Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko kellään lainata 1.8 TFSI ajoitustyökaluja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko kellään lainata 1.8 TFSI ajoitustyökaluja?

    Tarkoitus olisi niputtaa tuollainen 2007/2008 mallisen 1.8 TFSI (BZB moottorikoodi) jakopää.

    Ei kellään Riihimäen lähistöllä olisi viikonlopun ajaksi lainata työkaluja?

    https://taiwanautotools.wordpress.co...ming-tool-set/

    Tuossa taitaa olla tarvittava sarja esimerkkinä.

    Eikä tarvitse ihan näistä nurkista, voin kauempaakin noutaa sarjan jos jollakulla vaan on ja toki maksan työkalujen käytöstä.
    Viimeksi muokannut Kalle; 15.4.2016, 10:30.

    #2
    Et oikeastaan tarvitse hommaan muita, kuin tuon vasemmalla keskellä olevan avaustyökalun imunokka-akselin päähän. Ja jonkin piikin/rautalangan pätkän vanhan kiristimen lukitsemiseen. 1.8:ssa ei ole Valveliftiä, eli noita tappeja et tarvitse ja nuo nokka-akselin lukitsimet on melkeimpä vaan tiellä :D

    Comment


    • #3
      No helv.. ois tullut tuokin työ tehtyä aikaa sitten :D Tuon nokkatyökalun pystyn kyllä soveltamaan. Uudessä kiristäjässä on lukitsin valmiina.

      Comment


      • #4
        Imunokan päässä oleva tulppa aukesi/meni kiinni 20mm hylsystä sovelletulla työkalulla.

        Itse jakopää olikin lopunperin aika yksinkertainen kun sitä hetken tutki, toki itsellä kun on kokemusta lähemmästä sadasta erilaisesta jakopääremontista niin näkemys vähän erilainen kuin ensimmäistä kertaa tehdessä.

        Nokkapyörissä ja kampuran päässä oli selkeät merkit jotka piti kohdistaa ketjussa oleviin tummiin lenkkeihin (vaihtoon kun meni ketju, kiristin, nokkien päätypukki sekä alempi koppa ja ylemmän kopan tiivisteet). Vähän piti puljata nokka-akseleita käännellä kiintoavaimella että sai lenkit osumaan kohdalleen. Laahaimien kunnon tarkistin ja olivat ihme kyllä virheettömät vaikka ketju olikin venynyt reippaasti, taipui sivusuunnassa ihan banaaniksi kun kokeili, uusi ketju oli melkein suora. Kiristin oli tullut käytännössä kokonaan ulos.

        Uusi kiristin ja nokkapukki olivat uudempaa revisiota, kiristin oli ihan silminnähden erimallinen.

        Samalla käytin irti tasapainoakselinkin ketjun ja tarkastin sekä ketjun että laahaimet, hyvät nekin. Uudelleen kohdistus tällekin merkkeihinsä ja takaisin kasaan.

        Nyt on hiljainen eikä enää korahtele käynnistäessä jakopäästä, huomasin vaan tuota tehdessä että jakopäässä oli ainakin imunokan ketjupyörässä vuosileima vuodelta 2010 ja autohan on 2007/2008 mallinen. Itselle tuo tuli 2011 80tkm ajettuna että oli siellä käyty sitä ennenkin jo kurkkimassa :)

        Ihmettelen sitäkin että minkä takia tuossa pitäisi heittokellolla katsoa ykk 1 pytystä kun kampuran ketjupyörässä on vastinpinnoissa kampiakseliin sellainen pykällys jonka ansiosta ketjupyörää ei saa paikalleen kuin yhdellä tapaa. Kohdistin kampiakselin ulommassa kotelossa olevan merkin avulla damperin suhteen ja tarkistin ruuvimeisselillä tulpanreiästä männän olevan ylhäällä ja "niillä tienoilla" suoritin tuon ketjun asennuksen.

        Itsellä tosin työn suoritusta helpotti se että moottori oli irrallaan lavan päällä tuolla hetkellä kun tuota tein. Pääsi hahmottamaan kokonaisuuden vähän paremmin kuin konehuoneessa. Homma meni kaikinpuolin hienosti eikä jäänyt mieltä kaivamaan mikään epävarmuustekijä.

        Comment


        • #5
          Paljonko koneella oli ajettu nyt kun vaihdoit ketjun?

          Comment


          • #6
            184tkm oli mittarissa kun jakopää päästi todella pahan äänen käynnistäessä ja jätin ajot siihen. Tässä vierähti hyvä tovi että jaksoi ottaa homman työn alle. Tuli mylly nostettua keulalta muutamaa muutakin tarkistusta varten ja tehtyä hommat sitten irtomoottoriin.

            Comment

            Working...
            X