Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI vesipumpun vaihto/jakoketju...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI vesipumpun vaihto/jakoketju...

    Tuli huollon yhteydessä ilmotus että vesipumppu vuotaisi, ja olisi syytä vaihdella. Itse en ole mitään oireita vuodosta havainnut. Neste nyt on laskenut MIN rajan alle hiukan jonkun ajan kuluessa..., mutta ei suuremmin. Mittarissa reilut 163 000 potilaalla. No, kuten tiedätte, oli työn osuus merkkihuollossa aikas iso...yli 400 €. Ei nyt mikään iso yllätys, mutta kuitenkin...

    Kysyisinkin nyt että mites tuon ketjun kanssa tällä koneella? Olikohan se vaihtoväli sen 180 000? Ja onkohan tuossa vesipumppujumpassa kannattavaa sitten vaihdella ketju samalla/puretaanko se joka tapauksessa pumppua uusittaessa? Menisi sitten samoihin töihin, jos näin...

    Kiitos

  • #2
    Pumppu on koneen takapäässä imusarjan alla, eli ketjua ei tarvitse pumpun vaihtoa varten purkaa.

    Comment


    • #3
      Ihan kuten turbokiisseli totesi, imusarjan alla yksi iso mötikkä missä on termostaattikotelo ja vesipumppu samassa palikassa. On sen verta paskamainen vaihtaa (ainakin poikittaiskoneisiin) että en ihmettele työvelotusta, tais olla tosin vain reilu 2h ohjeaika vaihdolle. Ja muutama pikkujuttu vaatii tarkkuutta tuossa, että asiansa osaavaan liikkeeseen veisin anycase korjattavaksi jos ei marmorille. Skodiin noita useemmankymmentä vaihtanut tässä vuosien saatossa, joten kokemusta suattaa olla..

      Comment


      • #4
        OK, kiittosta. Ajattelin nyt ekaks katsoa tuon nesteen kuluman ihan silmällä, ja sitten miettiä tätä etiäpäin...

        Comment


        • #5
          Terve,

          Mulla on tässä jonkin aikaa jo A4 tiputellut jäähdytinnestettä ja nyt kun sain käytettyä pajalla niin selvisi että vesipumppu ilmeisesti vuotaa jostain. Tämän lisäksi on kuulemma ollut vikakoodi termostaatin lämpötilasta. Olivat sitä mieltä että pitäisi vaihtaa se osa, johon nämä molemmat sisältyy. Hinta oli yllättäen aika suolainen, 600€ osat ja 300-400€ työt.
          Rupesin sitten tutkimaan näitä täälläkin mainittuja varaosakauppoja, mutta oli vähän hankaluuksia oikean osan löytämisessä. Onko jossain saatavilla listausta siitä mikä osanumero olisi autossa alunperin?
          Löysin muutaman eri vaihtoehdon, mutta näissä mainitaan useampi oem-numero eikä oikein ole selvyyttä laitteiden eroista.
          https://spareto.fi/tuotteet/ina-water-pump/538-0360-10
          Tuossa nyt yksi vaihtoehto, joka sivuston mukaan kävisi tuolle mun autolle. Oisko jotain vinkkejä osien valintaan?

          Kone on 1.8 TFSI, 170hp, ilmeisesti CJEB-tyyppiä.

          Comment


            #6
            Tuolta voit katsella alkuperäisiä osia: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4...a4/2013-736/1/

            Comment

            Working...
            X