Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 Audin vetoakseli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Omassa härpäkkeessä tällä hetkellä edessä ässän akselit ja pyörännavat, takana nilkan reikä suurennettu 82mm ja 7a etuvetoakselit ja ässän etupyörännavat. varastossa itsellä tällä hetkellä kolme paria etuvetoakseleita nivelineen joista neljä on 90 ng 2.3 10v etuvetoisista, kaksi 7a versioita coupen q,n korista nämä ainakin käypäisiä.

    Etuvetarit on aina erimittaisia eripuolilla riippumatta mallista :)

    B3 korissa takana on samanmittaiset akselit kuin edessäkin sekä coupessa on samahomma vuosimallista riiippumatta.

    B4 sedan ja avant takavetarit on saman mittaisia molemmilla puolilla niin kuin on b5 korissakin samahomma, sillä erolla että b4 avantin takanilkka on 82mm laakerilla.

    edt: tuon myös huomannut itsekin minkä Jari jo mainitsikin, eli nivelet ei käy aina kaikkiin akseleihin riippumatta nivelen koosta. En ole vaan tullut tutkineeksi noita etuvetoisen ja ässän akseleita tuon asian tiimoilta vielä.
    Viimeksi muokannut sfk78; 11.6.2014, 19:39.

    Comment


    • #32
      Ja osata lukea ja ymmärtää lukemansa on kaksi täysin eri asiaa. Onko S2:sen vasen 01A etuvetari yhtä pitkä kuin S2:sen vasen 01E etuvetari?

      Comment


      • #33
        Anteeksi epäkelpo ulos-anti eli nuo s2 akselit mitkä itsellä on, ovat tosiaan 01a vaihteistollisesta.

        Edit: ja näin kauan siihen sitten meni että itsellä leikkasi, eli Pasin tarkoittama pituus erohan olikin 01a ->01e. Inkkarit putoilee kanootista :)
        Viimeksi muokannut sfk78; 11.6.2014, 20:40.

        Comment


        • #34
          Sain aikaiseksi ja mittailtua hieman akseleita, etuvetoakselit: s2 01a pituus oikea, 50.5 ja vasen 53.5, akselin ulompi boori luku 38. kaverilta sain tämän mittaus tuloksen: s2 01e pituus oikea, 50 ja vasen 53.5, akselin ulompi boori luku 38. 90 5syl ng etuveto, pituus oikea, 50,5 ja vasen 53.5 akselin ulompi boori luku33 (isot nivelet silti molemmissa päissä)

          Takavetoakselit: s2 01a ja 01e, pituus oikea, 51 ja vasen 53, löytyi myös toinen pari itseltä jossa jossa oikea, 50,5 ja vasen 53.

          A4 b5 avant 2.6q manuaali 01a vm97. etuvetoakselit (putkiakseli): 50.5 ja 52 ulompi boori 33 takavetarit: 49 molemmat, pienet nivelet ulkopuolella 33 ja isot sisänivelet (ilmeisesti avanteissa aina, mutua).
          Viimeksi muokannut sfk78; 29.6.2014, 22:35. Perustelu: olimpahan sitten kumminkin itse oikeissa mitoissa ja täten enään en näitä rukkaa

          Comment


          • #35
            No nyt on faktaa tiskissä. Kuinka tarkalla sovituksella nyt sitten takavetarit pitää olla? Eli toimiiko siellä nyt kummat vaan etuvetarit, kunhan paksut on?

            Comment


            • #36
              Etkassa on sama osanumero s2 etuvetareille 01a ja 01e. Ja muutaman kerran onnistuneesti askin vaihtanut 01a->01e

              Comment


              • #37
                Toinen kappale näitä muutoksia ( s2 etuvetarit taakse) alkaa tänään, käyn hakemassa nilkat sorvarilta ja kysäisen samalla rymppiä laakerille johon nilkka on sorvattu, aiemmin muisti kuva on että edestä mittailtiin 4 satkun verran tuohon omaan, mutta tuo varmistunee tänään. Kaveri jolle muunnos tulee oli löytänyt saksan maalta uudet etupyörän navat ja laakerit ilmeisesti 54 euron per. puoli hintaan, eli ei kannattane vanhoja etsiä kun laakeri kannattaa kumminkin vaihtaa niin tuossa saa jo molemmat halvemmalla kun suomesta pelkän laakerin. Yritän muistaa kysyä mistä oli nuo tilannut.

                Comment


                • #38
                  Kävin nuo nilkat hakemassa ja kysyin sorvarilta paljonko rymppiä oli niin, alku peräisestä oli mitannut peräti 9 satkua ja samalla tiukkuudella oli sorvannut nuo minun sekä nyt nämä toisetkin.

                  Ja ilmeni myös että jos ei jarru muutoksia halua tehdä niin satasen c4 2.6 koneellisen etuset pyörän-navat on offsetiltaan vain neljä milliä ässän takanapaa sisempänä niin noilla pyörän-navoilla kaksi tai jopa kolme milliä simmejä laakerin ja pyörän-navan väliin jolloin pitäisi alkuperäinen jarru setti sattua todella mukavasti. Tuo napahan saattaa olla sama monessa muussakin c4.sessa mutta tuo ainakin oli todella lähelle, verraten ässän etunapaan joka itsellä on niin eroa oli miltei kymmenen milliä ulospäin. Kuvat nappasin noista napojen eroista mutten saa lisättyä vielä, koitan toiste uudelleen toisella koneella.

                  Tuossa nuo kuvat
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut sfk78; 29.6.2014, 23:27. Perustelu: kuvat

                  Comment


                  • #39
                    S2 vetarien pituus

                    Onko kellään itse mitattua tietoa, kuinka pitkät S2 etuvetarit on?

                    Internet kertoo, että olisi 570 ja 590, en uskalla luottaa.

                    Purkasin tosta omasta 90:stä S2 vetarit irti, (oli 01e askina) ja piti mitata pituuksia et olisi tilannut jotain muuta tilalle, mut nämä nyt näyttäisi olevan ihan saman pituiset 590mm. Toinen ulkonivel tosin liikkuu akselin suuntaisesti 10mm ja ollessaan sisällä on se 10mm lyhyempi. Pitää rakentaa joku mittaustapa että sen varsinaisen tikun pituuden navan sisältä mittaan. Voi olla että nahkapöksy on mulle kaksi samanpuolen vetaria myynyt.

                    Comment


                    • #40
                      Noniin, kiitos moderoijalle, itse en haulla tätä ketjua löytänyt.

                      Näyttää tosiaan siltä että mulla kaksi pidempää vetaria ollut, varmaan purkaamossa ollut useita. Hienosti ne siellä silti toimi. Harmi että tollanen moka, ei varmaan enään mitään jälleenmyyntiarvoa.

                      Comment


                      • #41
                        Mites noi menee spoorit itse vetoakseleissa, pyörän pää on ässässä 27 hammasta ja 2.0 - 2.8:ssa 30 hammasta. Sisäpää on aina 28 hammasta?

                        Comment


                        • #42
                          Nyt tuli pieni ongelma eli uudet 5x112 navat 82mm laakerille on hieman väljemmät niveleen kuin vanhat orkksi 4x108 navat

                          https://www.youtube.com/watch?v=B26AwGy9hfQ

                          Mittailin jotenkin että noin 0,5mm olisi spoorin pohjaan enemmän välystä.


                          Lyönkö nippuun vai mitä?

                          Navat on nämä

                          https://epytec.de/en/chassis/wheel-h...erachse?c=2061

                          oem napa

                          https://www.youtube.com/watch?v=XguawQjSTyE

                          5x112 napa

                          https://www.youtube.com/watch?v=64XjPtZRKIo
                          Viimeksi muokannut pipo_esa; 21.6.2021, 11:47.

                          Comment


                          • #43
                            Vetonivel pohjaa laakeriin ei napaan.

                            Comment


                            • #44
                              Vanha ketju, mutta liittyy vahvasti aiheeseen. Olen etsinyt S2 sopivia etuvetareita jo tovin. Luulin löytäneeni 90 7a fwd vetarit jotka pitäisi olla samat. Myyjä mittasi kuitenkin sisänivelen ulkohalkaisijaksi 108mm, mutta ulkonivelen boorin hammastus olikin vain 33. Tietääkö kukaan mistä tälläiset vetarit ovat peräisin?

                              Comment


                              • #45
                                Itse itselleni vastaten. Taitavat nuo edellämainitut olla 90 fwd 10v peräisin olevat vetarit, eikä ilmoitetusta 7a 20v:stä.

                                Tälläisen löysin S2forumilta:

                                1.6 & 2.0 8V FWD have:

                                33 inner splines: 100mm inner CV
                                30 outer splines: originally small outer CV with 33 splines, 75mm bearing.

                                2.0 16V & 2.3 10V FWD have:

                                28 inner splines: 108mm inner CV
                                30 outer splines: originally small outer CV with 33 splines, 75mm bearing.

                                2.0, 2.3, 2.6, 2.8 quattro front driveshafts are the same:

                                33 inner splines: 100mm inner CV
                                30 outer splines: 2.0 and 2.3 = small outer CV with 33 splines, 75mm bearing. 2.6 and 2.8 big outer CV with 38 splines.


                                Mites onnistuuko sellinen että käytän noita 90 10v vetaireita, mutta vaihdan niihin 2.8aah quattron ulkonivelet? Tuon perusteella kaikki pitäis sopia, mutta muuttuuko akselin mitta osia yhdistelemällä?

                                Comment


                                • #46
                                  Pitäs olla 7A tai 2.8 etuveto, että olisi isot nivelet molemmissa päissä. Yksi ratkaisu on V6 vetarit joihin laittaa Transporterin sisänivelet. Samanmoisesta tavaransiirtoautosta löytyy muistaakseni vastaavasti myös Audin pikkunivelen tilalle sopiva isompi. Jos on aivan kamalasti voimaa niin tämä ei ehkä ole viisain reitti,

                                  Tuotannon loppupään autoissa voi sitten olla tripodinivel sisäpäässä.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X