Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B8 Sport Differential System Fault

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B8 Sport Differential System Fault

    Olis tarpeen saada viisaammilta neuvoja vikaan. Eli kävi niin, että meni akku liian tyhjäksi 3-4 virheellisen startin vuoksi (ilmeisesti meni käynnistyksen esto päälle ja auto ei käynnistynyt, mutta starttasi varsin pitkään - en saanut avaintakaan pois) ja tuli ripakopallinen vikakoodeja. Kaikki muut koodit sain VCDS:llä kuitattua pois paitsi AWD:n koodin:

    Tuesday,21,July,2015,17:01:08:49232
    VCDS Version: Release 14.10.2 (x64)
    www.Ross-Tech.com

    Address 22: AWD Labels: 8K0-907-163.clb
    Control Module Part Number: 8K0 907 163 HW: 8K0 907 163
    Component and/or Version: 4 Wheel Drive H09 0004
    Software Coding:
    Work Shop Code:
    ASAM Dataset: EV_AllWheelDiffeQSPCAN 003007 (AU48)
    ROD: EV_AllWheelDiffeQSPCAN.rod
    VCID: 6DD10EFCBC51AE49B59-8038
    Fault Codes have been Erased

    1 Fault Found:
    0325 - Internal Control Module Memory Check Sum Error
    B2000 00 [137] - -
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 1

    Ennen tuota akun tyhjentymistä ei kyseistä vikaa ollut.

    Mistä mahtaa olla kyse ja miten tuosta pääsee eroon? Vikakoodi viittaa virheelliseen dataan controllerilla, mutta mikäs tuon sitten on voinut aiheuttaa (ei kait controlleri kirjoittele itse muistiin?).

    Pikaiset vinkit olisi enemmän kuin tarpeen. Auto pitää tuontirekisteröidä ja voipi olla, että pomppaa tuosta.

  • #2
    Ei se tuosta pomppaa mutta kyllä se adaptaatiot kirjoittaa talteen. Ei välttämättä flashille, voi olla myös eeprom. Marmorilla ohjainlaitteen softapäivitys voi auttaa..

    Comment


    • #3
      VCDS:n kautta löytyy useampikin mahdollisuus adaptationille. Voisiko noilla korjata CRC virheen itse? Löytyy jopa CRC adaptation..

      Comment


      • #4
        Kävin näyttämässä autoa marmorilla, mutta eivät saaneet korjattua. Ohjelmointia ei voinut tehdä kun ei ollut turvakoodia. Tehdas kehottaa tutkimaan kaapelin ohjainlaitteelta perään.

        Softa on versiolta 04. Uusin saatavilla oleva on 25, mutta sitä ei voi päivittää noin vain (tarvitaan turvakoodi tehtaalta). Lisäksi vaatii ilmeisesti uuden lämpötila & öljynpaine-anturin. Ohjeet ovat hyvin epäselvät.

        Hyviä ehdotuksia jatkon suhteen?

        Tuo kaapelin tutkiminen on kyllä kaukaa haettu ehdotus. Sattumalta tuli vika kaapeliin/liitoksiin/anturiin kun meni akku tyhjäksi.

        Comment


        • #5
          Ei tuo kaapelivikaa kannata pois sulkea pelkästään sillä ajatuksella, että vika tuli akun tyhjenemisen yhteydessä. Voihan kyseessä olla jonkin piilevä vika, joka tuli vain esiin tuossa tilanteessa.

          Akun loppumine käynnistyksen yhteydessä aiheuttaa suuria heittelyjä jännitteessä. Suurin osa vikakoodeista viittaa noissa tapauksissa alijännitteeseen. Alijänniteen yhteydessä monet sähkölaitteet alkavat käyttäytyä epäloogisesti (samuuttaa itsensä yms.) jolloin sähköjärjestelmässä voi näkyä melko isoja häiriöitä. Jos esim liittimissä on valmiiksi ollut hieman huono kontakti, voi tällainen häiriö olla riittävä rasite, joka katkaisee kamelin selän.

          Et nimittäin usko kuinka usein se vian aiheuttajaksi osoittautuu juuri se yksnkertainen osa, joka "ei voi hajota tuossa tilanteessa".

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja paju Näytä viesti
            Kävin näyttämässä autoa marmorilla, mutta eivät saaneet korjattua. Ohjelmointia ei voinut tehdä kun ei ollut turvakoodia. Tehdas kehottaa tutkimaan kaapelin ohjainlaitteelta perään.
            Mä en ymmärrä tätä. Miksei ne sitten tutkinu sitä, sinä kielsit?

            Comment


            • #7
              Tehdas vastasi huollon kysymykseen seuraavana päivänä, joten autolle pitää varata uusi aika tuota tutkimista varten. Mitään takeita vian korjaantumiselle tuo tutkiminen ei anna eli tuntihinnalla tutkitaan ja jos ei tule kuntoon niin sitten tutkitaan lisää ja kaikki kustannukset tulevat suoraan mulle.

              Comment


              • #8
                Niinhän se menee. Ne tekee työtä josta pitää rahakin saada..

                Comment

                Working...
                X