Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 2006 1.6 75kw BSE nakuttaa pahasti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    ...vasta äsken vähän hommaa jatkettiin:

    vetarin laipasta 6 pulttia lähti aika mukavasti, mutta mikä on paras tekniikka saada vetari laatikosta ulos?
    Pääteltiin, että aika paljon 'liikettä' voisi saada sillä että pudottaa alapallon irti (3 pultilla kiinni) ja vääntää sitten koko "tolppaa" reilusti taakse/ulos?
    [Ja jollei tuokaan riitä, niin sitten vielä tolppa yläpäästään - 3 mutteria - auki ja lisää liikettä...]

    Vetareitten jälkeen on vielä koneen kannakkeet kummassakin päässä (ja 1 vaihdelaatikon tuki), sitten alkaa nosto...

    Comment


    • #32
      Ohjaus äärilaitaan käännettynä riittää joskus. Alapallo ja ehkä vakaaja irti jos ratin vääntely ei riitä. Jos siinä on normaalit cv-nivelet laatikon puolella.

      Comment


      • #33
        Joo, ei se sitten ollut niin vaikeakaan, kun alapallon (3 pulttia) irroitti, niin aika helposti nuo tulivat ulos vetämällä.

        Tänään nostettiin kone pois nokalta, sekin tuli varsin mukavasti, yläkautta. Ei edes pahasti ahdistanut, kun otti koko moottorinkiinnikkeen irti jakopään puolelta.
        Nyt alkaa roippeitten siirto "vanhasta" -> "uuteen"...

        Comment


        • #34
          Aika pienillä uusilla osilla mennään, muutama tiiviste (esim. venakoppaan uusi), uusi alapallo (reilun kympin osa..) koska pultit katkesi irrottaessa, ja uudet sytytystulpat (helppo vaihtaa samalla).
          Osat tulivat eilen, homma jatkuu viikonloppuna.

          Comment


          • #35
            Vaihtokone nokalla... aika hyvin meni paikalleen päältä päin, ei pahemmin ahdistanut mistään...
            Josko ennen vappua pääsis koeajolle ;-)

            Comment


            • #36
              Meni jo eilen letkujen ja johtojen "niputus" aika hyvää kyytiä eteenpäin, kunnes tuli tenkkapoo:

              2006 vm. 1.6i pakosarjassa ei ole lähtöä EGR:n paluuputkelle, jollainen löytyy vastaavasta vm. 2003 koneesta(!)
              Uudemmassa pakosarjassa on vähän niin kuin "paikka" tuolle, muttei kuitenkaan näyttäisi koskaan olleen mitään isompaa reikää putkelle.

              Mikä tämän selittäisi? Vaihtokoneen mukana ei tullut EGR:ää joten ei ole tietoa miten se siinä on ylipäätään ollut... Voiko joku tuontiauto todella olla kokonaan ilman EGR:ää?
              Jos se on ns. tulpattu niin homma on tehty aika taiten... Päädyimme ottamaan takapakkia: imusarjojen ym. purku uudelleen, jotta päästään vaihtamaan tuohon vanha pakosarja :-(

              Comment


              • #37
                Noh, siitä päästiin pakosarja vanhasta koneesta vaihtamalla...

                Kylläpä käy nätisti tämä "uusi" kone :)
                Mutta pientä laittoakin vielä löytyi: vikakoodia antoi kampiakselin asentotunnistimesta, tuosta johtuen myös tyhjäkäynti liian alhainen (vain 500-600 rpm)?
                Tuo pitää nyt vielä siirtää vanhasta, ja katsoa tokeneeko tuolla.. Ihan pieni koeajokin suoritettu, mutta pitää vielä vaihtaa nastarenkaat kesärenkaisiin, yms. ennen isompia lenkkejä...

                Jäähdytysnestettä ja öljyä tarkkaillaan myös, kun ei tuosta koneista ole takeita annettu. Äkkiseltään ei vaikuttaisi pahasti "puhaltavan" mistään...

                Comment

                Working...
                X