Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t B6 jäähdytinnestetason sensori rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t B6 jäähdytinnestetason sensori rikki?

    Moi,

    Haulla en löytänyt täältä tai googlella tietoa niin pitää kysyä asiasta paremmin tietäviltä:

    2004 A4 B6 1.8tq:ssa ei tule vikailmoitusta mittaristoon kun jäähdytinnesteen taso laskee alle minimin (todella reilusti, niin että täytön jälkeen järjestelmän joutui ilmaamaan) - Pitäisi ilmeisesti tulla? Paisuntasäiliön pohjassa on liitin, jonka oletan olevan pinnankorkeutta mittaavaa anturia varten.
    Otin paisuntasäiliön irti tarkoituksena pestä se ja herkistellä jumiutunutta pinnankorkeutta mittaavaa kohoa. Sisällä ei kuitenkaan tunnu olevan kohoa, vaan ilmeisesti vain kaksi metallitappia, jotka riittävän korkealla oleva neste 'kytkee' toisiinsa. Onko tämä oikea tulkinta toimintatavasta? Säiliön sisään näkee melko huonosti.
    Mittasin yleismittarilla paisuntasäiliön pohjassa olevan kaksinapaisen liittimen ja se ei johda sähköä täytenä eikä myöskään tyhjänä. Mittasin myös resistanssin täytenä ja tyhjänä, molemmissa tapauksissa resistanssi oli megaohm luokkaa.

    Kysymykset:
    Pitäisikö mittaristossa näkyä herja kun nestetaso menee tietyn rajan alle?
    Onko näillä lähtötiedoilla oletettavimmin sensori rikki (outoa että tuollainen yksinkertainen kaksijohtiminen viritys voisi hajota)?
    Onko ainoa korjaustapa ostaa uusi paisuntasäiliö?

    Kiitokset etukäteen vastauksista!
    Viimeksi muokannut avanttiq; 27.10.2016, 13:55. Perustelu: tarkennus auton mallista

  • #2
    Noin se B5ssa toimii. Kytkee kun on riittävä nestetaso. Jäi joskus pistoke irti ja siitä tuli hetken päästä herja ruutuun. Eli pinnit ilmassa. Korjauksesta ei ole kokemusta.

    Comment


      #3
      Ne nesteellä yhdistyvät tapit saattavat olla likaiset. En tiedä pääseekö niihin mitenkään käsiksi että pystyisi esim. jollain piikillä rapsuttamaan. Eipä tuo uusi alkuperäinen säiliö maksa kuin ~40€.

      Comment


      • #4
        Tuossa voi uuden säiliön osto olla paikallaan, mutta jos pistoke irti ei varoitusta tule, tulee mieleen että johdot on jossain pistetty yhteen. Tuossahan on pieni ranetuksen paikka, jos ei viitsi uutta säiliötä ostaa sensorin mentyä rikki ja haluaa varoituksen pois villkumasta.

        Comment


          #5
          Niin tosiaan, johto irti ja virta päälle niin varoitus tulee jos virtapiiri on kunnossa.

          Comment


          • #6
            Kiitos vastauksista! Pitää varmaan panostaa uuteen säiliöön jos se on noinkin edullinen. Ongelma on siis se ettei varoitusta tule, eli ranetus ei ole vaihtoehto.
            Koitin jo huuhdella säiliötä tuloksetta ja noihin säiliön sisäisiin johtimiin ei pääse käsiksi kun on säiliön 'väliseinän' takana. Eli niitä ei oikein voi puhdistaa.
            Pitää kokeilla vielä tuleeko varoitus jos liitin on irti. Hyvä vinkki!
            Luin ranetus kommentin liian pikaisesti. Eli aiempi omistaja on tosiaan voinut sen ranettaa.
            Viimeksi muokannut Killeri; 28.10.2016, 18:22. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

            Comment


              #7
              Jos mittasit anturia ja siellä on megaohmeja tyhjänä, niin ei se johdon irrotus auta. Se kun tarkoittaa avointa piiriä. Jos tapit olis likaiset niin hälytys tulis aina. Enkä jaksa uskoa, että sinne on johtava silta syntynyt.

              Comment


              • #8
                Kuulostaa loogiselta.
                Viimeksi muokannut Killeri; 28.10.2016, 21:18. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                Comment

                Working...
                X