Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 2,7T tiptronic koneen & laatikon irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 2,7T tiptronic koneen & laatikon irroitus

    Pikainen kymysys: tartteeko vaihteensiirtimeltä käydä irroittelemassa jotain (auton sisältä) kun rupeaa kampeemaan voimansiirtoa poispäin konehuoneesta?
    Tätä linkin topikkia seuraamalla pannu varmaan menee melkein itekseen kraanan nokkaan:
    http://www.audizine.com/forum/showth...h-ALL-pictures!

    Mutta pitääkö irroitella jotain sieltä tiptronikin kepin tienoilta vielä? Tuo ohje kun on manuaalille...huomenna olis tarkoitus savottaa aloitella.
    Kiitos, ja anteeksi jos tästä on jo kolmetoista aiempaa keskustelua :)

  • #2
    Ei tarvii sisältä purkaa mitään. Ite otin vaijerin irti alapuolelta kepin päästä, sinne tulee tilaa kun pakettia vähän tiputtaa alas.
    Itse aikanaan meinasin ottaa pelkän laatikon alas, mutta totesin helpommaks laskee koneineen päivineen.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia. Näillä eväillä mennään.

      Comment


      • #4
        Eh...lisäkysymys, mallia tyhmä: tiputitko koko roskan apurungon kanssa, vai irrotitko koneen ja lootan apurungosta, tunkkasit ylöspäin hieman ja sitten tiukka veto?

        Comment


          #5
          Minun mielestä apurunkoa ei kannata irroittaa koska sitten joutuu säätämään pyöränkulmat. Eli moottori lootan kanssa ylös.

          Comment


          • #6
            Siellä roikkuu mosa kraanan nokassa, mutta pitää laskea takas paikalleen...ei oikein lähtenyt ulostautumaan konehuoneesta vapaaehtoisesti ja vanhana vatipäänä unohdin myös pultata ilmastoinnin kompuran irti. Eli ei olisi kovin pitkälle paketti ulos tullut. Jatketaan harrastetta huomenna tai sunnuntaina.
            Ehkä ihaninta toistaiseksi ollut sisävetarien pulttien irrotus...on kyllä semmonen kotimekaanikon painajainen toi koko laitos LOL

            Comment


              #7
              Mikäs niissä vetarien sisäpäässä on erikoista? Nehän lähtee irti varsin helposti kun ensin ottaa irti lämpösuojan, ellei ole mahdollisuutta pyörittää vetoakselia.

              Comment


              • #8
                Aika perseestä ainakin itsellä oli pulttikoneella nakutella pultteja auki ilman kunnon jatkovartta, kun auto oli pukeilla. Nosturilla olisi ollut paljon kivempaa. Autom. loota painaa aika paljon, joten kaveri ei ole huono idea pakettia ulos vetäessä.

                Comment


                • #9
                  Jos joutuu käsin vääntelemään ne sisemmät pultit auki, niin ärsyttävin homma siinä on sen vetarin pyörittely sopivaan asentoon ja lukitseminen, ettei lähde pyörimään vääntäessä.
                  Ja tosiaan ylös nostaessa se laatikko varmaan roikkuu aika alhaalla. Niin teki jo manuaalilaatikonkin kanssa, joten laatikon perää kannattelevat apukädet ei varmaan haittaisi. Toki varmaan nousee yksinkin, mutta useampi käsi voi vähän helpottaa...

                  Comment


                  • #10
                    Joo, auto pukeilla ja omin käsin väännellään...jarrulevyn tuuletusripaan vaan sopivaa kuusiokoloa, joka kanittaa vetarin pyörimiset jarrusatulaan, jatkovarren päähän tähtiavainta, räikkä kiinni, sopiva kulma, että saa lisävartta räikkään, naksulla auki, pyöritä vetaria ja toista 12 kertaa :D Upeeta, ei mennyt edes tuntia :D

                    Comment


                      #11
                      5min/puoli
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Jos ei minkään laista jatkovartta ole, niin sitten se on vähän haastavampi, mutta Anssin kuvassa oleva jatko on hyvinkin riittävä. Olen auton ollessa pukkien päällä pyöränkotelon kautta irroitellut vetoakseleiden sisäpäät, eikä se kyllä mitenkään vaikea tai isotöinen homma ole, ei siihen mene muutamaa minuuttia kauempaa. Pitkä jatkovarsi kyllä paljon auttaa siinä hommassa.

                        Comment


                          #13
                          Komppaan. Vaikka lähtisi pelkästään hakemaan sen jatkovarren kaupasta niin hakuun kuluneen ajan säästää kun saa pyöräkotelon ulkopuolelta vääntää auki. Jos ei iskevää konetta ole niin itse olen ruuvannut pari pyöränpulttia napaan ja kiilannut jollain tunkinvarrella tai vastaavalla lattiaa vasten ettei keppi pyöri. Koneella avaten sitten ihan lastenleikkiä. Kannattaa silti pari kertaa vasaralla kopauttaa avainta pultinkantaan ennen kuin painaa liipaisimesta. Tammikuussa jouduin jonkun edellisen turaajan jäljiltä poraamaan yhden pyöreäksi nylpätyn sisäpään pultin pois.

                          Kappas kun peräkontissa oli uusi suojakumi jo mukana kun "ei ole vaan ehtinyt vaihtamaan" eikä puhettakaan että yritetty oli mutta ei oo taidot riittäneet.

                          Comment


                            #14
                            Ei minulla ollut konetta apuna, ihan vain räikällä napakka ja iskevä vääntö ja ruuvit aukesi.

                            Comment


                            • #15
                              No sovitaan et se sisävetarien pulttien irrotus on helpoin homma koko irroitusprojektissa :D Itellä ei vaan pulttimopo ja jatko mahtunut tarpeeksi suoraan kulmaan enkä uskaltanut lähteä niitä kantoja nylppäämään vinolla avaimella..

                              Tänään homma tyssäsi sitten kompuran irroituksen jälkeen 17mm kuusiokoloavaimen puutteeseen...toisessa napamutterissa oli tommonen kiva kanta, toisella puolella (jonne olinkin jo taannoin vaihtanut vetarin suojakumin) oli ihan normi 27mm kanta, niin tuli vähän yllärinä...noh, anoppilaan syömään Bilteman kautta niin pääsee taas jatkamaan harrastuksia.
                              Pannu ei kyllä mahdu mitenkään pihalle tuolta jos ei ole akselit kokonaan irti, tai sitten en vaan osaa.

                              Comment


                              • #16
                                Joo, kannattaa ne vetarit sieltä ottaa kokonaan pois. Itse kyllä taistelin paketin pois sisänivelten ollessa tiellä, mutta oli se semmosta nysväämistä että niiden irroittaminen kannattaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja V.J.S Näytä viesti
                                  Pannu ei kyllä mahdu mitenkään pihalle tuolta jos ei ole akselit kokonaan irti, tai sitten en vaan osaa.
                                  En saanut itsekään vastaavaa ilman vetareiden poistoa eli minäkään en osannut :) Passattissa onnistui kyllä, mutta se on manuaali.

                                  Comment


                                    #18
                                    Lainaan tätä...

                                    Ajattelin irrottaa etuveto A4 b5 1.8t tiptronic laatikon. Lähteekö ilman moottorin irrottamista alakautta? Mitä pitäs ottaa huomioon muuta, ettei riko mitään... Lähinnä siihen laatikkoon liittyen?
                                    Kaiken muun varmaan saan rikki kysymättäkin...

                                    Comment


                                      #19
                                      Momentinmuunnin kannattaa irrottaa vetolevystä ennen kuin alkaa kampeamaan laatikkoa irti...

                                      Comment


                                        #20
                                        Elikkä jättää momenttimuunnin kiinni moottoriin siis?

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei vaan nimenomaan irrottaa ennen laatikon irrotusta niin että momentinmuunnin tulee askin mukana ulos.

                                          Muutenhan toi on aika suoraviivaista tekemistä, irrottaa pultit toisella kädellä ja vapaalla kädellä ottaa laatikon pois.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ok, selkis. Mitenkäs se on yhteyksissä vaihdekeppiin? Ilmeisesti vaijeri irti?

                                            Sitten kun loota irti niin varmaan helppo siinä vaiheessa vaihtaa öljyt ja suodatin.

                                            Nythän mä voin sen risan lootan repiä ensin irti ja harjotella ja sit irrottaa siitä toisesta se "ehjempi". Joka on nyt ihan jokerilla ostettu ja luotettu suomalaiseen rehellisyyteen.

                                            Lähti vähän lapsesta ja nyt on kaks sinistä 1.8t automaatti avantia pihassa. Jos niistä yhen hyvän sais.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X