Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi coupe 7A käyntiäiriöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi coupe 7A käyntiäiriöt

    Auto sammui täydestä laulusta ja tosiaan ei anna kipinää.
    Aikaisemmin kylmällä koneella vedätettäessä rauhallisesti hukku tehot ja röpelsi osakaasulla. Kun lämpeni tai vedätti täysillä ei ollut ongelmia.

    Puola ja sytkäkivi on ok
    Hall anturi saa maata, 12v ja 5v hallille menevästä johdosta mitattuna virrat päällä. Miten voin testata/vaihtaa hall anturin?
    Vaikuttaako vauhtipyörää lukevat anturit sytytykseen ja miten ne voi testata?

    ...Itselläni ei ole vikakoodinlukulaitteita vielä...

    Olisko lääkkeitä?
    JA löytysö jostain sähkökuvat 90 20v audiin?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 15.6.2007, 03:31.

    #2
    Oisko virranjakajan ratas mennyt palasiksi (jos ei ollut vaihdettu metallista ratasta) - pyöriikö jakaja?

    Comment


      #3
      Jos (kun) ratas on rikki niin:
      http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=49775

      Comment


      • #4
        No siinä jakajassahan se vika sitten olikin...
        Viimeksi muokannut Paturi; 20.6.2007, 18:35.

        Comment


          #5
          Audi coupe 7A käyntiäiriöt

          Asiasta onkin tuolla projektit osiossa mutta ajattelin josko tässä aiheessa olis muillekkin ja sais paremmin keskustelua aikaan..

          Eli 7A vakio ruiskusta kyse, tässä on nyt monenlaista käyntihäiriötä ja nyt ois villitkin ideat tarpeen.

          Oiereillut aina mulla ollessa niin että kylmänä ei nosta tyhjäkäyntiä, lähtee kuitenkin moitteetta käyntiin kaasulla ja seoksesta päätellen ryyppy päällä kun kylmänä afr 12-12.5
          Tyhjäkäyntiventtiili kuitenkin vaikuttaa kylmänäkin jos nyppää johdon irti.

          välillä ilmennyt oireilua että kylmänä yli 2000rpm käy hirveän rikkaalla, afr 10 luokkaa. toisinaan ei. joskus tämä ilmenee myös lämpöisenä.

          Kääntäessä terävästi joskus nykii tai katkoo, sama tyhjällä ja täydellä tankilla joten pumppu lie pois suljettu.

          Nyt sitten moottorin vaihdon jälkeen räjähti ongelmat käsiin..
          Kylmänä oireet samat kuin ennenkin ja kylmästä kun käyttää lämpöseksi niin toimii ihan normaalisti mutta kun sammuttaa lämpösenä ja starttaa uudestaan niin ei lähe käyntiin, kastelee tulpat ja lähtee kaasupohjassa röpötellen käymään. kun saa käyntiin niin käy tyhjäkäyntiä normaalisti mutta kun koskee kaasuun niin saa tosi rajusti bensaa ja tukehtuu. jos rauhassa nostaa kierroksia niin jää kierrokset päälle, ei laske tyhjäkäynnille.
          Ehkä minuutin käytyä toimii taas normaalisti. ja sama toistuu jos sammuttaa ja starttaa uudestaan, kokeiltu eilen kolmesti peräkkäin. noin 15min seisomisen jälkeen starttas normaalisti.


          Nyt mitattu, kaasun asennontunnisti, yhdessä välissä suureneva vastus, toisessa pienenevä ja kolmannessa välissä 5kohm muuttumaton, onko oikeen?
          kaasun kytkin toimii.
          massamittarissa langat ehjät ja näytti liittimistä arvoja mutta mitään ohjearvoja en tiedä mutta ainakin kaikissa jotain järkevän oloista näytti.
          Lambda näytti n. 0.8-0.85v välillä kun vähä kaasutteli ja vika päällä näytti tyhjäkäynnillä samaa mutta kaasuttaessa tietty tukehtu.
          Lämpöanturi näytti kylmässä n.12c 3.3kohm ja n.40c 1.2kohm, kuumana en pystyny mitata kun on niin hankalassa paikassa mutta ainanki noin se tuntuis toimivan?
          Johtoja koitettu heilutella, kaikki putsattu jne...

          Toimiiko massamittari jo startatessa vai vasta kun lähtee käymään?
          Nyt jos ois jotain idoeoita heittää niin antaa tulla :D

          Comment


            #6
            Onko toista maffia kokeilla? Ja sitten oliko kiinni 7a:n oma ecu? Mahdollista toista ecua testata?

            Comment


            • #7
              Oletko tarkastanut Map anturin?
              Jos moottorissa ei muuta imuilmanlämpö mittausta, taitaa käyttää massamittaria startissa.

              Niin täähän olikin alunperin vapari. Eli onkohan siinä koko Map anturia.

              Comment


                #8
                Ei ole mappia ja vaparin ecu mutta vika löytyi illalla. Kaikki mietteeni päätyi lämpöanturiin mutta se kun toimi niin sitten johtoon, sitä tarkkaan syynäiltyäni löytyi vika, eli liitin on rikki sisältä, painuu sisään kun napsasee paikalle ja johtokin oli murtunut liittimestä. Aika huomaamaton vika kun nopealla vilkaisulla näyttää ehjältä. Kahdesti nimittäin tuon oon jo kattonu :D
                Viimeksi muokannut jesse47; 23.2.2017, 19:04.

                Comment


                  #9
                  Hyvä että löytyi noinkin yksinkertainen vika. Ja hyvä, kun ratkaisun laitoit esille.

                  Comment


                  • #10
                    Audi 90 7A röpeltää

                    Rupeaa välillä turraan neljällä pytyllä ja samalla kun oire ilmenee, niin kulutus nousee n.viidellä litralla. Mistähän tuota alkais lähestyyn?
                    Vikaluku antaa koodin 4433 jollaista ei pitäis olla edes olemassa.

                    Vika löytyi. Yksi tulpanjohto pätki imusarjaan.
                    Viimeksi muokannut amppa1; 1.1.2019, 15:08.

                    Comment


                    • #11
                      Tämän (sivulla 5) mukaan kyse on polttoainepumpun releestä.

                      Comment

                      Working...
                      X