Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattroon alustasarjan tms asentaneille *KIIRE*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Quattroon alustasarjan tms asentaneille *KIIRE*

    A4 b5 2,8 avant quattroon -30mm jousisarjan asensin...tämän seurauksena etu- ja taka-pyörien camberkulmat muuttui yli sallittujen arvojen...katsastusmies pitä tätä normaalina joten muutoskatsastus kuulemma onnistuu..

    Kuuluuko tämä asiaan matalampien jousien asennuksen seurauksena vai onko jossain häikkää???

    Uusi aika varattu jo pajalta vakio jousien takaisin laittamiseks ja jotta sais selville että onko tuo camberi myös vakio jousilla tuo...en kuitenkaan noita vakio jousia takasin mielellään laittas jos tuo camberin muuttuminen kuuluu asiaan...
    kiitos vastauksista etukäteen..

    #2
    Jotkut tapaavat käyttää kulmiensäädöissä alustasarjan asennuksen jälkeen.

    Comment


    • #3
      Jotkut tapaavat käyttää kulmiensäädöissä alustasarjan asennuksen jälkeen
      Ko. auton etuakselin kallistuma ei ole säädettävissä.

      Keulan geometriasta johtuen jousituksen lyheneminen kasvattaa kallistumaa. Pitkillä jousilla kallistuma on pienempi joten kuuluu asiaan.

      Comment


      • #4
        "Ecu" pidätkö idioottina mua, tottakai kulmat oon säädättäny mutta kuten tuossa tuli jo ilmi niin tuota etu camberia ei voi säätää...koko kelkkaa voi siirtää mutta se vaan tasoittaa camberia edessä..

        Eli kannattaiskohan mun pitää vaan nuo jouset alla ja säätää kulmat nyt esim kuukauden päästä vielä kun jouset on kunnolla asettuneet..??? (kulmat oli pikkasen muuttunu parin viikon takaisesta)

        Comment


          #5
          No sanotaanko että edellisiä keskusteluja seurattuani epäilys säätämättömyydestä oli suuri. http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ight=resistori

          Comment


          • #6
            Kaverin bemarissa moottorin lämpöarvoa "huijaamalla" mitattiin penkissä noin +5hv ero että en sit tiiä...hyvä tietää että ei tarvii tänne foorumille enää kirjotella kun vittuilua tulee vastaukseks jos jotain kysyy...

            Comment


            • #7
              Lueskelin tuossa noita oman auton suuntauslappuja. Kun edellinen omistaja on laittanut nuo samat jouset,jotka nyt on sulla,on kulmat tarkastettu,ja säätöjä on pitänyt hieman muuttaa.
              Kun minä otin tuon sporttialustan pois,ja laitoin vakion tilalle,meni kuukaudessa renkaat pilalle,ennen kuin ehdin viedä auton säätöön. Tuossa sportista-vakioksi vaihdossa,tuntuu tulevan suurempi heitto,kuin madalluksessa.

              Comment


              • #8
                Juu...auto oli pikku pusun seurauksena vakuutusyhtiön piikkiin palasina ja samalla laitettiin nyt nuo jouset alle, nyt on vaikea sanoa että johtuuko tuo liiallinen camberi noista jousista vai tuosta pususta...Viitsikkö vielä kattoa mikä lukema sulla on etu ja taka rattaitten camberi noilla jousilla? olis suuri apu..? kiitoooos.

                Comment


                  #9
                  Kannattaa muistaa että tehtaan sport alustalle ja normi alustalle on omat arvonsa.

                  Comment


                  • #10
                    Tehtaan sport alustassa ei ole muuta eroa kun lyhkäsemmät ja jäykemmät iskarit...
                    ja jouset -20mm lyhkäsemmät tottakai...tuskin vaikuttaa kulmiin millään lailla jos ajattelee että noita A4 on tullu se 200 000 liukuhihnalta samoilla tukivarsilla yms mutta eri alustoilla ja oletettavasta kaikissa kuitenkin on camberilukemat uutena sallituissa lukemissa...
                    ja tuossa mun autossa on vakiona sport alusta ja KOJU tuskin tarkotti että sillä oli tehtaan sport alusta autossa...
                    En sitte tiiä mistä tietää mikä alusta mulla on...?? autossani on KW:n 30mm jousisarja eli pitäis olla vakiota (sport alustalla) 10mm matalampi mutta camberi kuitenki "sakoilla" ja kyllä tuo laski pari senttiä mun mielestä..

                    Tietoisku muuten että nyt kun esim tuossa mun tapauksessa autossa on tuo -20mm sport alusta niin tuota ei tartte muutoskatsastaa olleskaan koska -30mm (vakiosta (ei sport)) jousisarja ei muuta huomattavasti auton korkeutta...näin inssi sano pienen johdattelun jälkeen..

                    Comment


                    • #11
                      totta helvetissä vaikuttaa kulmiin... sport alustalle on yleensä annettu isommat toleranssit cambereille. Jos teillä on ollu vertailukohteena tavallinen alusta ja mitatut ovat madalletusta, niin silloin kannattaa säätöarvoiksi asettaa tehtaan madallussatsiversio. Osaatko arvata miksi?

                      Ja tottahan toki madallussarja pitää muutoskatsastaa, se on ihan varma juttu jos pykälien mukaan mennään.

                      Comment


                      • #12
                        sivun 2 alusta
                        http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003.pdf

                        tuon perusteella ne oli samaa mieltä siittä että kun autossani on nyt tällä hetkällä alkuperäinen sport alusta (lyhyemmät iskarit ja jouset -20mm) ja yksi jousi saattaa olla kolarissa vioittunut niin mun mielestä ne pitää vaitaa kaikki koska 145tkm ajetussa yksilössä jouset on jo kuoleentuneet... tuo KW:n jousisarja on lappujen perusteella 10mm matalampi mitä vakio sport jousisarja ja tätä voidaan sanoa "pieneksi jousikorkeuden vaihteluksi" joten siihen ei ole syytä puuttua..

                        Työ tehtiin audin merkkiliikkeessä joten oletan että ne tietää mitä nappuloita siellä painelee, mutta hyvä että otit asian esille, kuulostaa järkevämmältä että eri alustoille ois eri toleranssit, mutta varmistan asian...

                        Comment


                        • #13
                          Mulla on alla -40mm sarja ja edessä jäävät camberit kans aavistuksen, olikohan asteen luokkaa ohjearvoista liian länälleen. Sen ja renkaiden kulumisen kanssa on vain elettävä.

                          Comment


                            #14
                            tota kulumistahan voi hieman kompensoida aurauskulman säädöllä. eli laittaa nolla aurauksen niin ei tule vielä ihan mahottomaksi ajaa suoraankaan. stasis:n sivuilla hyvä artikkeli alustan geometriasta.

                            Comment


                            • #15
                              Tuossahan olisi ideaa, täytyypä pitää mielessä. Kevään korvilla täytyy kaydä kuitenkin suuntauksessa, niin voisi mainita asiasta.

                              Comment


                                #16
                                lisäksi toi nollasuuntaus varsinkin edessä parantaa rataominaisuuksia, joka ei tosin monelle merkkaa paljoakaan.

                                Comment


                                • #17
                                  "Viitsikkö vielä kattoa mikä lukema sulla on etu ja taka rattaitten camberi noilla jousilla? olis suuri apu..? kiitoooos."

                                  Pistin sulle laput s-postiin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oman alustasarjan (Sachs Performance -35mm) tuli mukaan uudet säätöarvot nelipyöräsuuntausta varten. Voin postata illalla oikeat arvot.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kitos nikli..ois loistavaa jos viittisit postata ne tänne..kai ne samat säätöarvot on aika likelle hyvät tuon -30mm sarjankin kans =)

                                      Comment


                                        #20
                                        Minä asensin myös alustasarjan autooni... C4 quattroon. Siinä näyttää mcphersonien ylätuennan yhteydessä olevan jonkinlaista mahdollisuutta Camberin säätöön. Tolppa on kiinteästi korissa kiinni pulttiliitoksella, mutta siinä näyttäisi olevan 3 hahlossa olevaa pulttiliitosta joiden avulla yläkiinnityksen ja tolpan keskinäistä suhdetta voi muuttaa. Onko viisaampia?

                                        Comment


                                        • #21
                                          C4:sessa nuo joustintuen ylälautasen "hahloreiät" on nimenomaan camberin säätöä varten.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Front axle
                                            Track per wheel + 10' +- 2'
                                            Camber - 10' +- 25'
                                            Maximum difference = 30'

                                            Rear axle
                                            Track per wheel + 8' +- 5'
                                            Camber -40' +- 30'
                                            Maximum difference = 30'

                                            Nuo siis -35mm alustalle.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X