Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kawasaki ZX6R 2004 saneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kawasaki ZX6R 2004 saneeraus

    En suoraa kopiota toveri-hopsiksen tunnetulle ketjulle viitsinyt luoda, joten jätetään ranetus-sana aloituksesta sitten pois. Vaikka tämän vehkeen kanssa on ranetettu ja paljon.

    Talliin siis tuli tuollainen ulkoisesti rujo 636 Ninja. Ensimmäinen iso pyörä itelle, viimeeksi oon minkäänlaisella kaksipyöräsellä ajanut vajaa 14 vuotta sitten 125cc CBR:llä. Voi pojat miltä se tuntui varovastikin urkua avata. 118 hevosta käskyttää tuollaisen alle 200 kiloisen laitoksen kohtuullisen iloisesti matkaan.

    Tekniikaltaan vaikutti olevan aivan iskussa, mutta ulkokuoressa ei muuta ollutkaan kuin sanomista. Joka paikkaa oli leikelty ja silvottu, ja olipa tähän toisen kyykkypyörän katteetkin saatu jollain konstilla paikoilleen. Pari päivää ajelin, kunnes tuuppasin talliin ja ajattelin alkaa vähän siistimään.

    Mitä enemmän tuota laitosta tuli purettua, sen enemmän iski epätoivo. Toisaalta purkaminen oli helppoa, kun kaikki oli kiinni nippusiteillä ja teipillä. Ja takahäkistä päätellen joku on sen joskus keulinut ympärikin.

    Hankinta-/todo -listalla

    - Takahäkki ja takakate
    - Mittaristo
    - Sivukatteet
    - Ajovalot ja maski
    - Äänenvaimennin
    - Tankoon katkaisijat
    - Jarrupalat eteen ja taakse
    - Sähköjen siistimistä
    - Tankin yms. osien maalaus. Tällä hetkellä kaikki maalattu mentaliteetilla "not my job", eli täynnä valumia yms.

    Mitä tällä nyt pari päivää ehdin ajella, niin kyykkypyörä ei ole mun ranteille sopiva. Siispä tarkotuksena saada aikaan siistin näkönen nakupyörä, millä kehtaisi vaikka mökkireissun ajella.
    Viimeksi muokannut mstr; 23.8.2020, 20:09.

  • #2
    Osia on nyt haalittu ja tulossa pitkin Suomenmaata sen verran, että ehkä tämän ajokauden aikana ehtii vielä jokusen kilometrin ajella. Tankin ja ducktailin hioin pohjamaalausta odottelemaan, etuloksua jo alottelin. Suurin homma oli saada lokarin sisäpuolelta kaikki plastidipit pois, ettei uudet maalit ala niiden takia kupruilemaan irti. Sunnuntaipäivän ratoksi uusia osia odotellessa ei jääty vuolemaan lampunjalkoja, vaan hiekkapuhalsin ja hioin tankinkorkin kiiltäväksi. Täytyy vain ihailla, miten päin persettä tuokin oli onnistuttu vetämään. Ensimmäisen kerroksen maalia kun sai puhallettua pois, niin alta löytyi ilmeisesti jonkin hienon tarran liimat. Ne bensalla pois ja taas puhallushommiin.
    Toisaalta tämän vehkeen siistiminen on siinä mielessä helppoa, että onnistui joku homma tai ei, niin rumemmaksi tai huonommaksi se ei voi lähtötilanteesta enää mennä.

    Eilen siis hain orkkissivukatteet, Matkahuollon mukana on tulossa alkuperäinen vaimennin ja töötti. Vielä Bilteman valikoimista voisi käydä tarkastelemassa loppukaudeksi sopivia ajo- ja takavaloja sekä vilkkuja ja purkaamolta tilata orkkiskatkasijat tankoon. Katteita vaan täytyy talven aikana yrittää miettiä tähän vehkeeseen sopivaksi. Joko yritän muokata noista tulevaan ulkoasuun sopivia, tai sitten kokeilen lasikuidusta väkertää sopivia noita muotteina käyttäen.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Kuitukatteita löytyy valmiinakin, jos ei halua silpoa orkkiksia tai ryhtyä itse laminointihommiin. Tässä muutama linkki:

      https://www.ricambiweiss.com/en/verkleidungsteile/
      https://www.airtech-streamlining.com/
      https://ionemoto.com/

      Comment


      • #4
        Tämä lähti syksyllä uudelle omistajalle, tilalle tuli tyystin erilainen pärrä nikkaroitavaksi. Siitä voikin alottaa oman ketjunsa.

        Comment

        Working...
        X