Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0 V6 kone käy vajaalla/misfire ongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Siellä on kaksi linkkiä toisessa näkyy vaan anturit ja toisessa miten ne asettuu kannessa. Anturi on numero 15 ja kotelo numero 23.

    Haulla löytyy mm- tämä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...puoli-on-bank1

    Comment


    • katos vaa kerkesin vissiin vastaamaan ennenku kerkesit muokata toisen linkin lisäks.

      Nyt pitää sit selvittää et mikä anturi oireilee.
      asentotunnistinta valittaa bank1 mut nokan ajotusta valitti bank2 puolelle.
      Saako live dataa kattomalla yhtään sen enempää selville vai laitanko suoraan 4kpl antureita vaan tilaukseen?

      Comment


      • Tänään tuli tutkittua lisää ja kuulemma tämän kuvan pohjalta vois sanoa että bank 1 imunokan asentoanturi on tiensä päässä ja siitä tulee sit muita koodeja.
        Et varmaa se vaihtoo ensin tai vaihtaa päittäin jonkun muun kans ja kattoo siirtyykö vika.
        Ihmettelin myös tuota bank2 positionia. Eikös 23 astetta ole aika paljon?
        Eli onko tuon muuttuvanokan solenoidi joka liikuttaa ni seki tiensäpäässä?
        Täsä koneessa on vissiinkin pelkästään jakohihna. Ettei ole koneen takaosassa ketjua?
        Aika simppeli homma olis tehä jakopää sillon tähän... kunhan saa lukitus työkalut lainattua jostain.

        Click image for larger version

Name:	Screenshot_20220223-171013.jpg
Views:	601
Size:	66,0 Kt
ID:	1936231
        Attached Files

        Comment


        • Nonii täällä taas.
          Pitkän aikaa mentii ilman ongelmia ja nyt vilkkuilee moottorin vikavalo mittaristossa.

          obd11 antaa p0300, p0306, p0305 ja p0304

          Tyhjäkäynnillä tuntee misfireä mutta ei ole lähelläkään että sammuisi.
          Ajossa ei huomaa mitään normaalisti poikkeavaa, muutakun et noin 2k kieppeillä alkaa moottorin vikavalo vilkkumaan. Vilkkuu siin hetken ja sammuu ja hetkenpäästä taas.

          Alhaalla kasa kuvia, jos joku vois kertoa mitä voi tehdä asialle ja mistä mitä tutkia?
          Puolia on vaihdettu päittäin, kokeiltu 1.8t puolilla, on kokeiltu tulppia uusia ja vanhoja ja vaihdeltu niitä päittäin.
          Eniten misfireä aina sylinteris 6.
          Kuskinpuolen ( eli sylinterit 4,5,6?) irrotin eikä näyttäny nokat mitenkään erikoiselle. Ei kulumia tai mitään muutakaan outoa.
          Koneessa on "voimaa" eikä kilise tai kolise. Starttaa normaalisti mut samantien pudottaa kierroksia kunnes parin sekunnin päästä tasottuu tuohon pieneen pätkintään.
          Attached Files

          Comment


            Lambdakorjaus näyttää olevan tapissaan. Liekö jossain vuotoa?

            Comment


            • Tuota kattelin itekkin.
              Pientä vuotoa on molemmis putkis ennen kattia ja muistaakseni katin jälkeenkin.

              ei tosin mitään suurta. Tyhjäkäynnillä kuulee pientä. Oli paljon isompi vuoto, paikkailin hieman noita edellisen omistajan räkäsaumoja.
              Tuossa kun oli pakkasta vielä ni täyskaasulla ku kiihdytteli niin tuuppas valkosta savua aika reilusti niin kylmäl ja lämpimäl koneel.
              Nyt en ole enää kuukauteen ainakaan huomannut savuttavan.
              Öljyä menee 5tkm aikana noin litran verran. Jäähäriä ei syö.
              Ajettu karvan päälle 300tkm.

              Jakopääl ajettu noin 40tkm.
              Tekeekö lambda muka käyntihäiriötä? Voisko olla suutin?
              Viimeksi muokannut Killeri; 12.5.2022, 12:52. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


              • Tais löytä vika.
                Livedata näytti vähän mitä sattuu ja välillä käy hyvin ja välillä ei. sylitnerit vaihtelee 4,5,6 välillä missä on vika.
                Kone käymää ja lähin nyppimää antureita irti ja letkuja.

                huomasin että alipaine letkun kun tukein ni misfire pieneni huomattavasti.
                sormen otti pois letkun edestä ni taas alkoi.
                sit aloin kuuntelemaan outoa suhinaa. 4 sylinterin kohdalla venttiilikannessa on rotan mentävä reikä.
                En näköjään epähuomiossa kun venttiilikantta irrottelin ni en kattellu itse kantta lainkaa ku kattelin heti nokkia.
                Kansi paikallaan ei näe reikää.
                Laitoin sormet tonne reijän eteen ni misfire hävisi samantien. käyntiääni parani ja livedatassa ei tullu misfireä lainkaan enää.

                Nyt otin venttiilikannen irti ja muovinen se on ni jospa toi kemiallinen metalli pysyis siinä sen aikaa kunnes löytyy ehjä jostain.

                Tosiaan huohotus oli vituillaan varmaanki ton takia ja sen takia myös muut arvot näyttää mitä sattuu?

                //edit 2
                Nyt kone taas kasassa ja tyhjäkäynnillä ei enää misfiretä.
                Mutta heti kun antaa kierroksia lähemmäs 2k niin misfireä tasasesti 4,5,6 sylinteris.
                Viimeksi muokannut JorKsX; 12.5.2022, 19:00.

                Comment


                • Meinaako tämä sitä että jako on hypännyt?

                  Click image for larger version

Name:	280392063_460175679212017_8441552638612557549_n.jpg
Views:	461
Size:	68,2 Kt
ID:	1940443

                  Comment


                  • Nyt on jakopää tehty ja vika on TÄYSIN sama.
                    4,5,6 pytty jättää kipinää välistä kun kierroksia yli 2k.
                    Tyhjäkäynnillä ei mitään ongelmaa

                    Comment


                      Ootko puristuksia tai ohivuotoja mitannu? Ja suutinten paikkoja kokeillut vaihtaa?

                      Comment


                      • Puristuksia ei ole mitattu vielä. Meinasin ne mitata vielä ja sit kasata keulan loppuun ja ajaa sen vian pihalle. hajoo jos hajoo. Ei ole enempää vaihtoehtoja kuulemma.
                        Suuttimet vaihdettu päiksee bank 1 ja bank 2 kans.
                        Fuel trimmi live datan mukaan hyvä.

                        Mitä meinaat ohivuodolla?

                        Tässä lista mitä tehty/kokeiltu:
                        Puolat vaihdettu päiksee jonka jälkeen ostettu 3kpl uusia, kokeiltu myös 1.8t audista puolia.
                        Puolat maat, virrat ja johtosarja OK
                        Lambdat vaihettu.
                        Katit tutkittu
                        Suuttimet vaihettu päiksee
                        Alipaine letkut uusittu
                        huohotus tarkistettu ja toimii oikein.
                        Varmuudeks vaihettu pcv venttiili kans samal.
                        Tulpat vaihdettu 3x
                        Kampiakselin tunnistun uusittu
                        Nokkien asentotunnistimet vaihdettu ja uusittu uusiin kaikki 4kpl
                        Jakopää tehty ja varmistettu 2x sen jälkeen että on ajotuksessa lukitustyökalujen mukaan.

                        Ideat loppu kesken ni mikrometrillä myös mitattu molempien bankkien nokka akselit toisiinsa nähden ja on tismalleen samoissa kohdissa
                        Viimeksi muokannut Killeri; 19.5.2022, 14:00. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                        Comment


                          Mitä meinaat ohivuodolla?
                          Puristuspainemittausta tarkempi, selviää vuotaako venttiilien seetit tai kansipahvi, tai onko kansi halki.
                          Puristuspainemittaus antaa kyllä ihan hyvän kuvan koneen kunnosta, nuo halvemmat mittarit lienee vaan niin perseelleen kalibroituja että tärkeintä kun tulee kaikista sylintereistä tasaiset lukemat.

                          Comment


                          • juu mulla on bahcon puristuspaine mittari, en muista ulkoa mallia mut pitäs olla hyvä.

                            Puristukset mitattu ja 4 sylitneris on 11.1bar, 5 sylinteris 12.6bar ja 6 sylinteris 12.9bar
                            Kuulemma kaikki 9-14 on hyvä.

                            Onko vielä ehdotuksia mitä tekee ennenku kasaan ja ajan loppuun?
                            Viimeksi muokannut Killeri; 19.5.2022, 16:01. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                            • Hei!

                              Autooni (2003 bensa A6 Quattro 3,0 V6) ilmaantuu toistuvasti moottoritilan vikavalo kun kylmällä moottorilla kaasuttaa/kiihdyttää vähänkään reippaammin. Lämpimällä moottorilla valoa ei syty. Vaikutusta muuhun kuin mielenrauhaan en ole huomannut.

                              Ongelma ollut olemassa ainakin 8 vuotta eli jo edellisen omistajan aikana. Hänkään ei huomannut mitään muuta vaikutusta kuin valon syttyminen. Vaihdattanut kuitenkin nokka-akselin tunnistimet - tuloksetta.

                              Minunkin aikana moottori (eri syistä) ollut levällään pariin kertaan:
                              - Kiertokankien laakerien vaihto -19 ~25 000 km sitten. Moottorin sanottiin olevan hyvässä kunnossa.
                              - Kannentiivisteen vaihto -20 ~20 000 km sitten, samalla puhdistettiin ja tarkastettiin hammashihna.

                              Ongelma sitkeä laadultaan. Aina uusiutuu. Motonetistä ja Forssilta (Viro) kysyttäessä ei selkeitä vastauksia. Saattaa myös olla että kun koodeja on luettu niin valo ei ole palanut (olen aiemmin poistanut koodit).

                              Koodi on seuraava:

                              P0021 ( A Camshaft Position Timing Over - Advanced or System Performance Bank 2)

                              Lisäksi kylminä talvipäivinä tulee myös koodi:
                              P0011 muutoin sama kuin yo, mutta Bank 1

                              Löytyisikö selvyyttä/ratkaisua? Vaikuttaa mielenrauhaan ja myyntiin...

                              Etukäteen kiittäen Jukka

                              Comment


                              • Koodit viittaa nokkien ajoitukseen, eivät ole speksien sisällä, autossasi siis on automaattisesti säätyvät nokka akselit, joita ohjataan öljynpaineella toimivalla säätöpyörällä nokka aselin päässä, jos nokkien säätö ei syystä tai toisesta onnistu, niin tulee nämä koodit. Öljynpainetta ohjaa solenoidi venttiili, nämä solenoidi venttiilit voivat olla hajalla, sillon öljy ei mene sinne pyörän sisälle ja säätö ei toimi, suosittelen tarkistamaan nämä venttiilit että ovat kunnossa, jos on, niin sitten voi olla säätöpyörät rikki ja kallista on. Mutta lähtisin liikkeelle solenoidien tarkistuksella, myös liian alhaiset öljynpaineet voi aiheuttaa nokkien toimimattomuuden.

                                Comment

                                Working...
                                X