Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 Allroad Vetonivelistä, ja nytkähtävästä vaihdosta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 Allroad Vetonivelistä, ja nytkähtävästä vaihdosta.

    Mistä mahtaisi löytyä edukkaasti 2001 Allroadiin ulommat vetonivelet eteen?
    Rapsuttelee sen verran ikävästi jo, että tuskin uudet rasvat auttaa.

    Passaako esim. normi A6:sta?

    Motonetissä hirveesti tuntu olevan, mutta kaikki oli automaatti laatikolla oleviin?

    Eli autona 2001 A6 Allroad, 2.5V6 TDI AKE + 6 gang manuaali.

    Sitten toinen keissi.

    Vaihdot meinaa olla vähän nytkähtäviä, tai pahin on 1 -> 2. Kaupungissa ajo on aika tuskaista.
    Onko loodan tukikumit entiset vai koko voimalinjasta? Moottori ainakin heiluu reippaasti kun pelti auki liikutteli edestakaisin.

  • #2
    Eikös ulommat nivelet ole samoja kaikissa Allroadeissa? Mä vaihdoin Fixuksesta löytyneisiin SKF-merkkisiin.

    Tarkista lootan öljytilanne. Monilla asettuu nykiminen öljyjen huuhteluvaihdolla.

    Comment


    • #3
      4B Allroadin voimalinja on aina sellainen väljän traktorin oloinen, etenkin huomaa manuaaleissa. Itse uusin melkein kaiken mitä löytyi eikä siitä oikein täydellistä silti tullut. Kaikki tukikumit (lisäsin myös drivetrain stabilizerin), kaksoismassavauhtipyörä, torsen sekä pari vetoniveltä vaihtamalla ja perävälyksiä shimmaamalla väljyys väheni joka kerta hieman.
      Ei manuaalilaatikon öljynvaihto noihin välyksiin vaikuta (toki nekin vaihdoin), mutta epäilys kyllä on että se väljyys löytyy jostain sieltä vaihteiston suunnalta, jos ei sitten kardaanista.
      Mutta oli se aluksi ihan toivoton klappi, tukikumit ja nuo vetonivelet kannattaa vaihtaa ensin. Jos tuntuu paukahdus hyvin kevyestikin kaasua moottorijarrulta lisäämällä niin todnäk. kaksoismassan väljyys. Jos vaatii enemmän polkaisua niin sitten todennäköisemmin tuennoissa.

      Comment


      • #4
        SKF:än nivelet löi fixukselta kouraan. Hintakin yllätti positiivisesti, 139€ 2kpl. Passattiin oli 110€ yksi nivel :D

        Comment


        • #5
          Tuo moottorin heiluminen voi johtua kulahtaneesta "snub mount":sta eli etupään kiinteästä kumityynystä joka on keulan poikittain menevän ahtoputken sisällä.

          Comment

          Working...
          X