Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 b3 Coupe -90 kysymyksiä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 b3 Coupe -90 kysymyksiä...

    Autossa on vakkari,mutta mistään en löydä sen käyttövipua? Missä sen pitäisi olla?Takalasinpyyhkimen vipukin on kateissa.Autohan ei tullut minulle aivan täytenä kokonaisuutena,sisustaa oli purettu jonkunverran pois ja ihan kaikkia nippeleitä ei autosta löytynyt.Lähinnä joitain muoveja uupuu mutta voi puuttua muutakin,selviää kunhan matto ja muut osat kuivahtaa ja alan kasaamaan,matto sai painepesuria ja muoviosat kävi järvessä uimassa,puhdasta tuli ja homeet lähti.

  • #2
    Vakkarin käyttönappien pitäisi varmaan tuossakin olla vasemman puolen viiksen päädyssä ja kyljessä.

    Eli kyljen liukukytkimen pitää olla keskellä "Ein" kohdassa ja sitten valittu nopeus lukitaan päästä "Fix" napilla
    https://www.google.fi/search?q=audi+...NX_73RaqkpUKM:

    Näin ainakin B4 aikakauden laitteessa

    Comment


    • #3
      Hmmm....konehuoneessa on vakkarin romut mutta kapiinissa ei ole mitään tässä...kaasuvivuillekkin menee vaijjeri ja johdot ym on konehuoneessa...outoa.

      Comment


      • #4
        Tosiaan B3/Typ89 en ole vakkaria tutkinut. Mutta yhdessä entisessä vm.93 2.6 V6 B4 avantissa vakkari oli. Siinä oli kyllä nuo pyöristetyt viikset eikä kantikkaat.

        Viiksi oli tosiaan tuo ylemmän linkin kuvan kaltainen. Kaasuläpälle oli alipaineella toimiva ohjaus. Eli normaalista kaasuvaijerista täysin erillinen systeemi.
        Kuitenkin jos vakkari lisäsi hönkää esim ylämäessä niin poljinkin painui ohjaamossa alemmas.
        Ohjauspurkki oli muistaakseni vänkärin jalkatilassa tulipeltiä vasten. Sinne tuli isompi sähköliitin ja sieltä lähti alipaineletku kaasuläppää ohjaavalle kellolle.

        Olisiko alkuperäinen viiksi hajonnut ja tilalle laitettu normaali viiksi? Vakkari ei noissa liene ihan yleisin varuste ja vakkarillinen viiksi on voinut olla kallis sekä vaikeasti saatava.

        Comment


        • #5
          Olisiko alkuperäinen viiksi hajonnut ja tilalle laitettu normaali viiksi? Vakkari ei noissa liene ihan yleisin varuste ja vakkarillinen viiksi on voinut olla kallis sekä vaikeasti saatava.
          Tämä tuli mullekkin mieleen,no antaapa sen olla,kunhan nyt saisi edes katsastettua lähiaikoina...mutta mielenkiinnosta pitää tutkia nuo mainitsemasi paikat ja osat.
          Mistäs löytyy takalasinpyyhkijälle komennot?
          Viimeksi muokannut TeroPee; 22.6.2017, 16:16.

          Comment


          • #6
            Oikean puoleisella viiksella työntämällä eteen. Viiksessa pitää olla kaksi kuvaa, niin kuin ylimmässä.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Kyllä tähän on viikset vaihdettu joskus,ei ole takalasinpyyhkijällekkään toimintoa.Noh,kunhan nyt edes tuulilasilla toimii :D

              Comment


              • #8
                Leima irtosi tänään,ja ongelmat alkoi. Eli kylmäkäynnistyssuuttimen johto pitää ottaa irti kun auto käynnistyy,muuten nykii ja rele pärähtelee kun painaa kaasua,tasakaasulla ei juuri nykimistä huomaa mutta kiihdyttäessä kyllä,ja pahasti.Releitäkin irrottelin ja rasvailin kontaktipintoja mutta ei muuttunut ollenkaan.Kohtalaisella starttauksella lähtee nyt kesällä käyntiin ja jää käyntiin mutta talvi voikin tuottaa tuskaa...autohan on seissyt noin 4v niin mietin että oisko suutin ottanu ihteensä?

                Comment


                • #9
                  Jos johdon irroittaminen auttaa, kyllä se suutin on silloin kunnossa ja vika ohjauksessa. Lämpöaika anturi viallinen.

                  Comment


                  • #10
                    Mistäs löydän sen? Ylävesiletkun lohkon päässä on kaksi anturia,jompikumpi niistä rikki? Ja ne anturit on kaksi napaisia,toisesta on yksi johto otettu irti ettei mittaristossa vilku valo kokoajan,ei minun tekemiä virityksiä.

                    Comment

                    Working...
                    X