Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8 ADR käynnistyy huonosti + nykii kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8 ADR käynnistyy huonosti + nykii kylmänä

    Kyseisenlainen ongelma, Audi käynnistyy aika huonosti. Auto lähtee kyllä aina käyntiin, mutta vähän ikävä kun starttia joutuu jurnuttamaan jonkin aikaa, noin 4 sekuntia ehkä. Käynnistyy ainoastaan silloin aika pirteästi jos juuri äsken sammutettu.

    Taustaa:
    -315 tuhatta ajettu
    -Aika hyvä akku, kylmäkäynnistysvirta mitattu 650A
    -Lambda, nokka-akselin asentotunnistin, lämpötila-anturi, EVAP-venttiili, bensapumppu, bensansuodatin ja ilmansuodatin vaihdettu todella äskettäin, vika tuskin näissä. Alipaineletkut tutkittu ja rispaantuneet vaihdettu.
    -Ei vikakoodeja

    Auto nykii myös aivan kylmänä 1300-1500 kierroksilla ykkösvaihteella. Nykiminen häviää kun lämpiää. Pelottaa, että auto ei lähde enää käyntiin kun kunnolla kylmät kelit saapuu. Mitä foorumilaiset veikkaa syyksi?

  • #2
    No putsaa vaikka MAF anturi ja vain siihen tarkoitetulla aineella.

    Comment


    • #3
      Maffin toiminta on mitattu vagcomilla ja yritetty käynnistämistä ilman maffia, ei vaikutusta. Täytyy vielä silti puhdistella se.

      Comment


        #4
        Onko vaihdettu moottorinlämpötila-anturi ostettu mistä? Tarvikkeet kun tuppaa toimimaan vaihtelevasti.

        Comment


        • #5
          Kiinasta tilasin. Väkisellä tuli mieleen itselläkin, että voisipa jo uutena olla rikki. Vikakoodia ei kyllä tule, kuten vanhalla anturilla.

          Comment


            #6
            Ei se aina vikakoodia anna vaikka ei toimis oikein. Suosittelen hakemaan marmorilta uuden.

            Comment


            • #7
              Aivan, eipä tuo taloutta kaada niin pitää käydä.

              Yksi tuli mieleen, että eräistä lähteistä olen kuullut että saksalaisissa ei toimi Denson tulpat kunnolla. Autossa on muutaman tonnin ajetut yksikärki Densot. Voisiko tehdä?

              Comment


                #8
                Kyllä vika hyvin todennäköisesti on tuossa anturissa. Vaihda se alkuperäiseen.

                Comment


                • #9
                  Tarkistappa polttoainepumpun letkut, ne mitkä on tankin sisällä. Lähteekö huonosti käyntiin yön tai pidemmän seisomisen jälkeen?
                  Noissahan on tyyppivikana se että vuotaa paineet pois ja joutuu siksi pidempään sahailemaan.

                  Nykimiseen vaikuttaa eniten alipainevuoto, eli ne huohotusjärjestelmän letkut. Tulpilla ei ole suurta vaikutusta, mutta toki kannattaa kokeilla uusilla (monikärki tai iridium, yksikärkisetkin kyllä pelaa varmasti). Myös tuo aiemmin mainittu lämpöanturi kannattaa vaihtaa alkuperäiseen, kiinan ihmeistä kun ei aina tiedä miten toimivat, jos siis toimivat.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä, esim yön jälkeen käynnistyminen on vielä huonompaa. Polttoainepumpun letkut pitää tarkistella vielä kertaalleen.

                    Comment


                    • #11
                      Tankin sisältä letkut tutkittu. Ei vikaa. Lämpötila-anturia en ole raaskinut ostaa vielä kun maksaa marmorilla melkein kuusi kymppiä. Ei nimittäin muita oireita ole, että se ei toimisi. Kylmäkäynnistyksessä kierrokset koholla, lämpimänä ei, VAG-COM näyttää jäähdytysnesteen lämpötilaksi järkeviä lukemia ja vikakoodiakaan ei tule. Voisiko siis olla silti lämpöanturissa vika?

                      Yksi minkä konetilaa tutkiessani löysin on sininen kaksinapainen liitin, joka ei mene mihinkään. Johtosarjassa se on aivan lämpötila-anturin vieressä. Alla kuva. Joltakin puolalaiselta foorumilta lueskelin että jollain oli ollut samanlainen tyhjä liitin, ja eräät sanoi että se olisi joku nokkaketjun kiristimeen menevä?

                      Comment


                      • #12
                        Tuo on sähköflektin anturin liitin, esim ilmastoinnilla varustetut mallit.

                        Comment


                        • #13
                          Ei korjaantunut vika lämpötila-anturin vaihdollakaan. Ideat alkaa olla loppu, missä voisi olla vika? Ei mitään vikakoodeja edelleenkään.

                          Comment


                          • #14
                            Löytyikö vika? Täällä nyt sama ongelma riesana,pumppu ja suodatin vaihdettu.Epäilen pumpun relettä.

                            Comment


                            • #15
                              onko niin yksinkertainen asia kuin tulpat vaihdettu, se olisi allekirjoittaneella ilmanpuhdistimen tarkastuksen jälkeen ollut ensimmäinen asia jonka olisin tehnyt kyseisessä tilanteessa heti vikakoodien luvun jälkeen.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä on vaihdettu ja kipinä tarkistettu. Ilmanputsari ok.

                                Comment

                                Working...
                                X