Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 2.0TFSi vihellys kiihdyttäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 2.0TFSi vihellys kiihdyttäessä

    https://www.youtube.com/watch?v=OAPoPSVGr98

    Auton moottorista kuuluu vihellys kaasu pohjassa kiihdyttäessä 3000-4000 kierroksilla. Kuulostaa siltä että ahtopaineet tulisi väärästä paikkaa pihalle. Pienemmillä vaihteilla tehossa ei tunnu laskua, mutta isommilla vaihteilla kiihdyttäessä tuntuu pientä nykimistä kun tuo ääni kuuluu. Paikoillaan tuota ääntä ei voi saada aikaan.

    Auto on käytetty Harisella lastutettavana, ahtopaineet 1.5bar ja dv vaihdettu uuteen revikkaan. Muuten vakio. Katsastuksessa hiljattain ei löytynyt vikakoodeja.

    Katson tänään letkuja läpi, joku osasi mainita pcv-puolen vuodoista/vioista. Mistä muusta tuo voisi vielä johtua?

  • #2
    Katsastuksen vikakoodit ei hirveesti välttämättä kerro. Lue VCDS:llä.

    Comment


    • #3
      Onhan näitä kiva arvailla, kun kerrankin ei ole kyse omasta pelistä :) Ahtovuoto (=painetesti) ja toki tsekkaa, että dv:n asennukset kohdillaan...

      Omassa kulkineessa oli ahtoputkessa reikä, jos vislaili juurikin noin.
      PCV-venttiili ei taida vihellellä, ellei nyt oikein innostu?

      Comment


      • #4
        VCDS antoi pihalle satunnaisilmoituksen polttonestesäiliön tuuletusjärjestelmästä sekä lasinrikkotunnistimista takaa. Ei siis mitään tuohon viittaavaa. DV ja siihen menevät letkut oli ok.

        Comment


        • #5
          VCDS antoi pihalle satunnaisilmoituksen polttonestesäiliön tuuletusjärjestelmästä. Ei siis mitään tuohon viittaavaa
          Polttonesteen tuuletusjärjestelmä liittyy hyvinkin tiiviisti imusarjan paineeseen.

          Oisit vaa laittanu VCDS listauksen tähän.

          Se on jännä miten melkeen joka tapauksessa, kun kysyjä laittaa loppuhuomautukseksi että "ei varmaan liity tähän" niin liittyy kuitenkin :)

          Comment


          • #6
            1089 2 P0441 Polttonestesäiliön tuuletusjärjestelmä Läpäisy viallinen (Alempi raja-arvo alitettu satunnainen)

            http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0441/001089

            Nimenomaan säiliöön viittaa tuo ilmoitus niin en ajatellut liittyvän. Täytyy tutkia.
            Viimeksi muokannut jlai; 17.6.2016, 23:17.

            Comment


            • #7
              vakio S3 ja 1.5bar kuulostaa hieman rajulta kombolta (vaikkakin tuolla varmaan viitataan piikkiahtoon). Onko autosta ja äänestä kokemusta vakiosoftalla?

              VCDSllä kannattaa ottaa logi johon pyydetty ja toteutunut ahtopaine niin näkee miten nopeasti ja miten ylös paine nousee ja onko kyse ahtovuodosta vai jostain muusta (kuten vaikkapa yliahdosta ja ecun reagoinnista siihen).

              esim seuraavat mittauslohkot talteen Turbo päällä (ja vaikka 1500-6000rpm polkaisu kolmosella):
              3 kaikki
              20 kaikki
              117 2 vikaa
              118 2 vikaa

              jos tuollaisessa alempaa lähtevässä vedossa ääntä ei kuulu niin ota myös 2500-3500RPM kohdalta alkava veto

              itse katsoisin myös lambdan (lohko 31) ja reilipaineen (230) lukemat

              Comment


              • #8
                Onko autosta ja äänestä kokemusta vakiosoftalla?
                Vakiosoftalla ei tuota tehnyt eikä heti alkuun virin jälkeen.

                Olisiko kellään tässä lähistöllä vcds-piuhoja ja ammattitaitoa tuota tehdä korvausta vastaan?

                Comment


                • #9
                  A3 samaisella moottorilla itsellä ja tekee aivan samaa! Vikakoodia antaa myös tuosta tuuletusjärjestelmästä.. Joko vika löytynyt? Mulla auto vakio ja bypass juuri vaihdettu uuteen.

                  Comment


                  • #10
                    Viallinen huohotinventtiili on ainakin joillekin aiheuttavanut vastaavaa. Lähtee mulla vaihtoon ekana.
                    Viimeksi muokannut okkim; 20.6.2016, 11:28. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                    Comment


                    • #11
                      PCV-venttiili vaihdettu. Oli tainnut painetta päästä venttiilikoppaan koska kannen reunoille oli työntynyt pieni määrä öljyä tiivisteen välistä. Lienee järkevintä vaihtaa kopan tiivisteet. Samaa ääntä pitää edelleen, mutta autosta tuli paljon pirteämpi ja käy paremmin tyhjäkäynnillä. Nykiminen kiihdyttäessä loppui siihen.

                      Comment

                      Working...
                      X