Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 -97 ABZ käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2 -97 ABZ käyntiongelma

    Moro Kaikille.

    Elikkä vika olis seuraavanlainen.

    Auto on tehoton ja tuntuu käyvän vajailla pytyillä, mutta ei käy kuiteskaan. Nykähtelee kiihdyttäessä. Putken päästä kuunnellessa kävis niinkuin vajailla sylintereillä. Vetää kyllä kun antaa reilusti kaasua.
    kulutus aikas runsasta ja tietokoneenkin mukaan yli 25 l/100km.

    Aluksi oli muutamankerran vain tuo G28 anturin vikakoodi. Ei tule enää, eikä muutakaan koodia. Testattu jokainen pytty irroittamalla yksitellen johto puolasta ja selvästi aina se sylinteri ei toiminut.

    Olen mitannut kaikki suuttimet kaikissa ohmeja noin 16.9-17. Lämpöanturi ainakin ohmit OK. Boksit ja liittimet on kaikki todella siistejä ei ole uinut vedessä. Polttoainepainetta en saanut mitattu, kun ei oma mittari käynyt putkiin.

    Huomenna vaihdan lisäksi polttoainesuodattimen ja katon tuleeko mistään sylinteristä tuota misfireä. Päivitellen muutenkin lisää mitä on tutkittu ja mikä on vaikutus. On muitakin pieniä vikoja, mutta jos tämän vasta tulleen vian sais nyt ekana pois.

    Jos teillä jollain olis antaa lisää neuvoja mitä pitäis tutkia, niin olisin hyvinki kiitollinen avusta.

    On vaihdettu kaikki tulpat ja 5,6,7,8 puolat. Oikean puolen lambda. kun hiukan ohmit oli korkeammalla kuin vasemmassa.
    Viimeksi muokannut okkim; 4.1.2016, 07:43. Perustelu: Korjattu rivityksiä hieman luettavammaksi.

    #2
    Jaa-a. Jos vikakoodeja ei tule mutta käynti on huono, niin ensimmäisenä mieleen nousee epäilys mekaanisesta viasta tai pienestä ilmavuodosta imusarjassa.
    Itse kokeilisin ensimmäisenä ruiskia Start-pilottia alipaine- ja lisäilmaventtiilien letkuille.
    Seuraavaksi tarkistaisin, että tulpat on kunnossa, öljyt ja muut nesteet eivät häviä eivätkä sekoitu ja puristuspaineet on kunnossa.

    Comment


      #3
      Siirrä se viallisen pytyn puola toiseen pyttyyn ja kato siirtyykö vika, vai joko se on testatttu?
      Muita mitä tulee mieleen on maf ja lambdat että antaako uskottavia arvoja.

      Comment


      • #4
        Tulpat on kunnossa, kun ne juuri sen takia vaihdoin ensimmäisenä. Nesteet ei katoa mihinkään. Puristustesti tehdään tänään. Viallista puolaa ei voi siirtää toistaiseksi mihinkään kun kaikki toimii.

        Testattu niinkuin alussa kirjotin. Oikea lambda vaihdettu eroavan Ohmin takia ei vaikutusta. Imuvuotoa ei vielä tarkistettu, mutta epäilen kun tyhjäkäynti muuten pysyy paikoillaan n 800 rpm.
        Viimeksi muokannut okkim; 4.1.2016, 07:44. Perustelu: Korjattu rivityksiä.

        Comment


        • #5
          Sytkävahvistimet katottu? Jos vetelevät viimisiään. Tosin luulis antavan vikakoodia silloin.

          Ja olikos näissä abz koneissa se akun maadotus joka aiheutti mitä mystisempiä vikoja?

          Comment


          • #6
            Onko asennettu lambda bosci delphi vai joku tarvike yleismalli? Oma ei toiminut yleisellä ollenkaan, delphin tuotteella toimi. Polttaako CAT valoa? Moottorin kampialselinasentotunnistin ja sen johtosarjan kunto?

            Comment


            • #7
              Akun maadoitus tarkistettu oikealta rengas kotelosta OK. Nyt tarkistettu pensan paineet ja on 3.6 BAR. Sylinteripaineet kaikki 15.2 -16 kiloa kaikissa. Imuvuotoja ei paikallistettu yhtään. Vaihdettu lamba on omasta 1.8T passatista orkkis. VCDS:llä ei yhdestäkään sylinteristä löytynyt yhtään MISFIREÄ. Cat valo ei pala. Nuista sytkävahvareista en osaa sanoa, kun ei ainakaan tule yhtään vikakoodia.

              Ja edelleen röpisee ja on tehoton.
              Viimeksi muokannut okkim; 4.1.2016, 07:45. Perustelu: Korjattu rivityksiä.

              Comment


                #8
                Röpinään en keksi enää muuta vaihtoehtoa, kuin korkeintaan karstoittuneet suuttimet, jolloin ruiskujen sumu olisi heikko pienillä aukioloajoilla.
                Tehottomuuteen voisi vaikuttaa jumiutunut imusarjan läppäakseli, mutta yksinään se ei selitä molempia oireita.

                Vaikea tapaus, ja vielä vaikeampi kun ei pääse itse viereen kuuntelemaan ja haistelemaan.

                Comment


                • #9
                  No nuo suutimien karstoituminen voi olla mahdollista, mutta epäilen kuitenkin. Ja imusarjan läppä toimii hienosti, ei ole jumissa.

                  Pystyykö nuita sytkä vahvareita mitan mitenkään ?

                  Meinasin tehä tuohon tuon puolamodin. Mutta en ole oikein vahvareitten johdoista vielä selvillä, että mitkä pitää yhdistää.
                  Viimeksi muokannut okkim; 4.1.2016, 07:45. Perustelu: Korjattu rivityksiä.

                  Comment


                  • #10
                    Kuinka kauvan piditte bensanpainemittaria kiinni, kaiketi kaseissa pumput jyskyttää täysillä startissa jonkun 30sekunttia käynnistymisen jälkeen. Ainakin d3 :ssa, (saattaa olla mutua) sitten yks pumppu putoaa pois riippuen kummalla puolen tankkia ainetta kulloinkin on. (En tiedä onko d2 :ssa kaksi pumppua?)
                    Entäs onko kaasulla kokeiltu paine, tai jarrua vasten?

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä se oli jonku aikaa, kun samalla kattelin tuleeko misfirejä ollenkaan. Eli useampia minuutteja ja samalla sitä siinä seurasin.

                      Tuossa mietiskeli, että missä vaiheessa nuo tehot oikein katos. ja kävi semmoinen tapaus kun viime viikolla meni vasemmasta etujarrusta tuo palojen tunnistin johto poikki (vastas vanteeseen). Niin silloin näyttö ilmoitti paloista ja samalla tuli näytöön tuo 1 kmh ja se piipitti. Ja mielestäni samoihin aikoihin huomasin vedon puutetta ja nykimistä kiihdyttäessä.

                      Epäilen yhtäläisyyttä, mutta kävi vain nuin samoihin aikoihin.
                      Viimeksi muokannut okkim; 4.1.2016, 07:46. Perustelu: Korjattu rivityksiä.

                      Comment


                      • #12
                        Näyttääkö VCDS järkeviä lukemia moottorin lämmöille, esim kylmänä? - Jos ei, lämpöanturi vaihtoon.

                        Comment


                        • #13
                          Lämpöanturi on kyllä lämpömittarin kanssa samaa mieltä. Mutta sekin menee kyllä vaihtoon.
                          Viimeksi muokannut okkim; 4.1.2016, 07:46.

                          Comment


                            #14
                            Onkos tuo akun maadoitus eri asia, kuin virranjakobloki oikeassa etupyöräkotelossa?

                            Comment


                            • #15
                              Omakohtaisia havaintoja kasin kanssa tappelusta, jos vaikka auttaisi ongelmassa:
                              -Moottorissa on kaksi lämpötila-anturia, kuljettajan puoleisesta kannesta saa mittaristo tietonsa ja apumiehen kannesta ecu.
                              -Virranjaon jakoblokki siellä etupyöräkotelossa sisältää myös moottorin maadoituspiuhan. Kannattaa putsata, ensimmäisenä taitaa tosin lopettaa starttaamisen kun tuolla kasvaa hapero liitoksissa.
                              -ABZ jaksaa vetää ihan kiltisti vielä 2bar polttoaineen paineella, tuo yli 3 on jo täysin riittävä. Polttoainepumppuja on vain yksi.
                              -Viallinen sytkävahvari tiputtaa pyttyjä pois pelistä ihan samalla tavalla kuin viallinen puola. Se puolan signaali tulee nimittäin sieltä vahvarilta.
                              -Onko se 1.8T lambda varmasti samalla numerolla ja 100% käypäinen?
                              -Tuo 1km ja piip piip toiminnon saat päälle painamalla pitkään CHECK painiketta, jonkinlainen nopeusvaroitin aktivoituu

                              Comment


                              • #16
                                Tähän listaan lisään vielä omat kommervenkit mitä joutunut tekemään, onko katit ehjät? entä huohotinputket? akussa virtaa tarpeeksi?
                                Viimeksi muokannut demons; 4.1.2016, 09:52. Perustelu: kirotusvirheet pois

                                Comment


                                  #17
                                  Lambdan arvoja minäkin tarkistaisin vielä. Ei tule kovin helposti vikakoodia viallisesta.
                                  eli ihan vcds:llä katsoa miten arvot heittelehtii.
                                  Omassa viallinen lambda ei antanut koodia vaikka se ei antanut järkevää data pihalle. käynnistyksen jölkeen lukema vain tippui hiljalleen alaspäin, kun sen pitöisi sahata edes takaisin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja demons Näytä viesti
                                    Tähän listaan lisään vielä omat kommervenkit mitä joutunut tekemään, onko katit ehjät? entä huohotinputket? akussa virtaa tarpeeksi?
                                    Rikkonaiset huohottimet nostaisivat tyhjäkäyntiä. Heikolla akulla/latauksella käy kyllä huonosti, mikäli jännite alkaa olla alle 12.

                                    Täriseekö moottori/auto tyhjäkäynnillä?

                                    Jako kohdallaan?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Akku jännite / lataus on Ok.
                                      Moottori ei silmin nähden tyhjäkäynnillä täristä.
                                      Jakoa ei ole vielä tarkistettu, oli tarkotus iltasella tutkia.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Minulla 1995 A8 abz:n virhekoodisto väheni kun putsasin ja suojasin uudestaan juurikin sen virranjakoblokin sieltä apparin renkaan tienoilta.

                                        Vaihtoon meni myös kampiakselin asentotunnistin joskus viime vuonna. Tässä oireena oli että kone sammui suoraan vauhdeista, eli aika ikävä :)

                                        Sytkävahvareista vaihdoin toisen pari vuotta sitten, oireili sekä virhekoodien kautta että käyntihäiriönä.

                                        Molemmat lambdat meni vaihtoon viime vuonna, oireena se, ettei mennyt päästöjen osalta läpi katsastuksessa. Lambdat muuten sai Saksasta rahteineen molemmat n. 150 egeen, kun taas Pörhöllä/Audicenterissä olisi maksaneet n. 450 egeä. Täsmälleen sama Boschin osa ja uusista kyse, ei käytetyistä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sehän se on kun ei tule vikakoodeja mitään.
                                          Kampuran anturi on tulossa.
                                          Ja nuo sytkävahvarit hiukan epäilyttää.

                                          Comment


                                          • #22
                                            MAF mainittu, mutta onko vielä testattu? Ilmansuodattimen kunto on sen verran helppo katsoa että olet sen jo varmaan tehnyt?

                                            Mullakin nuo lambdat on temppuilleet pitkään ilman vikakoodeja. Kun vikakoodi lopulta tuli ja sen nollasi pois, kone koki ihmeparanemisen. Eli vaihtolambdat odottelee vielä. Btw. Topautoosat.fi kautta sai AQFn Boschit 90€ / kpl.

                                            Oire on tosin enemmän tärinä tyhjäkäynnillä kun lambdan korjaus yhtäkkiä hyökkää maksimiin. Mutta vian ollessa päällä oli samalla toki tehottomuutta ajossa.
                                            Viimeksi muokannut Arvid; 4.1.2016, 15:38.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Suodatin on tarkistettu ja se ok.
                                              Tuo maffi on vielä hiukan myös arvoitus, illalla katotaan senkin arvoja missä huilii.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jako olisi aivan suositeltavaa tarkastaa. Riittävästi kun pielessä, niin antaa koodin, muttei tosiaan aina.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nyt on maffi vaihdettu ja ainakin alaväännöt parani ja putkesta tuleva kitkerä haju hävis. Vaihtaa pienempää vaihdetta herkemmin vähemmällä kaasulla.

                                                  Näkeekö tuota jakoa ollenkaan tuolla VCDS:LLÄ? Mutta ei Täysin minusta ole kunnossa. Vielä on putkesta kuunnellessa semmoinen röpisevä käynti.

                                                  Toki tuo massamittari on 1.8T AEB moottorista.
                                                  Viimeksi muokannut okkim; 31.1.2016, 19:46. Perustelu: Korjattu rivityksiä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nokan asentoanturi on vain toisessa kannessa, joten luultavasti ei näy.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No nyt odotellaan, että tulee uudet lambdat ( Bosch ) ja kampurananturi ( Bosch ).

                                                      Ja nyt on 8 TFSI puolaa ja puolanjohtojen muutosarjat.
                                                      Vieläkun sais varmat ohjeet nuille Sytkäreitten ohituksen kytkennälle.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Millaisia etuja tuosta puolamodista saa?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Saa ainakin nuo rikkoutuvat sytkävahvarit veke ja voi laittaa isommilla kärkiväleilla olevat tulpat.
                                                          Ja jos sattuu oiola meneen, niin ei aina tarvi vahvareita ostaa niinkuin nuissa on tapana.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Okei, mutta aika kalliilta tuntuu tuo konversio kun niitä Boschin sytkävahvareita saa saksasta ihan järkihintaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X