Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Venäjän bensaa 1.8T:hen?? kokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Venäjän bensaa 1.8T:hen?? kokemuksia

    Autona Audi A3 1.8T -97. Onko kokemuksia tosta venäjän bensasta 92E/95E 1.8T koneeseen??
    Kun kuulin et ois tuo 92 parempaa kun 95 venäjänpuolella..95 oktaanit kasvatettu keinotekoisesti(rikki yms.)??

  • #2
    Tälleen asiasta tietämättömälle tuo 92:sen tankkaaminen turbomoottoriin kuulostaa aika hurjalta!
    En tiedä onko venäjällä samaa settiä kuin virossa, mutta vkloppuna virossa käydessäni paikalliset varoitteli että älä tankkaa täällä josei oo pakko. On kuulemma selkee laatuero suomen polttoaineisiin verrattuna. Ja kuulemma paikallisen Neste:en kura on pahimmasta päästä. Disu ois ollu noin 0,926e/litra, kotona Mikkelissä se oli 0,98jotain. Eli tuonpuoleinen polttoaine ei edes ollut edullista!
    Eikä polttoaine oikeestaan voi niin halpaa olla että sillä moottori/pumppuremontin kustantaa....

    Comment


      #3
      Se on Reginan bensa-asema ketju jossa ois tarkotus ruveta tätä bensa rallia ajamaan :) Mitä oon muilta tankkaajilta kuullu niin sanovat sen 92 olevan parempaa kun 95 juurikin sen 95 rikin takia..syö kuulemma tulppia.
      Mut saapi nähä jos suomi bensaa rulauttaa vähän sekaan..

      Comment


        #4
        Ei siitä tule mitään jos 92 oktaanista tankataan lastutettuun autoon (näköjään ABT lastutettu?). Nakuttaa varmasti pas2 koko moottorin aika nopeasti. 95-oktaaninenkin on liian matalaoktaanista.

        Comment


          #5
          Joitakin vuosia sitten tehtiin kotitestejä venäjän bensan kanssa. Edes K-Jetti ei niellyt pitkään Ruski-lientä, 10tkm jälkeen suomibensalla ajettu filtteri oli ihan puhdas ja venäjäbensan 10tkm jälkeen pikimusta. Filtteri Fram ja testiautoina Audi100 ja Rellu Espace Quadra.

          Elämäntapa ratkaisee, itse asun melko lähellä rajaa mutta eipä juuri ole tullut mieleen että miksi rajan takana pitää käydä. Johan tuommoinen jonottamisen vaihtoehtoiskustannus on jo suuri.

          Comment


          • #6
            Meikä on huristellu reilun kymmenisen vuotta itänaapurin menovedellä, tuolla nykyisellä kulkineella kolmisen vuotta. Hetkittäin vuosituhannen vaihteen molemmin puolin oli sanomista polttoaineen laadussa, useimmiten johtui ostopaikasta, "merkkiketjujen" asemilta ei ole vielä petäjäistä sattunut saamaan. Yhtään moottoria/-osaa ei ole tänä aikana mennyt rikki niin että syyn voisi vierittää polttoaineen niskaan.

            Pari vuotta sitten jotkin jakelijat buustasivat ysivitosessa oktaaneja kohdalleen vissiin raudalla (vaiko rikillä), veti lambdan iloisen <punakaksi> mutta toiminnallista eroa ei meikä huomannut. Tätä nykyä en ole tuota värjäytymistä enää huomannut.

            Tojotahan kokeili vedota itäbensaan konerikon aiheuttajana muttei jaksa muistaa miten tuossa kävi josko on vielä päättynyt mitenkään:
            http://www.esaimaa.fi/arkisto/vanhat...ttu1/sivu.html

            Comment


              #7
              Minullakin on huonoja kokemuksia tuosta venäjän kurasta. Saattaa tuntua halvalta tankata sitä venäjän bensaa, mutta uskon kotimaisen aineen käyvän pitemmän päälle halvemmaksi.
              Varmaan ihan toimivaa lientä Ladaan tai johonkin amerikanjenkki autoon, mutta enpä paljon muihin kulkupeleihin tuota menisi tankkaamaan.

              Comment


                #8
                No autovakuutus on jo hommattu (168?) joten se on melkein pakko ajaa se 1/2v sitä bensa rallia.. Toivotaan parasta ja tankataan suomi bensaa sekaan

                Ja Kari kun oot tankannu rajan takana niin ootko minkän ketjun bensalla ajellu?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Toni Sissonen
                  Ja Kari kun oot tankannu rajan takana niin ootko minkän ketjun bensalla ajellu?
                  Yukos, Lukoil, Venco. Nesteen jos sattuu matkan varrelle.

                  No autovakuutus on jo hommattu (168?)
                  Mitenköhän helposti ne konttorilla kirjoittais vaikka 75kW rekisteriotteen, riittäiskö pelkkä dynolappu? Meinaan kun toi Venäjän liikennevakuutuksen vuosimaksu on sidottu moottoritehoon :-) (yli 200hv = suurin maksuluokka)

                  Comment


                  • #10
                    Itelläni on kivoja kokemuksia venäjän litkuista.. Kaksi tankillista ajoin, ja K-jetistä meni määräjakaja jumiin.. yks suutinkin oli tukossa.. =( saman paikan bensoilla oli volvolla (360 ruisku) ajettu noin 5 vuotta, ja ei mitään vikaa..

                    Comment


                    • #11
                      Kannattaa ehdottomasti ostaa viimeisillä rahoilla tai mieluummin velaksi Audi. Sitten siihen renkaiksi halvimmat mahdolliset, mieluummin pinnoitetut. Vakuutuksissa tulee myös säästää eli vakuutusturva alas, sehän maksaa rahaa. Tankkaamisen toki tulee tapahtua halvalla eli vaikkapa äitivenäjällä, tunnettu laadustaan yleisesti. Naapurille tulee kertoa että ONHAN SE VÄHÄ KALLIS PITÄÄ mutta pitäähän näitä olla...
                      näitä asioita voi nähdä niin monella tavalla. Onnea.

                      Comment


                        #12
                        Olen ajanut yhteensä n.10 vuotta itäbensalla, 1.3 Golfilla, 2.0 Ventolla, ja A4 1.8 TQ: lla. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia bensasta johtuen. Yleensä tankkasin Yukosilta.

                        Comment


                          #13
                          No sillähän tässä kokemuksia kysellään jos tuo venäjän "litku" toimii moitteettomasti niin miks maksaa tästä suomi bensasta posketonta hintaa? Hinta venäjällä n. 0,50-0,57? vs. suomen 1,32-1,36! Se ois melkein hölmöä olla hyödyntämättä tota mahdollisuutta. Kun tuo raja ei ole niin mahdottoman kaukana niin samapa tuo..

                          Comment


                          • #14
                            Lötköllä (2,2) ajeltu 175 000 Säkkijärven superilla, eipä ole ihmeemmin protestoinut. Suomibensaa ei ole mun aikana saanut, paitsi liikkeestä auton ostaessa sai lapun, jolla sai tankata 50 litraa ja se kuponki ei kelvannut kuin Suomessa... -Itäbensan arvostelijat puhuu essonbaarijuttuja, selvästikkin henk.koht. kokemus puuttuu. Mutta jokainenhan saa toki tankata autonsa missä haluaa, minä tankkaan Venäjällä. Katsastuksessa sattui itselleni tämmönen tapaus:

                            Inssi kehui päästöjä alhaisiksi, jotenka piti tietysti nälvästä, että ihmekkös toi on, sillähän ajetaan luomubensalla.
                            -Ai kuinka?, tokaisi inssi.
                            -No säkkijärven superilla, eihän siinä ole muita lisäaineita kuin vesi, tuumasin ja loppukatsastus sujui katsastusmiehen naureskellessa partaansa... Että semmonen tapaus.
                            Hauskat Jussit kaikille, älkääkä kusko veneessä sepalus auki!!!

                            Comment


                              #15
                              Bensan laatu on varmasti muuttunut sitten vuodesta 2006, löytyykös jo kuinka paljon kokemuksia tuosta Venäjän pensasta näissä 1.8t moottoreissa, oli lastutettu tai muuta mietoa viriä?

                              Comment


                                #16
                                9.5 puristuksella ja reilu 2bar paineilla ainakin venäjän 98 toimii. Vuodesta 2006 ajanut venäjän bensalla ilman mitään ongelmia.

                                Comment


                                  #17
                                  Ootko verranut logeista nakuja suomi vs. venäjä ?

                                  Comment


                                    #18
                                    Mitä nyt kaverin kuiteista kattelin, niin näyttäs olevan joku East Oil Oy joka sitä bensaa myy ja vissiin vaan 95 ja diesel.. Mites tuo 95:nen?

                                    Comment


                                      #19
                                      Kun ei ole nakutellut niin en ole kokenut tarpeelliseksi kokeilla suomi bensalla. East Oil oy on firma joka suomessa välittää tankkauskortteja mutta ei Venäjällä sen nimistä asemaa ole. Eli heillä on vaan jonkunlainen yhteistyö. BTK on asema josta saa myös ysikasia.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kavereita ei sitten 106 oktaaninen kiinnosta?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pakko laittaa itekkin tänne kun käy tuo keskustelu niin kuumana.Olen ajanut itäbensalla yli 10v. ja ainoastaan 1 auto on hiukan nikotellut *huom*mahdollisesti polttoaineen laadusta.(kyseessä -87 1.6 kaasari passat) muutoin ei koskaan ainutakaan ongelmaa ja joo olen myös otattanut päästöt,sekä katsastanut pelkät itäbensat tankissa.Audi manuaalissa muuten lukee että myös 92 okt. kävis,en kyllä itse lähtis kokeilemaan. Itse tankkaan yleensä 98 okt. Lukoil asemalta tai rättijärven 95 oktaanista joka hiukan pistävälle tuoksuu (johtunee rikistä). Ai juu ja ajan vuodessa n.35 - 40tkm.

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                                            Kavereita ei sitten 106 oktaaninen kiinnosta?
                                            Mistähän tuota 106 oktaanista mahtaa Putinin valtakunnasta helpolla saada?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Taitaa Kilu7 tarkoittaa E85.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mitä luulette; missäköhän ne venäjäläiset tankkaa ne ihkauudet autonsa, on uutta porschen / audin maasturia ja ferraria jne?
                                                Varmaan siellä venäjällä.. = ja ihan hyvin toimii?
                                                Voin paikkakuntalaisena sanoa että ryssillä on sata kertaa hienommat ajopelit kuin suomalaisilla täällä lprssa eikä ne tankkaa täältä paikallisilla asemilla ylihinnoiteltua polttoainetta kun kotonta saa puolet halvempaa.
                                                Itte joutuu kyllä ostaa kallista riisseliä suomesta kun ei oo sitä viisumia.
                                                Viimeksi muokannut Pro Turbo; 27.7.2012, 21:19.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Miksi et ostaisi viisumia Pekka? Maksaa itsensä takaisin hyvin äkkiä...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mie oon laiska enkä jaksa jonottaa joskus aamulla kolmen aikaan 4 tuntia että pääsee venäjälle ja 4 tunnnin päästä takasin = 8h.
                                                    Ostan shelliltä ja menee 5 minsaa.
                                                    Tai siis nykyään Lukoilin asemalta ratakadulta kun siellä tiisseli maksaa 10senttiä vähemmin kun shellillä.
                                                    Ainakin sillon viimeksi kun siellä tankkasin.
                                                    Älkää siis lprantalaiset tulko kimppuun jos viimesin tieto on vanhentunu.
                                                    Viimeksi muokannut Pro Turbo; 27.7.2012, 21:41.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Höpöhöpö juttuja, oikeaan aikaan kun käy niin ei tarvitse 10 minuuttia kauempaa jonottaa. Toki se on siltikin pidempi aika kuin 5 minuuttia. Tosin omat tietoni/kokemukseni koskee Vaalimaan tullia, en tiedä mikä meininki on Lappeenrannan suunnalla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Svetokorskin kautta pääsee myös..

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Sveton kautta oikeaan aikaan esim eilen aamulla meni Suomen tullista 7min ja olin jo venäjän puomista venäjän puolella. Siihen 7min sisältyi rahanvaihto. Vajaa 25km tankille matkaa. Kotoo takas kotipihalle 1h15min.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllä se varmasti riippuu aineen laatu siitä , missä päin Venäjää menet tankkaamaan.

                                                            Rajan lähellä olevat pisteet ovat yleisimmin olleet puhtaampia paikkoja kuin esim. sitten tuolla keskemmällä
                                                            Venäjän muata.

                                                            Muutama tuttu tankkaillu niin Audeja , Volvoja , Bmw ja hyvin on autot toimineet ja ongelmia ei ole ollut.


                                                            Osalla täälläkin tulee se legendaarinen pelko nuita polttoaineita kohtaan , joita kissan kummin kaiman koira on joskus laittanut liikkeelle:)

                                                            Toki ei pidä tankata siellä jos vähäkään epäröi:)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X