Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ZF 5HP19 Tiptronic turbiinin/vaihteiston vaihto ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ZF 5HP19 Tiptronic turbiinin/vaihteiston vaihto ?

    Kyseisellä autolla (A6 2,5tdiq -00 avant) ja laatikolla ajettu 477tkm.

    Viimeisen 20tkm aikana ilmennyt ajossa ravistusta kuormittaessa sekä hankaus ääntä n.50kmh vauhdissa, vika on pikkuhiljaa voimistunut ja vahva epäillys on että turbiini olisi jo niin huonossa kunnossa että ravistaa ja kiehnää jo kopan reunoihin.

    Laatikko muuten toimii ihan ok, mitä nyt joskus jytkii ja ei varmasti ole noille kilsoille enää uuden veroinen.

    Kysymys kuuluu, onko kukaan vaihtanut pelkkää turbiinia, onnistuuko ?

    Entä jos vaihtaa koko laatikon, onnistuuko ns. Kotinosturilla ? Tartteeko vag-comia kummempaa jotta vaihdetun laatikon saisi käyttöön ? Ja onnistuuko turbiinin tai laatikon vaihto ilman koneen pois ottoa ?

    #2
    Laatikko lähtee alakautta pois, eli kotinosturilla onnistuu. Turbiininkin voi pelkästään vaihtaa, eikä se vaihtoturbiinin kanssa Recrolla edes paljoa maksa, muistaakseni luokkaa 300 eur. Laatikon äly on ohjainlaitteessa, joka ei ole edes laatikossa kiinni, eli ei vaadi koodauksia, toki sopeutuksen voisi tehdä mutta osaa se uusi laatikko sopeutua itsekseenkin.

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta.

      Olen ollut Recroon yhteydessä ja pelkän turbiinin vaihto tosiaan tuota luokkaa, ei paha, jos sillä selviää.

      Ajatus tosiaan tiputtaa laatikko itse pois (Jos ei mahdottoman hankala) ja kunnostaa tai vaihtaa turbiini, mikäli selviää pelkästään sen vaihdolla. Koko kunnostetun laatikon vaihto sitten jo huomattavasti kalliimpi juttu myös Recrolla. Yksi vaihtoehto vaihtaa laatikko (jos löytyy vähän ajettu ehjä).

      Onkohan jonkun näköisiä ohjeita jossain tuosta laatikon pois otosta ja takaisin asennuksesta ?


      Sen verran vielä että autoon tehty n.25tkm sitten iso ja arvokas huolto (Uusittu mm. Kaikki tiivisteet ja stefat sekä jakopää koneeseen, uudet vetarit..). Ei huvittaisi laittaa yli 3te laatikkoremppaan ellei ihan pakko, kun se toimii vielä hyvin, pois lukien tuo "turbiiniepäily".

      Comment


        #4
        Erwinistä saa ostaa muutamalla eurolla lukuaikaa ja tulostusta ostetun ajan puitteissa.

        Comment


        • #5
          Teetin täydellisen vaihteistoremontin vuoden takuulla hintaan 2300 €. Hintaan sisältyi uusi turbiini.

          Vaihteiston irroitus on suht helppo, hiukan joutuu purkamaan moottorin puolelta, laturi ja startti pois että saa turbiinin pultit auki.

          Comment


          • #6
            Tähän kohtaa on pakko sanoa että moottorin puolelta ei joudu irrottamaan mitään. Startin saa alakautta irti. Edes startin johtoja ei tarvii irrottaa. Startti irti ja vedäd sitä ylöspäin ja poispäin ni lähti nätisti pois ja saa turbiinin mutterit irti.
            Viimeksi muokannut Killeri; 18.4.2017, 17:00. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


            • #7
              Uusi turbiini löytyi ja saatiin vaihdettua onnistuneesti.

              Ainot huono puoli on se, että "ominaisuus" säilyi edelleen...eli kiihdyttäessä ravistaa ja hurisee.

              Myös paikallaan ollessa kun vaihde D tai R niin jyrisee.

              On mielenkiintoinen juttu, vaihdettu kuitenkin jo: Vetarit,kardaanin tukilaakeri tuettu, moottorin kannakekumit ja laatikon turbiini.

              En kyllä enää keksi muuta kun kardaanin ristikot (nyt kun kardaania käsissä piti niin vähän jäykänoloinen oli) tai laatikon kannakekumit tai laatikko tai....

              Pitää vissiin tyytyä tärinään ja ajaa niin sanotusti ominaisuus pihalle... johan se 25tkm on jyrissyt :)

              Comment


              • #8
                Tähän kohtaa on pakko sanoa että moottorin puolelta ei joudu irrottamaan mitään. Startin saa alakautta irti. Edes startin johtoja ei tarvii irrottaa. Startti irti ja vedäd sitä ylöspäin ja poispäin ni lähti nätisti pois ja saa turbiinin mutterit irti.
                A6 voi olla näin, A8 olen katsonut että helpommalla pääsee kun ottaa laturin pois startin tieltä kun startin irroittaa.

                Comment


                  #9
                  Huollatin turbiinin, mutta nyt autosta kuuluu vähän outo sirittävä ääni. Mahtaakohan olla syytä huolestua? Minä epäilen että tasapainotuksessa hitsatut hitsimällit ottaa kiinni lootan kuoreen, ne kun näytti olleen vähän koholla. Vai osaisiko joku sanoa mistä muusta tuo ääni voisi tulla? Laitoin myös huollon tehneelle firmalle tuon videon, kommentteja odotellessa.
                  https://www.youtube.com/watch?v=ndEWiiAc0ys

                  Comment


                    #10
                    Aika pieni ääni ja tonhan pitäisi vähentyä tai kadota kokonaan hetken hinkattua, jos on tuo mitä epäilet.
                    Mulla on vain kokemusta kaksoismassan pettämisestä, missä jousi pääsi vauhtipyörästä pakenemaan ja söi uran kytkinkoppaan.

                    Comment


                      #11
                      Joo ei se paha ääni ole, siksi ajattelin ajaa ja katsoa mitä tapahtuu.

                      Comment

                      Working...
                      X