäriä ei valmiina ole.
    Letkulämppäri nähtävästi huonoin vaihtoehto, tavallisin olisi sinällään hyvä, että sisähaarotussarja on valmiina, mutta ainakin seuraavan talven todennäköisesti joutuu olemaan tolpattomassa taloyhtiössä pääosan ajasta, eli näistä olisi siksi hyöty vähäinen. Myös kuulin joskus juttua, että tavallista vastuslämmitintä ei lohkoon saisi edes, huhu vai totta?

    Näin ollen selkeästi miellyttävin vaihtoehto olisi eberi, tai webasto. Kysymys on, että pystyykö tuota itse asentamaan autoon kaukosäätöisenä ja siten, että toimii automaatti-ilmastoinnin kanssa? Mukana tulee käsittääkseni kohtuulliset käyttöohjeet ja peukalo nyt ei aivan täysin keskellä kämmentä ole, mutta jos on kokemuksia kellään, niin saa sanoa kannattaako suoraan viedä liikkeeseen laitettavaksi?
    Semmoinen vielä, että kun näkyy olevan a3/golffeihin sopivina myytävinä, eli nähtävästi asennusohjeet tulee näihin, niin nehän varmaan käy tt:hen sinällään, että erot eivät liene kovin järisyttäviä?

    Jhs...Pienellä etsimisellä noihin viimeisiin kysymyksiin löytyki vastaus, eli eberi/webasto on mahdollista itse asentaa.

    Esim. tuollainen ei olisi edes pahan hintainen saksanmaalta http://tinyurl.com/mwnc2

  • #2
    Morjensta morjens. Itteäni kiinnostaisi sama asia, mutta vain eberinä. Käsittääkseni ainut paikka mihin tuon saa teeteessä asennettua on vasemman (?) etulokarin takana ja sinnekkin vain kovalla vaivalla. Netistä oon yrittäny ettiä asennusohjeita, mutta toistaiseksi en ole löytänyt. Talveksi pitäisi siis eberi asentaa/asennututtaa.

    Viimetalvena kyselin muutamista liikkeistä pelkän asennuksen hintaa, mutta vastailu oli todella nihkeää. Kaikki halusivat käytännössä myydä koko paketin:



    1) El-Car oy, Hydronic B4W + minidigikellokytkin asennettuna 1350eur.
    2) El-Car oy, Hydronic B5W (5kW) + minidigikellokytkin asennettuna 1660eur.

    3) Trans Huolto Oy, Hydronic B4W + minidigikellokytkin asennettuna 1460eur.

    4) Akh-Auto oy, Hydronic B4W + minidigikellokytkin asennettuna 1300eur. Pelkkä asennus 550eur.

    Comment


    • #3
      Juu, iipeistä kun saa 600 eberin, tai 650 webaston kellolla, niin ei oikein innostaisi nuo 1300+ hinnat. Itse meinasin kyllä räpellellä kiinni, mikäli ollenkaan mahdollista.

      Comment


      • #4
        Kaikkihan on mahdollista, tässä tapauksessa homma lienee vain sidoksissa aikaan. Jos satut jostain törmäämään ohjeisiin, niin laita foorumille tietoa tai sitten suoraan viestiä mulle tnx.

        Comment


          #5
          Mulla on letkulämppäri. Ei se kamalasti kyllä 2 tunnissa ehdi lämmittää. Jos olisi 3-4h valittavissa tolpasta niin olisi varmaan aivan riittävästi.

          Comment


            #6
            Itellä on tuommonen eeberi kaukosäädöllä. Liikkeessä sen asennutin ja hinta tais olla jotain
            500?. Muistaakseni. Joku rele siihen piti pistää välille, että sai toimimaan sen aut.ilmastoinnin
            kanssa.

            Ja siellähän se sijaitsee etulokarin vasemmalla puolella, sen verran monimutkanen juttu
            oli, että ihan suosiolla sen liikeessä teetin.

            Lämmintä tulee kovillakin pakkasilla suht nopeasti. Ja siitä hyvä vehe, että saa tuuletettua kesä
            helteillä.

            Joskus soittelin ihan eeberin maahantuojalle, ja epäilivät että sais mahtumaan quattro versioon, tiiä
            tuosta.

            Comment


            • #7
              No ainakin yhdessä viime keväänä myynnissä olleessa quattrossa oli eberi tai webasto, en muista kumpi. Eli kyllä se sinne menee, kyse on vaan siitä miten paljon sen laitto itkettää :) Ja Letkulämppäri kyl kuulostaa semmoselta lelulta, et ei taida minulle tulla. Jos ei kahteen tuntiin auta tarpeeks, ni antaa olla sit. Normaalin lohkon vois toki harkita, selkeesti edukkaampi ja sillä saa sisätilan lämppärin kanssa auton iha ok lämpimäks, jos on tolppa vaa.

              Comment


              • #8
                Hmm joo taitaa näyttää siltä, että viisi satkua tuosta joutuu ainakin täällä eteläsuomessa makselemaan. Olisiko jollain tietoa keskisuomen tilanteesta, onko joku onnistunut asennuttamaan alle viiden sadan (omaa asennusta ei lasketa)? Meinaan, että jos parikin satkua halvemmalla jossain asentuu, niin voisi yhdistää asennuksen maakuntamatkailuun.

                Comment


                • #9
                  Jepsistä, eli tuli saksasta vastausta tuohon eberspärcer juttuun. Tässä suora pastetus siint.

                  Audi TT, 1.8 Turbo, build since 1999


                  It is possible to install an Eberspaecher heater into this car.

                  It will be needed:

                  - The heater (recommended Hydronic B5W SC) -> 799,00 EUR
                  - installation kit (for Audi) -> 95,16 EUR
                  - Control unit: timer OR remote control
                  Timer EasyStart T -> 75,00 EUR
                  Remote Control EasyStart R+ -> 329,00 EUR
                  - Delivery to Finland -> 29,00 EUR (payment in
                  advance)

                  If you want to pay Cash on Delivery we have to charge in addition 15,00 EUR.

                  Additionally will be needed a original plug from Audi/Volkswagen (part-no.
                  VW 0009 79 00 6), that should be bought at your local Audi service.

                  It is also possible to use a Hydronic B4W SC instead of the B5W SC. The B4W
                  SC has a lower heating power but will cost only 599,00 EUR.


                  We can send you an installation manual (written for workshops) together with
                  the ordered parts. Please note, that in most cases we can provide it in
                  German language only.

                  Eli tarvitsee ton audin lisäsetin ja asennusohjeet tulee mukana, mikäli osaa saksaa :)
                  Halvempi kaukosäädin ei muuten maksa noin paljon, eli easystart R ilman tuota plussaa.

                  Comment


                  • #10
                    Ugemi: Urli ei toimi

                    Comment


                    • #11
                      Hmm..hassua, miula toimii. No siel on vaa yks monesta eri bensawebastosta, et sinällää ei paljon väliä. Tuo äskeinen vastaus tuli tämmösestä liikkeestä.

                      http://www.autotuning-discount24.de/

                      Comment


                      • #12
                        Minua myös kiinnostaa minne se 165kW:ssa järkevimmin asennetaan... ne etukulmat kun on täynnä välijäähdyttimiä. quattro sinänsä ei vielä ole välttämättä ongelma, 180-heppaisessa kun on siellä vasemmalla puolella kyllä tilaa kun on vain yksi cooleri.

                        Comment


                          #13
                          Mahtuiskohan se vastakkaiselle puolelle pissapojan säiliötä?

                          Comment


                          • #14
                            Brittisaitilta joku sai kaivettua tämmösen tee se itse ohjeen. En ole ehtinyt tarkemmin katselemaan ja kun on tuo saksakin heikohkoa :)
                            Itse ohje siis saksan kielellä 225hv quatroon.

                            http://www.tt-owners-club.net/content/view/137/106/

                            Comment


                            • #15
                              Mihis tulokseen herrat päätyivät? Itseänikin kiinnostaisi lämmin talvi....Ja paljonko maksoi?

                              Comment


                              • #16
                                Eberi quatroon

                                Täältä Mansesta löyty ammattitainonen paja, jossa oli eberin maahantuoja loppaamassa jengiä lämppäri ostoksille. Itse asennuttaja liike Lempinen tarttu haasteeseen ja aika on nyt sit varattuna. Jäbät oli tosi asiantuntijan olosii. Olleet alalla 30 vuotta ja ite liike pystyssä 25 vuotta. Luulenpa, että saan nauttia puhtaasta ammatti taidosta. Noh kuitenkin tuo puhdas ammattitaitokin maksaa noin 1600 euroa, että katsotaan mitä tapahtuu. Sitten oli pakko ostaa vielä höysteeksi tuo GSM-ohjain. Katsotaan nyt mitä siitä seuraa. Oli ainakin halvempi kuin Audi liikkeissä.

                                Niin ja siitä paikasta on ollut puhetta quatrossa, niiin sinne etupuskurin taakse aikoivat pistää. Raporttia pukkaa kun parin viikon päästä asennukset on tehty....

                                Comment


                                • #17
                                  Vanha aihe, mutta katotaan jos joku tätä lukisi.

                                  Onko kukaan asennuttanut tommoseen uudempaan 8S TT:een Eberiä tai Webastoa tai onko tietoa pystyykö joku paja asentelee tommoista? Quattro kyseessä ja 2.0TFSI.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eberiä voisit kysellä Finnklima:lta. Wihurin putka. Siellä tiedetään kovasti Ebereistä, mutta vain Ebereistä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitos vinkistä, pistänpä viestiä sinne suuntaan!
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 14.3.2021, 15:50. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X