Onkohan missä vikaa kun käynnistymisen loppuvaiheessa (vaikka avainta ei liian pitkään tosiaan pidä starttiasennossa) kuuluu sellanen lyhyt rusahdus/räsähdys/lyhyt kahiseva raahaisu, matala raapaisu, kraapaisu... vaikea kuvata sitä ääntä. Tuntuu että pahimmillaan se on silloin ollut kun on ollut kova pakkanen ja Eberillä on lämminnyt kone 80-asteiseks tai vähemmän ja pakkasta 10-30 astetta.. Kylmänä kun on käynnistänyt parkkihallissa +2-6 astetta niin tuo rasahdus ei ole huomattava. Vituttaa kun pitäis hyrähtää ilosesti käyntiin niin kuuluu tuollanen korahdus... Mittarissa 101tkm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Räsähdysääni käynnistymisen loppuvaiheessa
Collapse
X
-
SakkeusAvainsanat: Ei mitään
-
Sakkeus
-
Sakkeus
Voi hitto vieköö, soitin Laakkosille ja äijä oli ihan ihmeissään että ei siellä Startissa mitää rasvoja ole että me täällä vaihdetaan startteja että tilataan startti ja käy vaihdattamassa.. En viittiny ees kysyä mitäs se maksais. Varmaan suunnattava nyrkkipajalle sitten?? Vai tuleeko tuo rassaus kysymykseen vaan todella vanhoissa starteissa??
Comment
-
Sakkeus
Pajalta sano myös ettei kannata purkamaan ruveta kun helposti menee työhön 100-150e ja kun uudet startit lähtee 150e ylöspäin ja työtä puol tuntia, eikä vanhasta uutta saa niin hullua ois purkaa.. Dri suurinpiirtein saman hintainen kuin Audin oma, ~180e ja suositteli sitä. Boschilta sais myös, vähän halvempi ja muitakin halvempia ois tarjolla..
Ei kyllä tuon pakkaskeleillä usein ilmenevän loppurusahduksen takia kannata starttia vaihtaa hitto vieköön.. toivoin vaan että jonkun rassauksen ois saanu viidellä kympillä ja homman kuntoon...damn.
Comment
-
Sakkeus
KYSYMYS:
OISKO AKKA HAJOTTANU STARTIN?? Nimittäin tuo vika ilmeni muutama vk sen jälkeen kun se oli alkanu ajelee tuolla työmatkojaan päivittäin, ja aiemmin hyvin usein piti komentaa kun käynnisti auton että älä saatana hajota sitä starttia kun se on porukoitten saapinrähjistä sellasen oppinu että pitää startata älyttömän - liian - pitkään, piti siis avainta pohjassa hetken vaikka auto oli jo käynnistyny! Kyllä oli hirveätä ruoskintaa startille ja korville sellanen touhu.. Sit jos se on sillon tällön samaa rataa jatkanu ja varsinkin pakkasessa, ni oisko tuo voinut rikkoa sieltä jotain? Saisin sen näin osallistumaan uuden startin hankintakuluihin vaikka 50/50..
Comment
-
-
Sakkeus
Niin, varmaan jos itte osais jotain startteja irrotella ni ei tuntuis missää..voishan sitä opetella, mutta tuskin onnistuis silti, hajottaisin vaan koko auton ja hinauttaminenkin maksais sitten.. Pajoilla kun nuo h-velotukset oli 45-65e ja Laakkosilla 66e tunti ja arvioi ykskin että irrotukseen jokunen tunti ja putsaukseen 1 tunti niin älytöntä hommaa.. Sama ois vaihtaa sit koko startti, ja tehä se vissiin Laakkosilla kun siellä tekisivät toivon mukaan vaihdon nopeasti.. Onneks tänäänkin käynnisty ok kun on jo niin lämmin ilma. Mutta tosiaan muutama vk akan ajojen jälkeen tuo ilmeni..
Comment
-
Tuohon rasvattomuuteen liittyen, niin solenoidissa on laardia hieman, ja tämän jumittuminen on yleensä jumittanut startin. Vanhoissa vehkeissä siis. Soleinoidi on ollut lämpösuojalla ympäröity, muttammitään näistä uusista hienoista vehkeistä tiedä. :)
Teoria starttaamisen jatkamisesta käynnistymisen jälkeen kuulostaa kuitenkin paremmalta. Moisen tavan jatkuessa jossain vaiheessa katkeaa starttikehältä yksi hammas ja sen jälkeen nykyisen tietämyksen mukaan matkanteko loppuu siihen.
Ehkäpä olisi toimintapaa kriittisesti analysoiva tutkailu paikallaan ja apukäyttäjän poisperehdyttäminen Saabille ominaisesta käynnistämisestä. Muutosvastarintaa ja passiivista vähättelyä odotettavissa. Suosittelen varovaista lähestymistä ettei virta-avain sojota omassa silmässä.
Eräs tuttu ajoi aikanaa Tojotan HJ60:llä jossa oli erittäin jäykkä virtalukko, avain sieti sen, mutta nyt Audiin siirtyneenä joutuu teettämään 8-10 kpl vara-avaimia vuodessa kun vääntää aina avaimen solmuun. Toistaiseksi yksikään ei ole vielä katkennu virtalukon sisään. Tiedostaa tämän, mutta tieto ei kulje kädelle asti. Mitenkään lietsomatta sukupuolikuilua, niin tälläkin kertaa kyseessä on naisihminen. Vastineeksi eräs edellisen sukupolven hyvin minäkeskeinen miesihminen ahkerasti vain pumppaa jarrua vaikka ajelee ABS-varustetulla Torinon ihmeellä. Että ei aivottomuus ole mitenkään sukupuolisidonnaista, se voi olla ympäristön vaikutusta, mutta muuten en usko siihen. :D
Niin, periaatteessa startin irroittamisen vaativuus ei ole niinkään tekninen, vaan pitäisi päästä mukavasti sinne auton alle, jotta startin kiinnityspultit ja virtakaapelit saa mukavasti ilman äheltämistä irti. Jos vain saat auton sellaiselle paikalle, niin varmasti täältä neuvoja löytyy. Katsos niin tyhmää ihmistä ei ole että ei se neuvoa osaa. :D
Comment
Comment