Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t käynnistysongelma

    Auto on hiukan piristelty a4 1.8tq ja ongelmana kylmäkäynnistys. Yön tai työpäivän seisomisen jälkeen audi lähtee 90% todennäköisyydellä käymään vajain sylinterein ja käynti tasaantuu hetken kuluttua tai kaasua antamalla.

    Oireet jopa pahenevat jos auto seisoo 8 tunnin työpäivän lämpimässä parkkihallissa. Välillä käynnistyksen yhteydessä auto pöläyttää sinistä savua.

    Vaihdettu juuri tulpat ja puolat mutta vika ei niissä sitten ollut. Käynnistyksen kangistelun jälkeen mitään ongelmia ei ilmene ennen seuraavaa käynnistystä. Audi myös hukkaa jäähdytysnesteitä, mahdollisesti kansipahvi?

    Oireet ovat olleet ilmoilla jo pari kuukauttaa ja nyt olisi aika alkaa tehdä asialle jotai. Kiitos jo etukäteen vastauksista ja neuvoista. Ps. Mikäli ehdotatte jotain vikamahdollisuutta ja sen tarkastamiseen on jokin melko simppeli keino niin kertokaa se ihmeessä samalla.

  • #2
    Vikakoodit? -ilman tietoa näistä menee arvailuksi mutta moottorin lämpöanturi voisi olla rikki, moottorin lämpömittarille on sitten aivan oma anturinsa (samassa anturimötikässä kuitenkin... )joten lämpömittarin lukemista ei voi päätellä sitä että saako moottori oikeaaa tietoa lämpötilasta.
    Eli vikakoodit lukuun ja mieluiten vielä niin että katsoo testerillä että antaa lämmöiksi jotain järkevää lukema.
    Vesivuoto sylinteriin voi kyllä aiheuttaa huonoa käynnistymistä ja hetken ajan käyntiä vajailla, mutta yleensä kai ennemmin valkoisen savupilven kanssa, vuotavan sylinterin tunnistaa monesti muita huomattavasti puhtaammasta tulpasta.

    Comment


    • #3
      Lähteekö kaasua painamalla käyntiin hyvin?

      Comment


      • #4
        Jees pitää lukea koodit ja sen jälkeen funtsia tarkemmin. Kaasu pohjassa käynnistäminen ei muuta tilannetta.

        Comment


        • #5
          Onko vian selvittely missä vaiheessa?

          Itsellä kanssa BFB koneinen vakiona ja samanlaista oiretta ilman nesteiden häviämistä on ollut jo useamman kuukauden.

          Comment


          • #6
            Vastataan nyt omaan kysymykseen kun vian sain selviteltyä.

            Moottorin lämpötila-anturi G62 oli viallinen vaikkei vikakoodia antanut,VAG-COMilla seurailen koneen lämpöjä joten sitä kautta selvisi.

            Comment


            • #7
              kiitos kommentista. pitää selvittää josko itellä olis sama ongelma :)

              Comment


              • #8
                Armeijan takia auto ollut melko vähäisellä käytöllä eikä sille ole oikein aika riittänyt. Pakko vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain. Elikkä vanha ongelma saa jatkoa...

                Vikakoodeja:
                P0118 (G62 lämpöanturi vaihdettu)
                P1355
                P1358
                P1361
                P1364

                Tosiaan tulpat ja puolat uudet. Käynnistyminen vaikenee entisestään lämpiminä päivinä ja auto jopa sammuu suomen kuumimpina kesäpäivinä parin ensimmäisen käynnistyksen jälkeen. Viileämpänä päivänä tuttu vajailla pytyillä käyntiin lähtö edelleen oireena. Lämpimänä auto käy, kukkuu ja käynnistyy normaalisti.

                Ehdotuksia mistä vikaa lähtisi etsimään kaivataan!
                Kiitos jo valmiiksi :)

                Comment


                  #9
                  Tuliko nuo vikakoodit puolien ja tulppien vaihdon jälkeen?

                  Comment


                  • #10
                    Muistaakseni koodit oli siellä jo ennen vaihtoa mutta varmaksi en voi sanoa.. Poistamisen jälkeen koodit ainakin palas takasin.

                    Comment


                      #11
                      Nuo koodit kun viittaa sytytysongelmaan jokaisessa sylinterissä. Eli jos puolat ja tulpat on vaihdettu, niin seuraavaksi puolien johtosarja syyniin.

                      Comment

                      Working...
                      X