Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaatti osina pöydällä...kuvia (01N , CLP)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Automaatti osina pöydällä...kuvia (01N , CLP)

Kuvattu Nokia N90 kännyllä:

Luistanut kytkinliuska vs uusi.

Kommenttia VAG öljyjen sopivuudesta automaatteihin....

Muuten hyväkuntoinen laatikko, paljon kilsoja jäljellä sanoi mestari, mutta venttiili/solenoidi ongelma on johtanut öjynpaineen laskuun ja siten luistoon. Kunnossa ja huollettu loppuviikosta(vaihdetaan noita liuskoja pari pakkaa ja erilaisia tiivisteitä ja jotain muita juttuja) hintaa tulee 1600-2000 riippuen joudutaanko tuo "foliopiuhahässäkkä" vaihtamaan.

että tällaista tänään.
    Olen ajellut töihin -89 mallisella Burstner matkailuautolla , mikä ei ole ollenkaan kivaa..:-)

Liekköhän sama laatikko minulla... Onko siinäkin suositus VW:n öljyt? Ohjekirja lupaa laittaa normaali ATF öljyä. On tässä öljyjen vaihto edessä ja vähän ennakkoon kyselen että mitä sinne sitten kannattaa laittaa.

Comment

Vai tähän se sitten johti... Mielenkiintoista nähdä mitä nuo "murheen kryynit" pitävät sisällään. Toisaalta tuon sillisalaatin nähdessään ymmärtää, kuinka paljon monimutkaisempia ja sitä kautta vikaherkempiä automaattilaatikot ovat manuaaleihin verrattuna. No kohta sulla on ainaki tuliterä laatikko, ja nuohan on todella mukavia toimiessaan (vaihtavat sulavasti yms.).

Comment

Juu ei tämä sen enempää ahdista. Pääasia että tulee kuntoon. VW:llä ovat kertakaikkiaan tehneet hienosti toimivan automaatin, jonka käyttöikä on vaan lyhyehkö. Tuo mestari on VAHVASTI sitä miletä että VW:n öljy on osasyyllinen noissa ilmeneviin ongelmiin... Ota siihen sitten jotain kantaa näin valokuvaajan koulutuksella....:-)

Comment

Vaikka VAG iso konserni onkin niin liekkö sielläkään tarpeeksi tietotaitoa hyvien automaattien tekemiseen... Jos vertaa esim. ZF:ään... Tosin ei ZF:n laatikotkaan nyt kovin hyviä ole mutta käsittääkseni kuitenkin kertaluokkaa parempia kuin VAG:n omat. Ainakin ZF:llä on kokemusta aika paljon enemmän eri laitteiden automaattilaatikoista.
          Sitä mistä laatikosta nuo VAG:n laatikot on kopioitu tarina ei kerro :)

Comment

mulla meni 3/4 vaihteen akseli poikki ja kaikkiin pakkoihin uudet kitkapalat ja välilevyt tiivisteet yms. hinta n. 600e......

Comment

Jaska, missä laitatit....? Ei pahan kallis. Onko Ässässä ZF-loota? Eikös nelivetoisissa tapaa olla..?

Comment

Joo ässässä on ZF:n laatikko.

ZF:n ohella hyviä ja kestäviä laatikoita löytyy TH:lta (ei saatavilla wag konsernin tuotteisiin).

Paljos Juha kilometrejä takana? Ja onko kenties ensinmäinen ns. kytkinremppa menossa laatikolla?

Comment

Eksää Juuso vois paljastaa kuka tää mestari on? Mun mielestä ei ole tässä maassa liikaa hyviä laatikon korjaajia, niin niiden hyväksi todettujen nimiä vois aina silloin tällöin tuoda julki...
                  Sit ei tartte paljastaa jos tämä mestari ei olekaan hyvä ;))

Comment

Juu, tämä korjaaja on tällä foorumillakin usein mainittu (mistä siis myös itse bongasin) "Automaatti Mike" 0400 513 420, pitää yhdenmiehen korjaamoaan Juvanmalmilla Espoossa (Läntinen teollisuuskatu 6). Vuosikymmenet ilmeisesti tehnyt pelkästään automaattien korjausta. Tuntuu olevan jyvällä jutuista melko syvällisesti.

Comment

Paljos Juha kilometrejä takana? Ja onko kenties ensinmäinen ns. kytkinremppa menossa laatikolla?
                      Täysin varma ei voi olla, mutta ilmeisesti mittarissa olevat +125 00 on oikeita (tai ainakin ruuvaus on tehty sitten jo useampi vuosi sitten).
                      Tuo homma alkoi aivan yhtäkkiä reilu vuosi takaperin. Nuo Kytkimet ei ole kuluneet vanhuuttaa, vaan nimenomaan ylimääräisen luistattamisen takia jonka on aiheuttanut liian alhainen öljynpaine. (Line pressure). Joku tiiviste/laakeri siellä oli kanssa vajaatoiminen. Ongelma on ollut nimeomaan 1-2 alueella, 3-4 on toiminut lähes täydellisesti.

Comment

Jaska, missä laitatit....? Ei pahan kallis. Onko Ässässä ZF-loota? Eikös nelivetoisissa tapaa olla..?

kaverin kans laitettiin tai itse katsoin vierestä kun kaveri purkas/kasas laatikon
                        ja on kyllä aika pätevä noiden autotomaattien kans

Comment

hattua nostankaverille. Melkoista kellosepäntyötä noiden kanssa pulaaminen näyttäis olevan. Ilmeisesti siis teitte talkoilla, mikä selittää edullisen hinnan.

Comment

osat tuli maksamaan tuon verran

Comment

Kullanarvoisia kavereita , tuollaiset! :-).

Comment

Mä oon aina ihmetelly että miksei ole kukaan tehnyt sellaista automaatti-laatikkoa, jossa noiden planeettapyörien (vaihteiden) kytkentä toteutuisi ihan kuivilla 1-levy kytkimillä, siis aivan samantyyppisellä kuin manuaali vaihteisen auton kytkin on. Tämäkun rakennettaisiin käänteiseksi siten, että pneumaattisesti/hydraulisesti/sähköisesti kytkin levyä aina ainoastaan vain avattaisiin, minimoitaisiin myös tomaatti-askien joskus kiusallinen ja salakavala piirre: luistaminen.

Homma olisi helppo viilata "silkkihansikas- tätin" ajettavaksi vaikka lukkoturbiinilla, jonka lukko olisi synkassa laatikon vaihteenvaihdon kanssa jne. jne.

Comment

dodiin....
                                  eihän se edelleenkään toimi..:-(
                                  nyt ootetaan jostain uutta kompuutteriboxia. Uuvuttavaa
                                  Perheen kulku on nyt ratkaistu profiilin mukaisella tavalla. :-)Tästä audista saanee (?) ajan kanssa ihan kohtuullisen kakkosauton.
                                  Kiitos myötäelämisestä, kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan. Vag Com muuten näytti vajaata virtamäärää solenoideille N91 ja N93 jotka määrittelee tuon luiston (öljynpaineen) määrää. Tästä epäily kompuutterin vikaantumisesta.

Comment

Mitähän tälle tekis? Auton ollu puoli vuotta käytännössä pois pelistä. Puhaltelin pelin poikke, ei vaan pystynyt perustelemaan itselleen enää yhtään 500 euron osaa (laatikon boksi) testimielessä tuon korjaamiseen. Hermot meni, auto jäi silleen. Talon saaminen asuinkuntoon oli tärkeämpää.
                                    Nyt täytyisi päättää mitä tehdä? Paaliin vai kuntoon. Koko keksntöön menisi vielä 1000- 2000 egee ennenkuin olis kunnossa. Laatikon boksi, ilmastoinnin kompura, ilmastoinnin läppämoottorit (taas), iskarit on loppu. Umpio halki (motonetissä 244 ?)...
                                    Mitä olette mieltä? Toisaalta olen jo ostamisen jälkeen laittanut tuohon korjauksiin ja hihnan vaihtoihin yms varovati arvioiden 4000 euroa. Mutta muuten olen aika valmis koko keksinnön suhteen

Comment

Jos tuntuu että auto vituttaa niin myydähän se pitää. Mulla meni vuodessa 2000? Audin ylläpitoon ja se riitti. Tietyn määrän vikoja autossa siedän, mutten niin paljon että sen alkuperäinen tarkoitus hämärtyy. Kyllä minä ainakin ostan auton ajettavaksi, en korjattavaksi, eikä asiaa muuta se oli auto sitten Audi tai porsse tai mikä tahansa. Perillepääsy täytyy olla vähintään 99% varmaa.

Arvioi mielessäsi auton myyntiarvo tuossa kunnossa ja kunnostettuna, miinus se raha mitä tuon korjaaminen vaatii... Auto on aika huono syy menettää yöuniaan, joten jos se alkaa kovin paljon syömään hermoja niin ei muuta ku kiertoon...

Comment

Jos tuntuu että auto vituttaa niin myydähän se pitää. Mulla meni vuodessa 2000? Audin ylläpitoon ja se riitti. Tietyn määrän vikoja autossa siedän, mutten niin paljon että sen alkuperäinen tarkoitus hämärtyy. Kyllä minä ainakin ostan auton ajettavaksi, en korjattavaksi
                                        Totta kirjoitaa Petri R.

Myynnissä olevat 10 vuotta vanhat menopelit näyttää olevan vikojen puolesta pahimpia tapauksia. Saa kiertää ja kunnostaa läpi koko auton. Oikuttelevaa sähkötekniikkaa on laitettu ihan liian kanssa näihin Vaginkin vehkeisiinkin. En väitä etteikö muissa merkeissä olisi ongelmia (esim sitikka huh.) En ymmärrä miksi 1,8 litraiseen koneeseen pitää väkisellä tunkea 20 venttiiliä. Kansiremontti kun tulee vastaan väkisin siinä 10 vuoden iässä ja kannen kunnostuksen hinta nousee liikkuvien osien suhteessa. Uutena hyviä pelejä, kustannuksiltaan kalliita vanhempana. No jokaisella on valinnan vapaus mihin rahat laittaa.

Entäs nämä isompikoneiset. Jakopään hihnan vaihto paikallisella Luakkosella 1500 eur jne. puhumattakaan muista käyttökustannuksista. Märy siinä on tullut monella tuontiauton ostajalla. Sitten kun ei vielä tahdo vaihtoautoksi oikeaan hintaan kelvata. No, eipäs vedetä nyt hernettä nenään!!!

Kyllä 4 mukinen ja 8 venanen manuaalilaatikolla on poikaa. Vikamahdollisuudet vähenee liikuvien osien suhteessa.

Comment

Laita vaan kuntoon.

Mitä jos yksinkertastaisit tekniikan ja vaihtaisit manualiaskin automaatin tilalle? Tuohan ei ilmeisesti ole q, joten vaihto ei liene iso urakka.

Comment

Jos tuntuu että auto vituttaa niin myydähän se pitää. Mulla meni vuodessa 2000? Audin ylläpitoon ja se riitti.
                                            Lähes ilmaista. :D 2006: Yhteensä: 3825.28e huollot, korjaukset, vakuutukset ja verot yms. Juuri viikonloppuna tuli viimeinkin Tiptronicin öljyt vaihdettua, 280Mm ilmeisesti alkuperäisillä litkuilla taittaneen laatikon öljyt olivat todella mustat ja melko paksut uuteen verrattuna. Mutta nyt vaihtaa taas pehmeästi ja kauniisti - Saas nähdä käykö tässäkin niin että öljyjen vaihdon jälkeen laatikko porsii pian.

Comment

^Vakuutuksineen ja veroineen tuo minun summa on noin 3000?, se reilu 2000? meni korjauksiin ja huoltoihin. Polttoainettakin paloi loppuaikana niinku kuorma-autossa, ei tainnu kaikki olla enää ihan kohdallaan :D

Kyllä se alkaa jo olemaan minulle henkilökohtaisesti tarpeeksi jos vuodessa menee auton ylläpitoon 50% sen käyvästä arvosta ja auto on liikennöintikuntoinen vain 10-11 kuukautta vuodesta. Poikkeuksena tietysti halvat räppänät joiden arvo tuplaantuu uusilla talvirenkailla. Harrastukset sitten erikseen.

Mutta varsinaiseen aiheeseen; tuo manualisoiminen vois olla ihan hyvä idea jos se ei ole järjettömän suuritöinen ja sopivat tilat + työkalut löytyy. Laatikkohan nuissa suurin murhe on, tuon vanhan kuutoskoneen kans vielä jotenkuten pärjää. Kori, sisusta ja semmosethan nuissa on pitkäikäisiä. Ostaa jostain kolaroidun vastaavan ja ottaa siitä tarvittavat vermeet, mallikin on valmiina joten ei tarvi säveltää. Loput osat kun myy niin saa paikattua remontin kuluja.

Comment

Juu, itseasiassa varmaan korjaisinkin osan itse, mutta kun nykyisessä mökissä ei ole minkäänlaista tallia. Täytyy pähkätä. Auto on toimiessan mukava ja hiljainen. Autontarvekin on "kauemmas" muuton vuoksi lisääntynyt ja perhe tarvitsisi 2 aika luotettavaa kulkupeliä. (Tuo vuoden vanha Alfakin on näyttänyt jo osan temperamentistaan...:-)
                                                Kiitos myötäelämisestä toverit!

Comment

Jos tuntuu että auto vituttaa niin myydähän se pitää. Mulla meni vuodessa 2000? Audin ylläpitoon ja se riitti. Tietyn määrän vikoja autossa siedän, mutten niin paljon että sen alkuperäinen tarkoitus hämärtyy. Kyllä minä ainakin ostan auton ajettavaksi, en korjattavaksi, eikä asiaa muuta se oli auto sitten Audi tai porsse tai mikä tahansa. Perillepääsy täytyy olla vähintään 99% varmaa.

Arvioi mielessäsi auton myyntiarvo tuossa kunnossa ja kunnostettuna, miinus se raha mitä tuon korjaaminen vaatii... Auto on aika huono syy menettää yöuniaan, joten jos se alkaa kovin paljon syömään hermoja niin ei muuta ku kiertoon...
                                                  Vaihtui Audi tänään Fiiattiin. Nyt on autot taas Italiasta niinkuin olla pitää!
                                                  Deltalla ottivat tuon mielellään vaivoikseen vaihdossa -05 Stilo Multiwagoniin. Takuuta 2 vuotta, korjaukset hoituu (jos tarvii) ulkoistetusti.
                                                  Kaamea kaappihan tuo tavallaan on, mutta itseasiassa yllätyin kuitenkin positiivisesti. Vaimon ajoihin ja perheen yleismuuliksi tuo tuli. Naatiskelu hoituu sitten Alfalla.
                                                  Kiitos tälle palstalle myötäelämisestä ja avusta tuon Audin suhteen. Erityisesti SR nimimerkki oli kovasti avuksi. Onnea valitsemallanne tiellä! :-)

Comment

Onnea valitsemallanne tiellä! :-)
                                                    Samoin :-)

Comment

Ei liene yllätys, että mielellään otetaan Audin vaihdossa Fiatiin. Mutta koittakaapa toisin päin. Tai kaikkihan otetaan jos ilmaiseksi annetaan.

Comment

Working...
                                                      X